Teorii ale Comunicarii de Masa

Extras din referat Cum descarc?

Modele ale comunicarii de masa
o Redau intr-o forma simplificata caracteristicile de baza si legaturile interne ale unui mecanism 
o Specificul fiecarui model este argumentat de apartenenta autorului la un curent stiintific sau altul
o Modelele de aplica la solutionarea nor sarcini practice concrete Ex. studierea influentei mass- media etc.
1. Modele de baza ale comunicarii de masa
1.1. Modelul lui Lasswell.
o Cine? Ce spune? Unde sau prin intermediul carui canal? Cui spune? Cu ce scop spune, sau care va fi efectul?
o A fost elaborat pentru a structura procesul de comunicare
o Fiecare element poate fi studiat separat. Astfel, cine -este comunicatorul, ce - mesajul, cui -auditoriul etc.
o Presupune includerea in structura a tuturor factorilor ce influenteaza comunicarea 
o Braddoc a adaugat inca doua elemente ale procesului comunicational la schema lui Lasswell: conditiile in care are loc actul comunicarii si scopul comunicatorului.
o Schema lui Lasswell presupune ca comunicatorul intotdeauna este orientat spre influentarea recipientului si deci comunicarea trebuie perceputa drept proces de convingere
1.2. Modelul lui Shannon -Weaver
o Comunicarea este un proces unilinear care include 5 factori functionali si un factor disfuntional. Factorii functionali sunt: sursa informatiei, transmitatorul de informatie (codifica informatia in semnale),canalul ce transmite informatia, recipientul si scopul informatiei. Zgomotul constituie un factor disfunctional. 
o laturile pozitive ale acestei scheme constau in afirmarea ca informatia primita si cea transmisa nu sunt similare.
o In rezultat: incapacitatea participantilor la procesul de comunicare de a intelege ca mesajul trimis si receptionat difera constituie una din cauzele care afecteaza comunicare
o DeFleur dezvolta acest model matematic, mentionand ca initial sensul este transformat in mesaj care la randul lui este transformat in informatie (semne) transmise de transmitator recipientului. La randul lui recipientul decodifica informatia in mesaj , acordandu-i un anumit sens. Daca senul initial si cel perceput de catre recipient corespund, inseamna ca comunicare a avut loc. In modelul lui De Fleur a fost luat in consideratie momentul slab al teoriei lui Senon- reactia inversa sau feedback-ul
1.3. Modelul circular al lui Osgud-Schramm
o Procesul comunicational are un caracter circular
o O atentie sporita acorda analizei actorilor de baza ai procesului de comunicare: transmitatorului de informatie si recipientului.
o Conform teoriei lui Osgud succesul comunicarii depinde in mare masura de similaritatea dintre transmitator si recipient, fapt ce contribuie la decodificarea corecta a semnelor de catre recipient. Prin similaritate se subintelege practica similara de viata. Totodata succesul comunicarii depinde si de asteptarile participantilor la procesul de comunicare. De ex. Intre mijloacele de comunicare in masa si auditoriu exista un contract nescris care determina obligatiunile mijloacelor de comunicare in masa si cele ale auditoriului. Imperfectiunea acestui contract consta in faptul ca opiniile consumatorilor si ale producatorilor de informatie privind aceste obligatiuni nu coincid. 
o Sram considera ca procesul de comunicare nu are un inceput si un sfirsit, el este infinit. Noi suntem ca niste comutatori care vesnic primim si distribuim informatie.
o Un moment de critica la acest model: el creeaza impresia ca participantii la procesul de comunicare sunt egali in drepturi, ceia ce de fapt nu este corect, mai ales in cazul comunicarii de masa care alege selectiv informatia.
1.4. Modelul tip spirala a lui Dance.
o Nu este un model tip clasic, ci mai curand o idee care a survenit in discutii despre modelul linear si cel circular al comunicarii.
o Sustinand ideia comunicarii circulare, el mentioneaza ca ea este limitata din considerentul ca comunicarea circulara presupune ca procesul de comunicare finiseaza acolo unde s-a inceput. Comnicarea in spirala denota ca procesul de comunicare se dezvolta si ceia ce este in proces de comunicare la momentul dat va influenta structura si continutul comunicarii viitoare.
o Modelul lui Dance subliniaza caracterul dinamic al comunicarii, care include elemente, atitudini si conditii in continua schimbare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Teorii ale Comunicarii de Masa.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!