I. Date generale despre carte si despre autor ,,Comunicarea institutionala" de Constantin Marin este un studiu adresat studentilor Facultatii de Jurnalism si Stiinte ale Comunicarii, precum si celor angrenati in relatiile cu publicul, publicitate, lobbying, comunicarea internationala si alte sfere conexe. Aceasta carte furnizeaza in cele 180 de pagini ale ei o introducere in teoria comunicarii institutionale, aspectele fundamentale ale careia au fost elaborate de o serie de experti in materie comunicationala. Lucrarea abordeaza tipologia comunicarii institutionale si problematica ce tine imaginea institutionala, releva mecanismele si instrumentarul tipic acestei sfere de comunicare publica. Autorul cartii, doctorul in istorie, conferentiarul universitar si doctorul habilitat in stiinte politice Constantin Marin, a realizat acest studiu in timpul activitatii sale la Catedra Comunicare Institutionala a Facultatii de Jurnalism si Stiinte ale Comunicarii, in anul 1998, contribuind astfel la instruirea specialistilor in domeniul comunicarii institutionale. Cartea include 11 capitole, divizate fiecare in citeva subcapitole. II. Cuprinsul cartii III. Subiectul cartii Capitolul I. Institutionalizarea societatii In primul capitol, autorul prezinta procesul de institutionalizare a societatii si evolutia institutiei. Institutionalizarea reprezinta un proces complex de construire si de evolutie a civilizatiei umane, in care se stabileste modelul de comportament al omului. Acest proces a inceput inca in epoca tribala, ginta si tribul fiind considerate primele forme de organizare sociala umana. In societatea traditionala se evidentiaza o organizatie la scara locala, forma ei principala constituind-o familia. In societatea industriala din secolul al XIX-lea procesul de institutionalizare s-a intensificat, luind forme noi, principala fiind intreprinderea. Un rol important in desfasurarea procesului de institutionalizare il are societatea postindustriala. La aceasta etapa institutionalizare sociala este determinata de cinci grupuri de factori: mutatiile demografice, care au semnificat cresterea populatiei, urbanizarea, industrializarea, extinderea educatiei, schimbarea modelului familial si emanciparea femeii; mobilitatea, care s-a manifestat la trei niveluri: fizic, social si psihic; rationalizarea, masivitatea, complexivitatea si conflictualitatea. Tot in acest capitol Constantin Marin defineste notiunea de entitate si prezinta o tipologie a ei. Entitatea reprezinta un ansamblu de indivizi, caracterizat prin hotare distincte, structuralitate si elemente componente relationate intre ele si legate cu lumea inconjuratoare. In viziunea lui Constantin Marin, orice entitate sociala e o fire lucrativa si in acelasi timp poate desfasura activitati fara obiective directe productive. Autorul prezinta tipologia terminologica a entitatii elaborata de Norberto Chaves, conform careia se disting urmatoarele tipuri de entitati: intreprinderea, institutia si corporatia. Termenul ,,intreprindere" exprima firea lucrativa, economica a entitatii, iar cel de ,,corporatie" - modul de organizare a sectoarelor de productie sau gruparea mai multor intreprinderi.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).