Extras din referat
ABSTRACT
The continuous development of the roads and motorways network, as well as the increasing of the traffic in the last years and in prospect, leads to an increase of the negative effects on the quality of the water. The identification of this impact within the nature water circuit helps the technical solutions to prevent and natural calamities negative effects on the environment. The impact study on the environment includes calculations of these negative effects, which will determine the appropriate measures.
1. Generalităţi
Dezvoltarea continuă a reţelei de drumuri şi autostrăzi precum şi creşterea traficului în ultimii ani şi în perspectivă, duce la o creştere a impactului negativ asupra mediului. Unul dintre factorii de mediu afectate este apa. Încă din cele mai vechi timpuri au apărut reglementări nescrise, apoi scrise, referitoare la raporturile dintre societate şi membrii săi, la raporturile dintre aceştia şi raporturile lor cu tot ceea ce îi înconjoară. Protecţia apelor în natură a devenit o problemă actuală în toate ţările europene în ultimii ani. Pentru aceasta s-a creat o bază legislativă şi normativă şi anume:
- Legea protecţiei mediului nr. 137/1995
- Legea apelor 107/1996
- În statele membre ale Uniunii Europene (U.E.) a fost adoptată Directiva Consiliului 85/337/EEC, care a fost amendată prin Directiva Consiliului 97/11/EEC
- Ordinul 44/1998 al Ministerului Transporturilor
- STAS 4706/88 Ape de suprafaţă
- NTPA 001 Ape uzate evacuate
Însă natura nu respectă nici o lege şi nici un normativ prescris de om, ea are legea ei „Legea Naturii” care uneori este foarte dură cu oamenii.
2. Drumul şi apa
Sistemul drum–vehicul–mediu înconjurător a influenţat şi va influenţa viaţa pe pământ şi nu numai, aducând-o în poziţii favorabile unei dezvoltări echilibrate dar, de multe ori, acest sistem conduce pe plan local şi global, la un dezechilibru al naturii. Conştiinţa faptului că intensitatea activităţii umane sporeşte presiunile asupra mediului, fie prin consumul necontrolat de resurse şi spaţiu fie prin producerea unor deşeuri pe care natura nu le poate absorbi fără afecţiuni, a determinat comunitatea internaţională să treacă la iniţierea şi susţinerea unor acţiuni concrete pentru preîntâmpinarea, contracararea şi eliminarea repercusiunilor factorilor perturbatorii ai echilibrului ecologic şi a impus măsuri de diminuare - până la eliminare - a efectelor negative induse de execuţia unor lucrări. Construcţia căilor de comunicaţie are trei puncte de conflict cu circuitul apei în natură care este un „motor” al mediului înconjurător (figura 1), acestea fiind:
1. scurgere de suprafaţă - prin modificarea cursului apelor de suprafaţă
2. infiltraţie - prin modificarea nivelului apelor subterane
3. precipitaţii - prin influenţa caracteristicilor şi calităţii apelor de către trafic şi întreţinerea suprafeţei căii de comunicare.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Drumul si Izvorul Vietii Apa.doc