Specialistul in Relatii Publice si New-Media

Extras din referat Cum descarc?

Specialistul in relatii publice si noile media
Relatiile publice sunt o functie si un factor de sprijinire a democratiei, asigurand transparenta proceselor, comunicarea corecta si egala, increderea reciproca. A le prezenta si practica, asa cum se intampla la noi si in alte parti, ca o forma de manipulare a maselor prin fabricarea de imagini (false sau partiale) reprezinta o degradare grava a spiritului relatiilor publice si o mascare, sub acest nume, a unor practici din regimurile pe care le credem de acum disparute definitiv.
Faptul ca echilibrul si buna functionare a societatilor moderne depind de calitatea comunicarii nu mai este de mult o noutate. Acest adevar implica insa asumarea tuturor responsabilitatilor legate de procesele complexe de comunicare atat de catre conducatorii diferitelor institutii, cat si de cei care au misiunea sa medieze intre aceste organizatii si marele public: jurnalistii, in lumea de astazi, fluxurile comunicationale circula cu mare viteza, pe spatii uriase, aducand mereu informatii mai recente, mai exacte, mai complexe despre evenimente sociale, economice, politice si fenomene naturale, despre intamplari neasteptate si procese de mult anticipate, despre personalitati si oameni obisnuiti, in aceasta lume complexa, jurnalistii, singuri, nu ar putea sa caute, sa identifice, sa verifice si sa redacteze toate informatiile referitoare la aceste realitati mereu in miscare. Alaturi de ei, reprezentantii unei alte profesii incearca sa contribuie la circulatia rapida si corecta a informatiei, la ameliorarea comunicarii sociale - este vorba despre specialistii in relatii publice.
De aceea, consider ca specialistul in relatii publice se afla in stransa legatura cu mijloacele media si intr-o continua interdependenta, specialistul in PR fiind menit sa jongleze si sa utilizeze cu dibacie fiecare mijloc de comunicare in masa, dar mai cu seama sa se adapteze permanent la noile media. Facand aceasta precizare, am ales sa dezvolt aceasta corelatie intre specialistul in relatii publice si new media, incercand sa fac o analogie intre profesionalismul specialistului in relatii publice de acum aproape 100 de ani si mijloacele media puse la dispozitie in prezent. Si m-am gandit aici la Eduard Bernays ce isi dorea crearea unei constiinte publice, care poate, astazi ar fi mult mai usor de obtinut, avand la dispozitie tehnologia avansata si tot ceea ce inseamna retele sociale. Pentru inceput voi face o trecere in revista a ceea ce presupune specialistul in relatii publice si noile media, incercand sa stabilesc mai multe legaturi intre cele doua.
Relatiile publice au un mare impact si in ceea ce priveste modul in care este perceputa o organizatie, in conditiile in care o comunicare permanenta (proactiva, care vine in intampinarea unor nevoi, in locul celei reactive, care are in vedere reactia la ceva ce s-a intamplat), informarea permanenta si strategiile de imagine pe termen mediu si lung au in vedere crearea si mentinerea unei imagini cel putin buna pentru companie. 
Specialistul in relatii publice desfasoara o multitudine de activitati care vizeaza in ansamblu constuirea imaginii publice, respectiv planificarea de programe specializate care incep cu analiza problemelor si oportunitatilor, definirea scopurilor programului, recomandari si planificare de ac-tivitati si implicit, masurarea rezultatelor activitatilor intreprinse in cadrul programului. Specia-listul in relatii publice intretine in permanent relatia cu managementul organizatiei sau clientul pentru care lucreaza. 
Imaginea care se doreste a fi intiparita in mintea publicurilor va diferi de la organizatie la organizatie, in functie de valorile lor si de segmentul de piata caruia i/li se adreseaza. Asa se face ca desi exista mai multe banci, unele acorda credite ipotecare, altele pentru achizitionare de bunuri, altele se adreseaza tinerilor, altele oamenilor de afaceri cu precadere s.a.m.d. 
Exista o sumedenie de instrumente si metode specifice care sunt aplicate - separat sau combinate - pentru atingerea acestui scop: crearea si intretinerea unei imagini. Este necesar ca atare ca specialistul in relatii publice sa le cunoasca pe toate si sa aiba acel fler absolut necesar pentru a sti ce si cum sa selecteze. Profesionistul in relatii publice trebuie sa fie si creativ, sa rastoarne paradigme, moduri de a gandi. El trebuie sa fie capabil sa gaseasca asocierea potrivita la momentul oportun.
un bun specialist in relatii publice este in acelasi timp si un om. Un om care nu-si uita promisiunile, idealurile, care se respecta pe sine si ii respecta pe ceilalti. Omul potrivit la locul potrivit, integru, elegant, curtenitor, amabil, zambitor sau serios, in functie de situatie, cel care ofera solutia salvatoare atunci cand totul pare fara iesire, stapan pe sine, rece si cald in acelasi timp.


Fisiere in arhiva (1):

  • Specialistul in Relatii Publice si New-Media.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!