Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 3479
Mărime: 21.44KB (arhivat)
Publicat de: Caterina Ionescu
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA BUCUREŞTI Facultatea Tehnologia Informaţiei

Extras din referat

În cea mai sintetică definiţie, campania de relaţii publice este un efort susţinut al unei organizaţii pentru a construi relaţii sociale demne de încredere, cu scopul de a atinge anumite obiective, efort bazat pe aplicarea unor strategii de comunicare şi evaluare a rezultatelor obţinute.

O asemenea campanie constă în analiza situaţiei comunicării şi a marketingului şi înţelegerea comportamentului consumatorului, într-un efort de a dezvolta strategii pentru folosirea mass media, a mesajelor şi a bugetelor alocate şi pentru a oferi un plan pentru a obţine avantaje din această situaţie.

Campaniile sunt eforturi ample, coordonate şi orientate către realizarea unor obiective specifice sau a unor ansambluri de obiective corelate, care vor permite unei organizaţii să-şi atingă ţelurile fixate ca (sau printr-o) declaraţie de principii.

Campania de relaţii publice nu este o activitate derulată la întâmplare, sporadic şi „după ureche" ; ea este o activitate planificată, structurată şi coordonată, prin care o organizaţie urmăreşte să-şi atingă obiectivele de relaţii publice specifice. În aceste condiţii planificarea unei campanii presupune parcurgerea unor etape bine definite, care se succed într-o progresie logică; astfel se evită risipa de resurse, timp şi bani. O importanţă deosebită în cadrul etapelor reprezintă stabilirea strategiilor şi respectiv a tacticilor aplicate in cadrul unei companii.

1. STABILIREA STRATEGIILOR

În relaţiile publice, strategiile se referă la conceptul global, abordarea sau planul general pentru programul desemnat să ducă la atingerea unui obiectiv. Tacticile se referă la nivelul operaţional: evenimentele, mass-media sau metodele folosite pentru a implementa strategia.

Strategia poate fi înţeleasă ca o determinare a scopurilor pe termen lung, ca un sistem de definire a cursului acţiunii şi de alocare a resurselor necesare pentru îndeplinirea acestor acţiuni.

Ea este deci un plan de acţiune care prevede liniile directoare şi temele majore ale unei campanii; strategiile pot fi mai largi sau mai stricte, în funcţie de obiectivul fixat şi decategoriile de public vizate.

În alcătuirea unui plan de campanie de relaţii publice trebuie aleasă cea mai bună (cele mai bune) strategie (strategii), care să ducă la atingerea obiectivului propus, în acest scop se poate alcătui o listă cu posibilele strategii; conţinutul listei depinde de creativitatea, cunoaşterea problemelor (dobândită prin experienţă proprie sau prin studiu), judecata critică, bunul-simţ ale specialiştilor în relaţii publice care lucrează la elaborarea planului.

Ideile pentru strategii pot să se bazeze pe:

- bagajul de experienţe profesionale ale specialistului: aceste acumulări teoretice şi practice oferă o anumită cunoaştere a categoriilor de public, a motivaţiilor, intereselor, valorilor, aşteptărilor acestora, a timpului disponibil, a limitelor de preocupare faţă de anumite probleme, precum şi a tipurilor de acţiuni care îi atrag, sau a istoriei şi culturii acestor categorii;

- studierea unor cazuri din relaţiile publice: prin acumularea de situaţii relevante şi reflecţia critică asupra lor, specialiştii pot scoate la lumină idei noi, care pot servi ca modele de strategii, în acest scop vor fi consultate ziarele şi revistele în care au fost publicate diverse articole referitoare la activitatea unor organizaţii sau publicaţiile de specialitate, unde apar studii de caz ce scot în evidenţă efortul depus de specialişti pentru a rezolva anumite situaţii; prin această documentare pot fi preluate idei de la cazuri mai vechi: puse în forme noi, adecvate situaţiilor specifice, aceste idei pot conduce la soluţiile căutate pentru o anumită campanie.

Alcătuirea unei liste cu posibile strategii. O astfel de listă oferă specialiştilor posibilitatea de a-şi concentra atenţia asupra elementelor care pot fi utilizate înainte de a se fixa strategia generală. Lista trebuie să fie cât mai cuprinzătoare, incluzând chiar idei care ar putea părea de nerealizat (prin costurile umane şi financiare prea mari); listele ample şi detaliate oferă o paletă bogată de sugestii şi permit alegerea soluţiei ideale.

Aceste liste pot fi alcătuite de un singur specialist sau de un grup ; în acest caz se recomandă folosirea unui brainstorming cu echipa care lucrează la planificarea campaniei, prin care să fie împărtăşite ideile, să fie discutate posibilităţile de îmbunătăţire şi să fie alese soluţiile optime. listă cu tipuri de strategii:

Preview document

Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 1
Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 2
Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 3
Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 4
Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 5
Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 6
Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 7
Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 8
Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 9
Strategii și Tactici de Relații Publice Aplicate în Cadrul Companiei - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Strategii si Tactici de Relatii Publice Aplicate in Cadrul Companiei.doc

Alții au mai descărcat și

Campania de relații publice

RELATIILE PUBLICE Societatea modernă, definită prin numărul mare de membrii şi prin complexitatea organizaţională, nu ar putea funcţiona fără...

Gestionarea crizei cu ajutorul relațiilor publice

INTRODUCERE “Există un moment în viaţa oricărei organizaţii, persoane publice sau actor politic în care îşi dă seama că fără comunicare şi relaţii...

Campanie de relații publice

INTRODUCERE Din ce în ce mai mult, relaţiile publice se dovedesc a fi un instrument original şi eficace pentru a răspunde provocărilor cu care ne...

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Metode și strategii în relații publice

Clientul: Coca-Cola Rom Descrierea clientului : Coca-Cola HBC Romania, tara membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, imbuteliaza o gama larga de...

Campaniile de Relații Publice și Specialistul în Relații Publice

Relaţiile Publice sunt formate dintr-un domeniu complex prin care se încearcă “obţinerea bunăvoinţei publicului” prin diferite modalităţi.Fie că...

Campania de relații publice

“Campania de relatii publice este un efort sustinut al unei organizatii pentru a construi relatii sociale demne de incredere, cu scopul de a atinge...

Tehnici specifice activității de relații publice

TEHNICI SPECIFICE ACTIVITĂŢII DE RELAŢII PUBLICE Tehnici specifice raporturilor cu mass media Tehnici specifice relaţiilor cu consumatorii...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea Mixului Promoțional la SC Holcim România SA

Introducere Desfăşurarea unei activităţi de marketing moderne nu se opreşte odată cu crearea unui produs bun, stabilirea unui preţ atractiv şi...

Plan de campanie de relații publice Lenovo

Introducere Lenovo a devenit cel de-al treilea mare producător mondial de calculatoare personale în urma achiziționării diviziei IBM in 2005. De...

Strategii de marketing-vânzări în Cadrul Companiei Coca-Cola

INTRODUCERE În actualul peisaj economico-social din ţara noastră -marcat de instalarea treptată a mecanismului unei pieţe libere, de afirmare de...

Managementul Performanței Unui Proiect de Dezvoltare

Capitolul 1 - Managementul performanţei organizaţionale în contextul orientării către client 1.1 Consideraţii generale privind necesitatea...

Proiect Metodologii Manageriale

1.1. Documentarea preliminara 1.1.1. Caracteristici tipologice ale firmei S.C. CLEAN CARS S.R.L este o intreprindere de dimensiuni mici, preluata...

Monografie - SC Petrom Service SA

1.1. Despre activitatea firmei Petromservice SA este principalul furnizor de servicii upstream si downstream pentru industria de petrol şi gaze,...

Proiect Milka

Povestea mărcii Milka reprezintă o incursiune în istoria familiei și companiei Suchard.În mai 1824 Philippe Suchard plecă în lunga călătorie spre...

Studiu de Caz - Dunkin Donut's

I.Analiza situatiei Studiul acestui caz ne prezinta compania Dunkin ‘ Donuts avand ca domeniu de activitate producerea si comercializarea de...

Ai nevoie de altceva?