Publicitatea se ocupa cu promovarea bunurilor, serviciilor, companiilor si ideilor, de cele mai multe ori, prin mesaje platite. Scopul direct al acestor mesaje este stimularea dorintelor potentialilor clienti si formarea asociatiilor pozitive in legatura cu produsul sau campania promovata, scop care este atins prin folosirea metodelor de persuasiune. Dupa anul 1990, concomitent cu disparitia treptata a monopolurilor statale si economiei socialiste, romanii s-au vazut nevoiti sa dea o nota noua dimensiunii publicitatii si marketingului, aceasta reinnoire luand forma unui proces de sincronizare, de comprimare rapida a etapelor constituente. Spoturile televizate, afisele, panourile publicitare, machetele aparute in presa si jingle-urile care rasuna la radio s-au transformat in unele dintre cele mai spectaculoase manifestari ale culturii contemporane, datorita sau din cauza faptului ca sunt opulente, atrag atentia, suscita dorinte arzatoare si emotii puternice, pun in lumina personaje in care ne regasim sau pe care le admiram, ne fac sa ne amuzam copios sau sa meditam la nemurirea sufletului. Insa ceea ce poate fi vazut la televizor, auzit la radio sau identificat pe afisajele stradale nu este decat produsul finit, dimensiunea creatiei. In spatele acestor creatii publicitare se afla abilitatile si inspiratia profesionistilor in domeniu, iar aceste competente constituie rezultatul unei experiente vaste, cat si al secretelor pe care le-au dobandit de la altii sau din lectura nenumaratelor teorii, analize, sinteze etc.
I.C. Corjan, Semiotica limbajului publicitar I.C. Corjan, L.D. Clement, Iconotextul mediatic si publicitar
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.