Teoria Comunicarii

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins
1. Comunicarea: o definitie
2. Comunicarea - notiuni generale 
3. Particularitati ale comunicarii 
4. Elementele procesului de comunicare 
5. Comunicarea in cadrul grupurilor de munca 
5.1. Conceptul de grup de munca 
5.2. Caracteristicile grupului de munca 
5.3. Tipuri de grupuri de munca 
5.4. Comunicarea in cadrul grupului de munca 
6. Comunicare si negociere 
6.1. Negocierea 
6.1.1. Definitie; tipologie 
6.1.2. Principii de baza ale negocierii 
6.2. Exemple de tehnici si tactici de negociere 
6.2.1. Tactica lui DA... DAR 
6.2.2. Tactica falsei oferte 
6.2.3. Tactica stresarii si tracasarii 
6.2.4. Tactica presiunii timpului 
6.2.5. Tactica ,,feliei de salam" 
6.2.6. Tactica alternarii negociatorilor 
7. Negocierea contractului de munca 
7.1. Notiuni generale 
7.2. Influenta contractul colectiv de munca asupra contractelor individuale de munca. 
7.3. Principiul negocierii clauzelor contractului individual de munca


Extras din referat Cum descarc?

1. Comunicarea: o definitie
In limba de toate zilele, folosirea cuvantului comunicare nu se loveste de probleme speciale. Majoritatea vorbito!rilor se gandesc la ,,a aduce la cunostinta" sau la ,,a informa". Faptul este evidentiat de orice dictionar explicativ unde, in general, sunt mentionate trei semnifi!catii, partial suprapuse, ale cuvantului ,,comunicare": comunicare = 1. instiintare, aducere la cunostinta; 2. con!tacte verbale in interiorul unui grup sau colectiv; 3. pre!zentare sau ocazie care favorizeaza schimbul de idei sau relatiile spirituale.
Simplitatea aparenta nu elimina necesitatea de a defini mai exact semnificatiile stiintifice ale termenului "comu!nicare". Comunicarea este un proces care, din unghiul stiintei comunicarii, dispune de patru componente fun!damentale: un emitator, un canal, informatie si un receptor.
Procesul comunicarii presupune mai mult decat un participant; anume, pe langa emitator (sau emitent), unul sau mai multi receptori potentiali. Esenta procesului este deplasarea, transferul sau transmiterea informatiei de la un partici!pant la celalalt. In mod frecvent, circulatia are loc in dublu sens, e bidirectionala. Acesta este cazul dialogului, al unei discutii dintre doua persoane care, alter!nativ, joaca rolul de emitator (vorbitor) si receptor (ascultator). Alteori, circulatia informatiei poate avea loc in sens unic. Este cazul monologului, al cuvantarilor, al comunicarii prin presa, radio sau televiziune. Chiar daca intr-un ziar se publica ,,scrisorile primite la redactie", iar la radioteleviziune se primesc reactiile ascultatorilor sau ale spectatorilor, mass-media sunt predominant sisteme unidirectionale de comunicare.
2. Comunicarea - notiuni generale
Toate definitiile date comunicarii umane, indiferent de scolile de gandire carora le apartin sau de orientarile in care se inscriu, au cel putin urmatoarele elemente comune: comunicarea este procesul de transmitere de informatii, idei, opinii, pareri, fie de la un individ la altul, fie de la un grup la altul; nici un fel de activitate, de la banalele activitati ale rutinei cotidiene si pana la activitatile complexe desfasurate la nivelul organizatiilor, societatilor, culturilor, nu poate fi conceputa in afara procesului de comunicare.
Ca si cea mai mare parte a cuvintelor unei limbi, verbul a comunica si substan!tivul comunicare sunt ambele polisemantice. Cei care se ocupa de domeniile comu!nicatiei si comunicarii intalnesc astfel, de la bun inceput, o dificultate majora: nu au de a face cu o operatiune bine determinata, ci cu o multitudine de operatiuni, despre care este greu de spus cu certitudine in ce masura se aseamana.
Dictionarul enciclopedic ofera termenului ,,comunicare" o definitie deosebit de complexa, acoperind aproape toate domeniile in care acest termen este folosit:
- instiintare, stire, veste. Aducere la cunostinta partilor dintr-un proces a unor acte de procedura (actiune, intampinare, hotarare) in vederea exercitarii dreptu!rilor si executarii obligatiilor ce decurg pentru ele din aceste acte, in limita unor termene care curg obisnuit de la data comunicarii;
- prezentare intr-un cerc de specialisti a unei lucrari stiintifice;
- ,,mod fundamental de interactiune psiho-sociala a persoanelor, realizata in limbaj articulat sau prin alte coduri, in vederea transmiterii unei informatii, a obtinerii stabilitatii sau a unor modificari de comportament individual sau de grup".
,,In sensul cel mai general, se vorbeste de comunicare de fiecare data cand un sistem, respectiv o sursa influenteaza un alt sistem, in speta un destinatar, prin mijlo!cirea unor semnale alternative care pot fi transmise prin canalul care le leaga." (Charles E. Osgood, ,,A vocabulary for Talking about Communication")
,,Cuvantul comunicare are un sens foarte larg, el cuprinde toate procedeele prin care un spirit poate afecta un alt spirit. Evident, aceasta include nu numai limbajul scris sau vorbit, ci si muzica, artele vizuale, teatrul, baletul si, in fapt, toate compor!tamentele umane. In anumite cazuri, este poate de dorit a largi si mai mult definitia comunicarii pentru a include toate procedeele prin care un mecanism (spre exemplu, echipamentul automat de reperaj al unui avion si de calcul al traiectoriei acestuia) afecteaza un alt mecanism (spre exemplu, o racheta teleghidata in urmarirea acestui avion)". (Shannon si Weaver).


Fisiere in arhiva (1):

  • Teoria Comunicarii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!