Strategie de comunicare - protecția animalelor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2052
Mărime: 16.73KB (arhivat)
Publicat de: Emanuel Busuioc
Puncte necesare: 8
ŞCOALA NAŢIONALĂ DE STUDII POLITICE ŞI ADMINISTRATIVE FACULTATEA DE COMUNICARE ŞI RELAŢII PUBLICE

Extras din referat

- Scopul strategiei de comunicare

- Obiective

- Public ţintă

- Canale de comunicare

- Instrumente de informare

- Monitorizarea activităţii de informare şi publicitate

- Evaluarea strategiei de comunicare

1. Scopul strategiei de comunicare

Din observaţiile făcute în cadrul unor societăţi din România, dar şi din unele ţări mult mai avansate în domeniu, am definit scopul strategiei de comunicare ca fiind informarea şi în special influienţarea publicului privind prevenirea relelor tratamente şi a cruzimii îndreptate împotriva animalelor, prin raportarea la acţiunile în desfăşurare în ţările europene.

Organizaţia internaţională pentru protecţia animalelor (OIPA) este o organizaţie non-guvernamentală care uneşte asociaţi din toată lumea, cu scopul de a apăra drepturile animalelor şi de a opri orice formă de violenţă la adresa acestora.

2. Obiective

Pentru îndeplinirea scopului declarat, strategia de comunicare are definite urmatoarele obiective:

- Informarea publicului asupra drepturilor animalelor, asupra importanţei lor datorită contribuţiei la calitatea vieţii

- Informarea publicului asupra obligaţiilor morale de a respecta toate creaturile vii, asupra faptului că deţinerea specimenelor din fauna sălbatică, în calitate de animale de companie, nu ar trebui să fie încurajată, conştientizarea faptului că, condiţiile de deţinere a animalelor de companie nu permit întotdeauna promovarea sănătăţii

- Influienţarea publicului în vederea respectării tuturor legilor şi normelor morale referitoare la păstrarea bunăstării animalelor în raport cu omul.

De asemenea, OIPA are ca principale obiective:

- Investigarea neglijenţei şi cruzimii faţă de animale

- Investigarea adăposturilor animalelor cum ar fi cuştile sau pet-shopurile

- Investigarea evenimentelor cum ar fi circurile sau defilările

- Consilierea proprietarilor spre o îngrijire corectă a animalelor

- Discuţii şi prezentări pentru educarea publicului

După cum se observă, scopurile României se apropie mult de cele ale altor ţări, cu toate că această problemă nu beneficiază de o campanie de promovare atât de puternică precum occidentul. De aceea, prin această strategie, scopul României este de a se alătura celorlalte asociaţii în lupta pentru drepturile animalelor.

3. Public ţintă

Fiecare cetăţean informat asupra acestei activităţi este obligat, conform Monitorului Oficial al României (2004,3) să se angajeze la punerea în aplicare dispoziţiile acestei convenţii în ceea ce priveşte:

- animalele de companie deţinute de către o persoană fizică sau juridică, pe orice proprietate, în orice unitate şi care sunt destinate comercializării sau creşterii şi deţinerii în scop comercial a acestora, precum şi cele aflate în orice refugiu pentru animale;

- dacă este cazul, animalele fără stăpân.

- animalele folosite în scopul fabricării unor produse textile (pantofi, genţi,căciuli,etc)

- animalele folosite în scopuri de divertisment

4. Canale de comunicare

Comunicarea directă se va face prin organizarea unor evenimente de informare publică care să aibă ca invitaţi atât reprezentanţi ai autorităţilor centrale şi locale, cât şi ai organizaţiilor

non-guvernamentale, ai autorităţilor din unităţile de învăţământ, reprezentanţi mass-media.

Comunicarea prin mijloace electronice urmăreşte informarea rapidă a tuturor celor

interesaţi de informaţii privind protecţia animalelor şi luarea unor măsuri în cazul sesizării unor nereguli sociale. Deja în România, prin postul Animal Planet, precum şi prin unele defilări de modă unde sunt folosite produse artificiale sau artişti plătiţi să recunoască aderarea la aceste proiecte, s-a început o campanie pro animalelor.

Preview document

Strategie de comunicare - protecția animalelor - Pagina 1
Strategie de comunicare - protecția animalelor - Pagina 2
Strategie de comunicare - protecția animalelor - Pagina 3
Strategie de comunicare - protecția animalelor - Pagina 4
Strategie de comunicare - protecția animalelor - Pagina 5
Strategie de comunicare - protecția animalelor - Pagina 6
Strategie de comunicare - protecția animalelor - Pagina 7
Strategie de comunicare - protecția animalelor - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Strategie de Comunicare - Protectia Animalelor.doc

Alții au mai descărcat și

Campanie de relații publice

INTRODUCERE Din ce în ce mai mult, relaţiile publice se dovedesc a fi un instrument original şi eficace pentru a răspunde provocărilor cu care ne...

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Te-ar putea interesa și

Protecția Juridică a Animalelor Domestice

CAPITOLUL I NOŢIUNI, TRĂSĂTURILE DEFINITORII ŞI DEFINIŢII 1.INTRODUCERE 1.1. Prezentare A apăra animalele pare o idee modernă şi, deci,...

Risipa alimentară și implicații asupra mediului

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Securitatea alimentară constituie un factor de importanţă majoră în stabilitatea economică, socială,...

Cercetare de Marketing

1. Analiza macromediului 1.1 Mediul politic 1.1.1 Mediul politic internaţional 1.1.1.1 Tipuri de guvernări şi impactul lor asupra industriei...

Politici Privind Protecția Solului în România

POLITICI PRIVIND PROTECŢIA SOLULUI ÎN ROMÂNIA 1. INTRODUCERE Solul este definit ca stratul de la suprafaţa scoarţei terestre. Este format din...

Politică de mediu în România

PARTEA I Introducere În ultimii 30 de ani s-au făcut progrese substanţiale pentru crearea unui sistem de control al mediului în cadrul UE....

Instituții - politică de mediu

Partea I - Politica de mediu in Uniunea Europeana I. Evoluţia politicii de mediu Repere cronologice în ceea ce priveşte politica de mediu la...

Fundamentarea și finanțarea cheltuielilor bugetare la Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Iași

1. Organizare si functionalitate la Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Iasi 1.1.: Scurt istoric Directia Sanitara...

Inspecția și legislația sanitar veterinară

STRUCTURA SISTEMULUI DE INSPECTIE SI LEGISLATIE SANITA-VETERNINARA IN ROMANIA HG nr. 1415/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii...

Ai nevoie de altceva?