Extras din referat
Trăim într-o societate în care schimbările se succed cu o mare rapiditate şi în care, pentru lumea afacerilor, provocările şi obligativitatea schimbării aparţin de domeniul normalităţii. În primul rând a trebuit să reflectez asupra unor condiţii ca cele ce urmează, dar şi altele:
- scara proiectului trebuie să fie de dimensiuni reduse pentru a evita riscul şi obstacole neprevăzute;
- sunt necesare ipoteze clare şi realiste despre capacităţile partenerilor şi posibilităţile lor;
- este importantă susţinerea ;
- încrederea şi controlul reciproc din partea tuturor partenerilor trebuie să devină o normă de activitate comună;
- sunt obligatorii contracte cu angajamente şi drepturi clare, mecanisme eficiente de control;
- calendar de lucru bine determinat;
- transparenţa procedurilor legale, administrative şi financiare vă creează un climat favorabil colaborării;
- încurajarea competiţiei în alegerea partenerilor reprezintă garantul performanţei.
Rezolvarea problemelor reprezintă un proces complex care este constituit din mai multe etape. Luarea deciziilor este una din etapele cele mai importante. Valorificarea oportunităţilor şi exploatarea lor de asemenea reprezintă un proces care are la bază luarea deciziilor. Fără a avea o planificare, nu ştii unde vrei să ajungi şi de aceea nu vei şti niciodată în ce direcţie să mergi. Este important, ca înainte de toate să se elaboreze un set de activităţi.
Nivele de planificare:
Există trei nivele de planificare diferenţiindu-se prin complexitate şi derularea în timp.
1. Planificarea unui proiect – poate avea o durată cuprinsă între 1 săptămână şi un an.
2. Planificarea operaţională – în care sunt incluse activităţile şi strategiile de dezvoltare pentru maxim 5 ani.
3. Planificarea strategică – conţine strategia de dezvoltare pe termen lung.
Planificarea în sine este o activitate care necesită timp, informaţii, cunoştinţe, capacitate de previziune. Ea conţine un plan care trebuie urmărit, completat pe parcurs şi modificat dacă conjunctura o cere. Analiza tendinţelor externe şi analiza internă, ce cuprinde punctele forte şi punctele slabe, corelând datele obţinute, permit trecerea la realizarea planului. Rezultatele aşteptate sunt produsele şi serviciile oferite beneficiarilor în urma implementării proiectului.
Având în vedere că termenul de pelerinaj apare în atât de multe culturi şi contexte istorice, nu îi poate fi atribuit un singur înţeles, însă pot fi identificate numeroase aspecte comune pentru diferite religii. În general, prin pelerinaj se înţelege acea călătorie (individuală sau în grup) la un mormânt sau loc sfânt, cu scopul de a primi ajutor divin, de a mulţumi divinităţii ori în semn de căinţă, sau ca manifest al credinţei şi evlaviei. Pelerinii înalţă rugăciuni şi cinstesc locurile sfinte, cunoscute pentru miracolele şi semnele divine care nu fac decât să întărească credinţa şi speranţa omului. Aflat pe pământ sfânt, creştinul se simte mai aproape de Dumnezeu, atât cu trupul cât şi sufleteşte, aflând răspunsuri la întrebările care-l macină şi leac pentru durerile sale.
Din cele mai vechi timpuri, începând cu Avraam care a pornit în căutarea pământului făgăduinţei, oamenii au pornit în căutarea sfinţeniei la Locurile Sfinte.
Ţara Sfântă, caracterizată de contraste stridente ce pun în evidenţă culorile şi nuanţele acestui ţinut care fascinează - munţii aspri, arizi, stâncoşi, oaze verzi luxuriante, plantaţii de citrice, deşertul cu sărăcia lui etc., prin istoria şi tradiţiile sale, printr-o participare emotivă intensă a pelerinilor, face ca acest loc al Orientului Mijlociu să fie o răspântie fundamentală a câtorva dintre religiile monoteiste universale: creştinismul, iudaismul şi islamismul, care îşi au aici rădăcina religioasă comună.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Pelerinaj in Tara Sfanta.doc