Previzualizare referat:

Extras din referat:

Constructiile de tunele implicau mai demult munca a zeci de mii de sclavi, pe durata mai multor ani. Astazi masini masive de taiat executa cea mai mare parte a excavatiei, dar finalizarea acestor proiecte dureaza si acum ani intregi.

Inca de la Inceputurile civilizatiei se construiau tunele pentru accesul la morminte sau cariere subterane, sau se sapau in coaste de deal pentru a permite curgerea apei din roci poroase.

Romanii erau constructori priceputi de tunele, care au facut pasaje subterane de mai multi kilometri lungime folosind munca sclavilor. Ei au construit un tunel de 5,6 km pentru a drena lacul Fucino, la est de Roma. Finalizarea acestui proiect, conceput pentru a preveni inundarea zonei, a necesitat munca a 30.000 de oameni, timp de peste zece ani.

Exista doua metode de baza de construire a tunelelor, in functie de adancimea acestora. Tunelele de adancime mica sunt realizate prin metoda ,,taie-si-acopera", care presupune excavarea unui sant si adaugarea unor intarituri laterale, al unui acoperis si a unei platforme sau a unei tevi prefabricate, iar apoi, acoperirea intregii structuri cu materialul excavat. Tunelele adanci, sapate in roca dura, trebuie construite prin perforare, apoi prin folosirea explozibilului. Forarea implica mai multe riscuri: tunelul s-ar putea surpa inainte de intarirea acoperisului; apa din rezervoarele naturale poate duce la inundare; materialul excavat si gazul acu-mulat sunt periculoase atunci cand se folosesc explozibili in subteran. In prezent, masini de forare (TBM), sau cartite folosite pentru a sapa prin sol si roca moale fac din constructia tunelelor o munca mai rapida si mai sigura. Aceste masini au fost folosite la construirea Tunelului Canalului, care realizeaza legatura feroviara intre Franta si Anglia.

Un sistem de ghidare laser este folosit pentru a proiecta pozitia TBM-ului si pistoane hidraulice puternice modifica alinierea lamei pentru a taia in directia buna. Tampoane de prindere gigant ofera sprijin pentru TBM, in timp ce freza rotativa indeparteaza resturile de roca ce vor fi transportate in spate pe o banda rulanta, pentru a fi evacuate.

Bibliografie:

Evolutia tehnologiei , Ed. Agvila 1993 Oradea, pag 20-22;

2).Encarta;

3).www.channel.com

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Eurotunelul.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
1 903 cuvinte
Nr caractere:
9 132 caractere
Marime:
564.52KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Referat
Materie:
Construcţii și Lucrări Publice
Tag-uri:
eurotunel, constructii
Predat:
la liceu
Profil:
Tehnic
Sus!