Salveaza-te Campanie Impotriva Fumatului

Extras din referat Cum descarc?

1. DEFINIREA TIPULUI DE CAMPANIE CE SE VA DERULA
Avand in vedere tema aleasa pentru analiza, campania de relatii publice realizata poate fi incadrata in categoria campaniilor de relatii publice de modificare a comportamentului. In cazul de fata, se are in vedere, determinarea romanilor sa nu mai fumeze.

2. DEFINIREA PROBLEMEI DE SOLUTIONAT
Romania a devenit o piata complexa pentru industria tutunului (a doua ca dimensiune in Europa de Est si Centrala) cu un mare numar de fabrici producatoare de tigari, dar si foarte multe marci de tigari. Studii efectuate in ultimii ani prezinta evolutii ingrijoratoare ale prevalentei fumatului atat in randul populatiei generale, cat si la nivelul unor grupe populationale sau profesionale sensibile la acest obicei.
Consecintele cresterii consumului de tutun nu se lasa, din pacate, asteptate: morbiditatea prin boli respiratorii cronice este in crestere constanta din 1990.
In tara noastra situatia este similara, aproape o jumatate din populatie fiind constituita din fumatori. Este drept ca fumatorii din Romania anilor 2004-2005 au mult mai multe cunostinte teoretice despre bolile cauzate de tutun, componentele fumului de tigara si metodele prin care pot opri fumatul. Dar, in egala masura, ei gasesc si mult mai multe sortimente de tigari si alte produse din tutun pe piata, precum si conditii favorabile in societate de a initia si intretine fumatul.
STATISTICI:
1994: 
-15% dintre femei fumau
-47 % dintre barbati fumau
-36 % din total s-au declarat fumatori 
2000:
-32,3% dintre barbati fumeaza, numarul mediu de tigari fiind 16
-10,1% dintre femei fumeaza, numarul mediu de tigari fiind 10
2004:
-64% dintre cei sub 16 ani fumeaza inregistrandu-se o crestere de 11% fata de studiul din 1999 simultan cu scaderea varstei de debut a fumatului.
-32 la suta dintre elevi au fumat prima tigara inainte de 14 ani.
-Doar 13 la suta cred ca fumatul din cand in cand este daunator dar cred in proportie de peste 75% ca fumatul de 1-2 pachete pe zi aduce cu sine riscuri pentru sanatate. 
-72% din populatia avand varsta intre 14-60 ani au afirmat ca au receptat reclame la tigari
-In Romania mor anual de cancer peste 40.000 de persoane
Numarul pacientilor cu cancer aflati in evidenta era, la 31 decembrie 2003, de 320.000 de bolnavi, fata de 290.000 in 2001. Aceasta inseamna o crestere de 10,35 % in doi ani de zile.
Numai in 2003 au fost inregistrate un numar de 58 261 cazuri noi de cancer.

3. PRECIZAREA PUBLICURILOR TINTA
Public prioritar - campania se adreseaza in primul rand unui public tanar, cu varsta cuprinsa intre 18-30 de ani in primul rand din mediul urban. Campania vizeaza in special tinerii, astfel incat sa se evite eventualele probleme ce pot aparea in timp referitor la sanatatea lor. 
Public secundar - persoanele trecute de 40 de ani, actuali sau fost fumatori, acestia fiind cei mai supusi riscului de a se imbolnavi de cancer pulmonar.


Fisiere in arhiva (1):

  • Salveaza-te Campanie Impotriva Fumatului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!