Extras din referat
- Scopul strategiei de comunicare
- Obiective
- Public ţintă
- Canale de comunicare
- Instrumente de informare
- Monitorizarea activităţii de informare şi publicitate
- Evaluarea strategiei de comunicare
1. Scopul strategiei de comunicare
Din observaţiile făcute în cadrul unor societăţi din România, dar şi din unele ţări mult mai avansate în domeniu, am definit scopul strategiei de comunicare ca fiind informarea şi în special influienţarea publicului privind prevenirea relelor tratamente şi a cruzimii îndreptate împotriva animalelor, prin raportarea la acţiunile în desfăşurare în ţările europene.
Organizaţia internaţională pentru protecţia animalelor (OIPA) este o organizaţie non-guvernamentală care uneşte asociaţi din toată lumea, cu scopul de a apăra drepturile animalelor şi de a opri orice formă de violenţă la adresa acestora.
2. Obiective
Pentru îndeplinirea scopului declarat, strategia de comunicare are definite urmatoarele obiective:
- Informarea publicului asupra drepturilor animalelor, asupra importanţei lor datorită contribuţiei la calitatea vieţii
- Informarea publicului asupra obligaţiilor morale de a respecta toate creaturile vii, asupra faptului că deţinerea specimenelor din fauna sălbatică, în calitate de animale de companie, nu ar trebui să fie încurajată, conştientizarea faptului că, condiţiile de deţinere a animalelor de companie nu permit întotdeauna promovarea sănătăţii
- Influienţarea publicului în vederea respectării tuturor legilor şi normelor morale referitoare la păstrarea bunăstării animalelor în raport cu omul.
De asemenea, OIPA are ca principale obiective:
- Investigarea neglijenţei şi cruzimii faţă de animale
- Investigarea adăposturilor animalelor cum ar fi cuştile sau pet-shopurile
- Investigarea evenimentelor cum ar fi circurile sau defilările
- Consilierea proprietarilor spre o îngrijire corectă a animalelor
- Discuţii şi prezentări pentru educarea publicului
După cum se observă, scopurile României se apropie mult de cele ale altor ţări, cu toate că această problemă nu beneficiază de o campanie de promovare atât de puternică precum occidentul. De aceea, prin această strategie, scopul României este de a se alătura celorlalte asociaţii în lupta pentru drepturile animalelor.
3. Public ţintă
Fiecare cetăţean informat asupra acestei activităţi este obligat, conform Monitorului Oficial al României (2004,3) să se angajeze la punerea în aplicare dispoziţiile acestei convenţii în ceea ce priveşte:
- animalele de companie deţinute de către o persoană fizică sau juridică, pe orice proprietate, în orice unitate şi care sunt destinate comercializării sau creşterii şi deţinerii în scop comercial a acestora, precum şi cele aflate în orice refugiu pentru animale;
- dacă este cazul, animalele fără stăpân.
- animalele folosite în scopul fabricării unor produse textile (pantofi, genţi,căciuli,etc)
- animalele folosite în scopuri de divertisment
4. Canale de comunicare
Comunicarea directă se va face prin organizarea unor evenimente de informare publică care să aibă ca invitaţi atât reprezentanţi ai autorităţilor centrale şi locale, cât şi ai organizaţiilor
non-guvernamentale, ai autorităţilor din unităţile de învăţământ, reprezentanţi mass-media.
Comunicarea prin mijloace electronice urmăreşte informarea rapidă a tuturor celor
interesaţi de informaţii privind protecţia animalelor şi luarea unor măsuri în cazul sesizării unor nereguli sociale. Deja în România, prin postul Animal Planet, precum şi prin unele defilări de modă unde sunt folosite produse artificiale sau artişti plătiţi să recunoască aderarea la aceste proiecte, s-a început o campanie pro animalelor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Strategie de Comunicare - Protectia Animalelor.doc