Psihologia Reclamei

Extras din referat Cum descarc?

1. Rolul gestalt-ului in procesarea informatiei vizuale
Analizati rolul gestalt-ului spart in comunicarea publicitara. Exemplificati si argumentati pe un poster A4 (aprox 150 cuvinte).
Posterul nr. 1
Sursa: http://corcholat.com/!5mK
Ca si exemplu de reclama in care intalnim gestaltul spart avem posterul de mai sus de la Nestea. In aceasta reclama ne este prezentata o fata insetata care isi potoleste setea cu ajutorul unui pahar de Nestea rece. Ceea ce este atipic, ceea ce ne face sa intoarcem privirea si sa memo- ram reclama este faptul ca fata este formata atipic, ea reprezinta multitudinea de paie de baut asezate intr -un anumit fel, astfel incat ochiul nostru sa recunoasca forma unei fete. Astfel, ceea ce este un simplu obiect, paiul de baut, multitudinea acestora transforma functia obisnuita, proprie a obiectului, intr-o functie mai complexa, si aceea de a reprezenta ceva mai mult decat natura sa de simplu obiect, de a reprezenta un cu totul alt concept, fata, decat cel cu care suntem obisnuiti. Posterul transmite o informatie creand o imagine care trece dincolo de faptele obiective, de natura fizica a obiectelor. Atfel, publicul este implicat in descifrarea mesajului, in descoperirea imaginii ambigue la inceput, dar clare la sfarsit, fapt ce respecta principiile gestaltiste.
2. Nonverbalul in comunicarea publicitara
Pornind de la categoriile gestuale ale lui Paul Ekman (1969) ilustrati fiecare categorie gestuala cu 2 postere explicitand pentru fiecare exemplu in parte (100 cuvinte) semnificatia elementelor de conduita nonverbala.
Expresorii
Posterul nr. 2
Sursa: http://www.iqads.ro/ad_8277/yoplait_family_5_minute.html
Creatorii de la McCann, folosesc o imagine vesela cu o familie moderna, unita, (mama, tata si cei doi copii) in care acestia gusta din iaurtul cremos, rad cu pofta, se bucur - familia perfecta care traieste in armonie, exprimandu-si propriile sentimente si trairi! In imaginea folosita de cei de la McCann, membrii familiei au sentimente bune (iubire, intelegere, liniste, comunicare si respect), manifestand intentia de a sta cat mai aproape unii de altii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Psihologia Reclamei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!