Umorul in Publicitate - Publicitate si Reclama

Extras din referat Cum descarc?

In fiecare zi suntem bombardati de sute de reclame prin mass-media. Exista mii de produse pe piata la care se fac reclame sau sunt promovate, intr-un mod mai mult sau mai putin agresiv. Produse pe care le folosim zilnic si produse pe care practic le ingurgitam fara sa avem nevoie de ele. Ar fi interesant de urmarit de ce raspundem intr-un anumit fel la anumite reclame, de ce pe unele le trecem cu vederea si mai ales ce ne face sa indragim o anumita reclama. 
Cuceriti de reclame in anii '90, romanii devin tot mai agasati de asaltul publicitar la care sunt expusi zilnic. In timpul filmului preferat, in timpul meciului de fotbal, la radio, pe strada, pe stalpi, pe magazine, ferestre, blocuri, in statie, dar si in tunelul de la metrou, pe internet, in ziare, reviste, peste tot, numai reclame. La inceput, reclamele atrageau tocmai pentru ca aduceau ceva nou in peisaj, erau haioase, chiar daca slabe din punct de vedere calitativ. Au trecut 15 ani de-atunci si cei mai multi dintre romani au ajuns la concluzia ca, oricat de sofisticate si inteligente sunt reclamele de astazi, ce-i mult e deja prea mult. 
Definitiile traditionale ale publicitatii includ o serie de elemente care distinge acest domeniu al publicitatii de altele. De-a lungul anilor, definitia termenului "publicitate" a suferit diferite modificari. Leo Burnett, figura impozanta in industria publicitatii, definea acest termen precum procesul de "vanzare a fulgilor de porumb persoanelor care mananca Cheerios". O alta definitie mai stricta ne face cunoscut faptul ca publicitatea se ocupa cu promovarea bunurilor, serviciilor, companiilor si ideilor, de cele mai multe ori prin mesaje platite. Scopul direct ale acestor mesaje este stimularea dorintelor clientilor potentiali si formarea asociatiilor pozitive in legatura cu produsul/compania promovata.
"Publicitatea este abilitatea de a simti, interpreta de a pune chiar pulsul unei afaceri in scris, folosind hartie si cerneala." 
"Publicitatea poate fi descrisa ca stiinta de a distrage/insela inteligenta umana suficient de mult pentru a putea lua bani de la aceasta." 
American Marketing Association (Asociatia Americana de Marketing) defineste publicitatea drept ,,orice forma platita de prezentare si promotiune non personala de idei, bunuri si servicii pe care o foloseste o firma specifica". Publicitatea mai poate fi - si a fost - definita ca ,,psiho-sociologie a informatiei aplicata la obiective comerciale" , ca ,,activitate persuasiva complexa care ataseaza bunurilor si serviciilor 
ansambluri simbolice pentru a determina diverse categorii de public sa le achizitioneze" etc.
Publicitatea este un domeniu de complexitate ridicata al practicii sociale. Se intalnesc aici fenomene si procese care fac obiectul de cercetare al unor discipline stiintifice de mare traditie: sociologie, psihologie, mitologie, estetica etc. Aceasta complexitate face ca incercarea de a da o definitie publicitatii sa fie sortita esecului; nici o definitie nu poate cuprinde bogatia de caracteristici ale campului care ne intereseaza. 
Nascuta din abundenta, publicitatea ar putea sa-i supravietuiasca, caci din instrument strict economic a devenit scoala sociala de consum, indispensabila pentru echilibrul sistemului. Fenomenul publicitar nu este decat unul dintre factorii care contribuie la a face din cultura noastra un sistem deschis. Publicitatea comerciala nu este un cancer care paraziteaza accidental un sistem economic; ea exista in logica unei civilizatii ale carei tehnici, sisteme de informare, norme si modele sunt deschise;publicitatea este de acelasi ordin cu televiziunea prin satelit, avionul supersonic, societatile multinationale, turismul international: o anumita forma de economie culturala a informatiei. 
Spoturile publicitare din ziua de azi informeaza si ghideaza majoritatea deciziilor pe care le luam. Astfel, publicitatea ne influenteaza nu numai la alegerea masinilor pe care le conducem sau samponul pe care il folosim, avand o influenta si asupra riscurilor antreprenoriale pe care trebuie sa ni le asumam, daca sa traim o viata mai sanatoasa sau nu, planurile pentru pensie etc. De fapt trebuie sa alegem modul in care 
reclamele ne influenteaza si ne modifica atitudinile, modul de viata sau cultura. 
Publicitatea poate fi folosita pentru a face publicul tinta constient de existenta unui produs sau serviciu, precum si beneficiul pe care il are asupra consumatorilor. De asemenea, un studiu recent a demonstrat impactul pe care il au reclamele asupra consumatorilor. Studiul a fost realizat de Roper Starch Worldwide, si demonstra ca numai 19% din receptori au afirmat ca urmaresc pauzele publicitare din cadrul unei emisiuni, film, show de divertisment, etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Umorul in Publicitate - Publicitate si Reclama.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!