Fundatii pe Minipiloti cu Studiu de Caz

Extras din referat Cum descarc?

1. Consideratii generale
Pentru a raspunde cerintei de a prelua incarcarile provenite de la suprastructura constructiilor si a le transmite terenului de fundare astefel incat sa nu se depaseasca capacitatea portanta a acestuia si sa poata suporta ele insile aceste sarcini s-au imaginat mai multe tipuri si sisteme de fundare.
Alegerea sistemului de fundare depinde de foarte multi factori:
- caracteristicile fizico-mecanice ale terenului de fundare;
- importanta constructei;
- adancimea de fundare;
- nivelul apelor subterane;
- marimea sarcinilor transmise de suprastructura constructiei si natura acesteia
- distanta fata de constructiile existente;
- conditiile geologice ingineresti ale amplasamentului (stabilitatea generala si locala, existenta unor fenomene de sufozie mecanica sau chimica);
- sensibilitatea constructiei la tasari, tasari relative, inclinari si incovoieri relative.
La alegerea sistemului de fundare se va tine obligatoriu cont si de tehnologia de executie a acestuia .
Se disting 3 grupari mari de sisteme de fundare :
- fundatii de suprafata cu talpa dispusa la o adancime Df<=5B, unde B este latimea talpii fundatei.Se mai numesc si fundatii directe deoarece talpa fundatei vine in contact direct cu fundul gropii de fundare.
- fundatii de adancime care transmit sarcinile la o adancime Df>5B ;
- fundatii realizate prin imbunatatirea proprietatilor constructive ale terenului de fundare.
In cazul in care terenul bun de fundare se gaseste la adancimi mari, uneori existand si situatia in care nivelul apelor subterane este ridicat, fundarea directa devine neeconomica, iar uneori necorespunzatoare chiar si din punct de vedere tehnic.In astfel de situatii se recomanda fundarea indirecta. Unul dintre sistemele folosite frecvent in astefl de situatii il reprezinta fundarea pe piloti.
Pilotii sunt elemete de constructie sub forma unor stalpi infipti in pamant, prin intermediul carora sarcina provenita din constructie se transmite straturilor din pamant in adancime fiind caracterizate printr-un raport mare (de obicei peste 15) intre lungime si latura sectiunii transversale sau diametru.
Din cauza zveltetei, pilotii sunt capabili sa suporte in general numai sarcini axiale.La forte transversale pilotii rezista numai daca au o sectiune capabila sa preia incovoierea si mai ales, daca terenul in care sunt infipti este suficient de rezistent pentru a asigura o buna incastrare. De aceea pentru preluarea sarcinilor orizontale se folosesc in general pilotii inclinati. Inclinarea se da in asa fel ca sarcina verticala si orizontala sa dea pe cat posibil o rezultanta apropiata de directia corespunzatoare inclinarii.
Fundatiile pe piloti constau din pilotii infipti in pamant si uniti la partea superioara printr-o placa, numita radier, ce transmite sarcina din constructie.
Daca radierul se gaseste sub nivelul terenului, pilotii se numesc piloti adanci, iar cand se afla deasupra terenului , ei se numesc piloti inalti. Asemenea cazuri apar indeosebi la ziduri de cheiuri, poduri provizorii, etc.
2. Clasificare
Pilotii se clasifica in functie de urmatoarele criterii: 
- materialul din care sunt executati; 
- efectul pe care procedeul de punere in opera a pilotului il are asupra terenului din jur; 
- variatia sectiunii transversale; 
- modul de executie; 
- directia solicitarii fata de axa longitudinala; 
- modul de transmitere a incarcarilor axiale la teren; 
- pozitia axei longitudinale. 
o Dupa materialul din care sunt executati, pilotii pot fi: 
- din lemn; 
- din metal; 
- din beton simplu;
- din beton armat sau beton precomprimat; 
- compusi. 
o Dupa efectul pe care procedeul de punere in opera a pilotului il are asupra terenului din jur, pilotii pot fi: 
- de dislocuire; 
- de indesare. 
o Dupa variatia sectiunii, pilotii pot fi: 
- cu sectiunea transversala constanta; 
- cu sectiunea transversala variabila: 
- cu variatie continua a sectiunii transversale (piloti sub forma de trunchi de con sau trunchi de piramida); 
- cu evazare la baza sau cu bulb
- cu evazari multiple (atat la baza cat si in cuprinsul fisei). 
o Dupa modul de executie, pilotii pot fi: 
- prefabricati : pilotii prefabricati se instaleaza in teren prin: 
- batere; 
- vibrare; 
- presare (vibropresare); 
- insurubare
- executati pe loc : pilotii executati pe loc se realizeaza prin: 
- forare; 
- batere; 
- vibrare; 
- vibropresare. 
o Dupa marimea diametrului, pilotii executati pe loc pot fi: 
- cu diametrul mic (cu diametrul mai mic de 600 mm); 
- cu diametrul mare (cu diametrul de 600 mm sau mai mare). 
o Dupa modul de sustinere a peretilor gaurilor, pilotii executati pe loc prin forare pot fi:
- forati in uscat si netubati; 
- forati sub noroi; 
- forati cu tubaj recuperabil; 
- forati cu tubaj nerecuperabil; 
- forati cu burghiu continuu. 
o Dupa modul de sustinere a peretilor gaurilor, pilotii executati pe loc prin batere pot fi: 
- netubati; 
- cu tubaj recuperabil; 
- cu tubaj nerecuperabil.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fundatii pe Minipiloti cu Studiu de Caz.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!