Rolul politic al Mass-Media

Cuprins referat Cum descarc?

1. Introducere.
2. Rolul mass-media in societate.
2.1. Functia de informare.
2.2. Functia de legatura.
2.3. Functia educative cultural.
2.4. Functia de interpretare.
2.5. Functia de divertisment.
3. Relatia mass-media--sfera politica.
3.1. Functia de informare.
3.2. Functia de corelare.
3.3. Functia de asigurare a continuitatii.
3.4. Functia de mediere.
4. Partea aplicativa.
4.1. Activitati urmarite.
4.2. Perceptia asupra jurnalismului. Influente politice.
5. Concluzii si propuneri.
6. Bibliografie.
7. Anexe.


Extras din referat Cum descarc?

1.Introducere.
Ce s-ar intampla daca dintr-un motiv inexplicabil ar disparea mass-media? Ce s-ar intampla cu aceasta lume, care ar fi urmarile? Cum ar putea oamenii intelege lumea in care traiesc, actioneaza si isi joaca rolurile, daca nu ar exista nici un mijloc de comunicare in masa ? Cum ar fi mentinute ordinea si stabilitatea, cum ar avea loc schimbarea sociala, cum ar fi tratate conflictele comunitare sau nationale, cum s-ar realiza adaptarea la mediile schimbatoare?
Si (nu in final) cum am crea si am mentine semnificatiile comune care fac posibila societatea noastra complexa?
Nu am sa raspund la aceste intrebari, le-am pus doar pentru a va arata rolul mass-media in societate si implicit in viata politica.
De aici rezulta si importanta temei abordate iar acesta a fost si motivul pentru care am ales spre studiu aceasta tema. Ca metodologie de investigare folosita, nu am folosit decat discutii pe aceasta tema cu alti studenti si cu 2-3 colegi de serviciu.
2.Rolul mass-media in societate.
Unii cercetatori, explicand functia mass-media de construire a semnificatiei, arata si ei ca "stirile transmise de mass-media nu-si propun in mod deliberat sa creeze iluzii sau sa induca in eroare, cel putin in majoritatea societatilor occidentale. Dimpotriva, codurile etice ale jurnalismului accentueaza conditia obiectivitatii, corectitudinii, meticulozitatii si relatarii stricte a faptelor". Dar se pare ca aceasta este o batalie pierduta inca inainte de a fi inceputa.
a). Actiunea de distorsionare a stirilor, poate avea loc inainte de preluarea lor de catre mass-media. 
b).Actiunea de distorsionare a stirilor, poate avea loc dupa preluarea de catre mass-media.
2.1. Functia de informare.
Indivizii simt in permanenta nevoia de a fi informati.Informatiile utilitare sunt prioritare pentru public. Fie ca este vorba despre programul la cinematograf sau la teatru, de situatia transportului urban, starea vremii sau cotatiile bursiere, oamenii isi orienteaza activitatea zilnica in functie de ele si controleaza mediul imediat.
2.2. Functia de legatura (de comunicare).
Mass-media, ca institutie, raspunde nevoii de comunicare a oamenilor, de implicare in comunitatesi de identificare cu o anumita cauza, tema sau subiect. Un film, o stire de ultima ora sau subiectul unui talk-show, pot face oricand subiectul unei discutii cu cei apropiati si nu numai. Astfel, mijloacele media ajuta la socializarea in interiorul unei societati.
2.3. Functia educativ- culturala.
Mijloacele media au preluat din rolul social al familiei si al institutiilor de invatamant in procesul de educare al copiilor. Ele transmit valori si modele cultural ale societatii si au un rol important in formarea gandiriisi comportamentului indivizilor, in special, in randul tinerilor. Prin transmiterea valorilor, mass-media contribuie la realizarea stabilitatii sociale si la mentinerea in timp a structurilor culturale. Rolul mijloacelor media este sa transmita cunostinte si sa formeze oameni cultivat.
2.4. Functia de interpretare.
Granita dintre informative si opinie este greu de stabilit. Uniispecialisti considera ca influenta are loc inca de la primele etape prin care trec informatiile: selectia si ierarhizarea. Alegerea prezentarii unei informatii, a unui eveniment in detrimental altora, precum si punerea lor intr-o anumita ordine reprezinta un act interpretativ.
2.5. Functia de divertisment.
Intr-o lume a provocarilor continue, mijloacele mass media respund nevoii oamenilor de a se deconectade la viata cotidiana. Indiferent daca este vorba de un film,o emisiune de divertisment la TV sau talk-show la radio, oamenii privesc mijloacele mass-media ca pe o modalitate de petrecere a timpului liber, de relaxare, dar si o modalitate de parasire a cotidianului si intrarea intr-o lume imaginara, lipsita de grijile si problemele zilnice.
3.Relatia mass-media--sfera politica.
Utilizarea tot mai frecventa a mijloacelor mass-media de catre oamenii politici si aparitia noilor tehnici de persuasiune bazate pe strategiile de marketing electoral, este unul dintre cele mai interesante fenomene , care a retinut atentia incepand de la cel de-al doilea Razboi Mondial pana in present. Intrebarea principala este daca influenta mijloacelor de comunicare este pozitiv-informativa sau negative-manipulativa, daca ne referim la aspectul social.
Canalele mediatice, in special televiziunea reprezinta una din cele mai veridice surse de informare pentru un cetatean. Conform studiilor efectuate, televiziunea se bucura de cel mai inalt grad de credibilitate din partea cetatenilor. Nu trebuie omis faptul ca poate exercita o influenta negativa-manipulativa asupra cetatenilor. Daca se doreste, televiziunea poate reduce viata politica la jocul unor prestatii televizate, prin saracirea dialogului societate-politicieni.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul politic al Mass-Media.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Moraru V. Mass-media vs politica. Chisinau: Universitatea de stat din Moldova.
Coman M. Mass-media, societate, cultura. Bucuresti: Universitatea Bucuresti.
Fisichella D. Stiinta politica:problem, concept, teorii. Chisinau.
McQuail D. Introducere in teoria comunicarii de masa. Barcelona: Paidos.
DeFFleur M. Teorii ale comunicarii de masa.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!