Societatea Informationala

Extras din referat Cum descarc?

Facem parte din societatea informationala. Telefoanele celulare, internetul, sistemele digitale de mare viteza au conectat doua lumi anterior separate - telecomunicatiile si radiodifuziunea - provocand o adevarata revolutie a informatiei, acasa, la scoala si la locul de munca. Putem comunica inspre si dinspre orice loc, in orice moment.
Revolutia comunicatiilor este alimentata de tehnologie si de fortele de piata. Uniunea Europeana este in centrul acestui proces, in masura in care stabileste ritmul de deschidere a pietelor, asigura oportunitati egale pentru toti participantii, apara interesele consumatorilor si defineste chiar si normele tehnice. Datorita concurentei, preturile s-au micsorat, iar nivelul calitativ a crescut.Pentru cetateni si intreprinderi, aceasta a insemnat servicii mai ieftine, mai bune si de inalta calitate. Pentru consumatori, s-a diversificat oferta, in termeni de furnizori si servicii. Cererea de telefoane mobile si de acces la internet a explodat. In prezent, 96% dintre scolile din UE dispun de acces la internet, 67% dintre acestea beneficiind de conexiuni de mare viteza. Peste jumatate din populatie acceseaza regulat internetul.
In 1998, a avut loc liberalizarea completa a pietei europene a telecomunicatiilor. Incepand de atunci, convergenta tehnologiilor telecomunicatiilor si radiodifuziunii prin digitalizare a determinat UE sa elaboreze noi masuri de reglementare pentru a cuprinde toate ,,retelele si serviciile de comunicatii electronice" sub forma unui nou cadru de reglementare care a intrat in vigoare in iulie 2003. Dupa nici cinci ani, acest cadru este in curs de revizuire.
Obiectivele principale ale cadrului de reglementare din 2003 sunt urmatoarele:
- minimalizarea constrangerilor normative cu care se confrunta companiile care furnizeaza servicii in domeniul societatii informationale, dupa atenta monitorizare necesara in perioada de liberalizare a sectorului;
- garantarea faptului ca toti clientii, inclusiv persoanele cu handicap, au dreptul la o serie de servicii de baza la costuri accesibile (telefon, fax, internet, numere de urgenta gratuite);
- stimularea concurentei prin reducerea pozitiei dominante pe care vechile monopoluri in domeniul serviciilor de telecomunicatii nationale au mentinut-o pentru anumite servicii, cum ar fi accesul la internet de mare viteza.
Desi normele se aplica separat de autoritatile din fiecare stat membru, entitatile nationale de reglementare isi coordoneaza politicile la nivel european, intre altele in asa-numitul Grup al entitatilor europene de reglementare (ERG).
Cea mai recenta revizuire a cadrului de reglementare a fost lansata de Comisia Europeana la sfarsitul anului 2007. Aceasta cauta sa simplifice si mai mult reglementarea in vederea crearii unei agentii europene unice care sa preia o parte din functia de reglementare.
UE doreste sa se asigure ca cetatenii si intreprinderile beneficiaza de societatea informationala. In 2006, Comisia a luat masuri destinate sa reduca preturile nejustificat de ridicate pe care cetatenii le platesc pentru convorbirile efectuate in reteaua de telefonie mobila pe durata calatoriei in alta tara a UE. 1 Aceste costuri (roaming) s-au redus in medie cu peste 60% in 2007. In 2008 si 2009 urmeaza reduceri suplimentare.
O alta prioritate pe termen lung este evitarea unei ,,divizari digitale" intre statele membre sau intre regiunile mai bogate si cele mai sarace (deseori, este vorba de regiuni periferice care beneficiaza de acces limitat la internet sau la noile servicii digitale).
Ea a lansat o serie de initiative destinate sa amelioreze accesul familiilor la comunicatiile in banda larga, sa extinda oferta de servicii de e-business pentru intreprinderi si sa faciliteze accesul on-line la serviciile publice. Serviciile de telecomunicatii de inalta calitate sunt o garantie pentru eficienta si competitivitatea tuturor sectoarelor de productie si servicii. Exista trei prioritati:
- intreprinderile si cetatenii trebuie sa dispuna de acces la o infrastructura de comunicatii accesibila din punct de vedere financiar, de anvergura mondiala si cu o vasta oferta de servicii;
- fiecare cetatean trebuie sa obtina competentele necesare pentru a trai si lucra in societatea informationala
- accesul la invatarea de-a lungul vietii trebuie sa devina o componenta de baza a modelului social european.
Prezenta initiativa, cunoscuta sub numele de i2010, se concentreaza pe anii urmatori. Accesul la internet in banda larga, menit sa asigure o comunicare on-line rapida, economica si permanenta constituie principala tehnologie de sprijin. In UE, aproximativ 30% din familii dispun de acces in banda larga, desi in tarile care au aderat dupa 2004 procentajul este mai mic.
Sub deviza ,,Mai bine on-line decat la rand", peste 90% din furnizorii de servicii publice din Uniunea Europeana functioneaza in prezent on-line. Obiectivul este de a furniza un acces electronic comod la 20 de servicii publice de baza (completarea declaratiilor de impozite si TVA, inmatricularea de autoturisme noi sau inregistrarea schimbului de proprietate etc.).
Pe langa scoli si universitati, se propune accesul la retele in banda larga si pentru biblioteci, muzee si alte institutii similare. Statele membre doresc sa furnizeze cetatenilor servicii de asistenta sanitara on-line, printre care informatii privind prevenirea bolilor, dosarul medical on-line, consultatii la distanta si rambursarea electronica a cheltuielilor medicale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Societatea Informationala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!