Persuasiunea

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere.1
1. Etimologia cuvantului ,, persuasiune".2
2. Ce este persuasiunea?.2
3. Legile persuasiunii.3
3.1 Legea reciprocitatii.3
3.1.1 Continutul legii.3
3.1.2 Cum se stimuleaza reciprocitatea?.4
3.2 Legea contrastului.4
3.2.1 Continutul legii.4
3.2.2 Care este mecanismul acestei legi?.5
3.3 Legea prietenilor.5
3.4 Legea asteptarilor.6
3.4.1 Continutul legii.6
3.4.2 Exemple ale aplicabilitatii legii asteptarilor.6
3.5 Legea asocierii.7
3.5.1 Continutul legii.7
3.5.2 Exemple ale legii asocierii.7
3.5.3 Efectul invers al legii asocierii.7
3.6 Legea consecventei.8
3.7 Legea timpului.8
3.7.1 Continutul legii.8
3.7.2 Modificarea perspectivei temporale, o tehnica pentru cresterea sanselor de convingere.8
3.8 Legea penuriei.9
3.9 Legea conformismului.9
3.10 Legea puterii.9
4. Principiile persuasiunii.9
4.1 Simpatia.9
4.2 Reciprocitatea.10
4.3 Dovada sociala.10
4.4 Consistenta.10
4.5 Autoritate.10
4.6 Caracterul limitat.10
5. Persuasiunea din perspectiva limbajului verbal.10
5.1 Dimensiunea semantica.11
5.2 Dimensiunea functionala.11
5.3 Dimensiunea tematica.11
6. Persuasiunea si mass-media.12
7. Persuasiunea si dreptul de a stii.13
8. Persuasiunea si publicitatea.14
9. Cea mai puternica arma a persuasiunii.15
10. Persuasiunea si virusii de limbaj.16
Concluzii.18
Bibliografie selectiva.19


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Exista oameni care au darul de a convinge. Oare cum fac? Au o gena speciala?
Persuasiunea reprezinta o abilitate necesara atat in vanzari, cat si in actiunile din viata de zi cu zi. Stii probabil cum sa vinzi, dar nimeni nu te-a invatat cum sa convingi.
Indiferent ca am dobandit abilitati de convingere sau ca suntem inca incepatori, este bine sa stim ca persuasiunea are caracteristici bine definite si se bazeaza pe un set de legi. In scopul de a deveni mai convingatori, este important sa cunoastem aceste legi care fac din influentare o tehnica ce poate fi invatata pas cu pas. Atunci cand stapanesti legile persuasiunii, poti prezice rezultatele comunicarii tale cu cei din jurul tau. Legile sunt universale. Ele se aplica in vanzari si in relatiile interpersonale, in comunicarea cu o persoana sau cu un grup, in comunicarea fata in fata sau prin telefon sau in scris, etc.
Ce anume determina caracterul de lege al mecanismelor persuasiunii? Comportamentele invatate de timpuriu si adanc inradacinate in felul nostru de a fi. Ele ne determina sa reactionam repetitiv si previzibil. O alta explicatie este data de mecanismele psihologice ale perceptiei. Dezvoltam un anumit mod de a privi realitatea si anumite asteptari, iar atunci cand observam lumea din jur cautam elementele care sa ne confirme asteptarile. O a treia explicatie este data de nevoile noastre profunde, pe care cautam in mod inconstient sa le satisfacem (nevoia de siguranta, de recunoastere, de apartenenta la grupuri, etc.).
Prof. Robert B. Cialdini este autoritatea mondiala in persuasiune. Interesul sau pentru persuasiune a fost initiat de faptul ca a fost mereu o prada usoara pentru vanzatorii ambulanti, agentii de caritate si, in general, pentru oricine dorea ceva de la el.
De-a lungul a zeci de ani de cercetare, profesorul american a identificat si catalogat tehnicile de persuasiune folosite de mii de indivizi din vanzari, publicitate, 
asociatii non-guvernamentale, politica s.a.m.d., pentru a descoperi ca toate acestea se pot grupa in mai multe categorii distincte.
In paginile proiectului de mai jos am sa prezint cele mai importante aspecte legate de persuasine, voi realiza o prezentare ampla a celor zece legi ale persuasiunii, a decalogului persuasiunii, cum au mai fost denumite aceste legi, a principiilor ce stau la baza persuasiunii si voi incerca sa demonstrez ca arta de a-i influenta pe ceilalti este o arma foarte puternica si este folosita in orice domeniu de activitate, mass-media, publicitate, etc.
Ca studiu de caz am ales sa dezbat virusii de limbaj si modul in care aceste cuvinte impiedica mesajul pe care dorim sa-l transmitem sa fie convingator. Este bine sa cunoastem care sunt aceste cuvinte care fura mesajului forta si vitalitatea si care sunt modalitatile prin care putem evita astfel de situatii.
1. Etimologia cuvantului ,,persuasiune"
In ierarhia cunoasterii intalnim mai multe trepte: opinia, convingerea, persuasiunea.
Opinia, apreciata a fi o forma inferioara de cunoastere, are un aspect individual, fiindu-i specific subiectivismul si apartenenta la senzorial.
Convingerea este un produs al reflectarii, obiectiv, sustinut de probe si motivari logico-materiale. Convingerea realizata cu o motivare logico-materiala foarte puternica, pana la eliminarea oricarei posibilitati de eroare, devine certitudine.
Persuasiunea ca act retoric urmeaza calea imaginatiei, emotiei, sugestiei, lasand deliberat posibilitatea de eroare ; persuasiunea contine libertatea adeziunii, iar constientizarea faptului ca eroarea este posibila, induce posibilitatea deliberarii.
Din punct de vedere etimologic, cei doi termeni se opun. Convictio este derivat de la verbul latin vinco,-ere ,,a invinge", iar prefixul con- subliniaza ideea de a invinge cu nuantele ,,complet, definitiv". Persuasio isi are originea in verbul latin suadeo,-ere ,,a sfatui", iar sufixul per- ii completeaza sensul cu ideea de ,,indeplinire". Intr-un caz este vorba de capitulare in fata probelor si rationamentelor preopinentului, in cel de-al doilea, despre o influenta hotaratoare, dar nu constrictiva. Cel mai limpede prezinta raportul convingere/persuasiune urmatoarea afirmatie :,,Cand suntem convinsi, nu suntem invinsi decat de catre noi insine. Cand suntem persuadati, suntem intotdeauna de catre altul". Fiind vorba despre adeziune libera, sub aspectul rezultatului actiunii, a persuada inseamna mai mult decat a convinge, pentru ca persuasiunii i se adauga si forta necesara trecerii la actiune. In mintea celui care adera, in urma unui act persuasiv, se instaleaza ideea ca principiul/teza la care a fost solicitat sa adere este chiar principiul/teza lui, iar ceea ce intreprinde ca rezultat al adeziunii nu mai are caracter exterior si obligatoriu.
2. Ce este persuasiunea?
,,Persuasiunea este procesul prin care tu convingi interlocutorul sa faca ceva. Este o activitate umana care decurge natural. Fiecare dintre noi convingem sau 
influentam mai mult sau mai putin, asa cum fiecare dintre noi comunicam mai intens sau mai superficial" 
,,Persuasiunea este o forma de influentare. Este modalitatea de argumentare prin intermediul careia o persoana incerceaca sa convinga o alta persoana sau un grup de persoane sa creada sau sa faca un anumit lucru. Persuasiunea este un proces de ghidare al oamenilor pentru a adopta idei, atitudini sau actiuni (rationale sau mai putin rationale). Persuasiunea se bazeaza pe discutii si "atractivitatea prezentarii" in locul folosirii mijloacelor de forta" .
Manipularea este o forma extrema a persuasiunii, in care doar o parte beneficiaza pe seama celeilate parti.
Aristotel a afirmat ca "Retorica este arta descoperirii, iar intr-un caz particular, a descoperiri mijloacelor de persuasiune aflate la indemana".
Septimiu Chelcea da in lucrarea sa urmatoarea definitie persuasiunii ,,procesul de schimbare a opiniilor, atitudinilor sau comportamentului unor persoane constiente ca se urmareste aceasta schimbare, prin expunerea la mesaje transmise cu scopul de a influenta opiniile, atitudinile sau comportamentele lor".


Fisiere in arhiva (2):

  • persuasiunea introducere.doc
  • persuasiunea referat.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!