O Campanie Impotriva Fumatului Juvenil

Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TINERET are stabilite urmatoarele scopuri si obiective generale:
Scopuri: 
o Ideea de baza ce ghideaza activitatea Autoritatii Nationale pentru Tineret este aceea de armonizare a programelor sale cu cele provenite din sfera societatii civile, venind in intampinarea unor necesitati si probleme sociale majore ale tinerilor;
o Aplicarea politicii guvernamentale in domeniul educatiei nonformale pentru copiii si tineri;
o Elaborarea de programe pentru tineret in domeniul integrarii in Uniunea Europeana;
o Dezvoltarea parteneriatelor cu Structurile Asociative de Tineret.
Obiective: 
o Implicarea tinerilor in viata publica;
o Stimularea participarii active a tinerilor in procesul decizional ;
o Identificarea problemelor si necesitatilor tinerilor la nivel individual si la nivelul structurilor asociative de tineret;
o Elaborarea unor programe de preventie si diminuare a delicventei in randul tinerilor.
Fumatul reprezinta una din problemele grave ale societatii in general si a tinerilor in mod special. Cel mai grav este faptul ca de-a lungul timpului au existat preocupari multiple privind aceasta problema: fumatul la tineri. Insa ceea ce doresc sa accentuez in acest caz este faptul ca din ce in ce mai multi tineri - minori fumeaza si un lucru de asemenea grav este ca majoritatea nu sunt receptivi la mesajele transmise de autoritatile din jurul lor (familie, parinti, frati, surori mai mari, profesori, etc). Totusi exista anumite categorii de persoane care ar putea sa-i faca pe acesti tineri sa fie receptivi la mesajele impotriva fumatului care li se adreseaza. Aceste categorii de personae ar fi in primul rand tineri de aceeasi varsta si in al doilea rand persoane specializate (doctori, psihologi).
Autoritatea Nationala pentru Tineret considera aceasta problema ca fiind deosebit de grava pentru sanatatea tinerilor si porneste o campanie impotriva fumatului la minori, o campanie in doi pasi, pe termen lung si care are ca tema " Fumatul juvenil", iar scopurile acestei campanii sunt informarea despre efectele fumatului asupra sanatatii, constientizarea tinerilor fumatori despre nocivitatea acestui fapt si in ultima instanta formarea unei atitudini negative asupra fumatului in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 12 ani si 18 ani.
TIPUL DE CAMPANIE ce se va derula: in prima parte va fi o campanie de informare si constientizare pentru ca in ultima parte sa se transforme intr-o campanie de modificare a comportamentului. 
PROBLEMA: Fumatul juvenil in continua crestere
PUBLICUL TINTA 
Public primar - tineri cu varste cuprinse intre 12 ani si 18 ani.
Grupuri de influenta - lideri de opinie din mass-media, scoli si licee.
ANALIZA SITUATIEI 
ANALIZA PEST
Macromediul social
Conform unui raport al Bancii Mondiale, aproape o treime dintre romani (29%) traiau sub pragul saraciei in anul 2002, iar 10% din populatie se situa sub pragul saraciei severe (adica nu dispunea de mijloacele necesare asigurarii consumului minim de calorii pe zi). 
Potrivit aceluiasi studiu, elementele asociate saraciei in Romania sunt: marimea gospodariei (cele cu mai multe persoane sunt de regula mai sarace), apartenenta la etnia roma, caracteristicile capului gospodariei (gospodariile al caror cap este femeie, sau o persoana cu nivel scazut de educatie, sau care lucreaza pe cont propriu, sau care este somer), rezidenta in mediul rural si in regiunea de NE a tarii. 
Din punct de vedere al perceptiei saraciei, mediul social romanesc este caracterizat de o polarizare accentuata. Cei mai multi romani (aproximativ 60%) percep societatea din care fac parte ca fiind inegala: marea majoritate sunt foarte saraci, iar o mica parte sunt extrem de bogati. Pe de alta parte, jumatate dintre romani (51%), cred ca societatea romaneasca va avea peste 10 ani o structura a veniturilor asemanatoare sau chiar mai uniforma decat cea de dinainte de 1989 (idem). Asta inseamna ca exista un segment al societatii care se asteapta la o crestere a ponderii clasei mijlocii in structura sociala. 
In ceea ce priveste problema coruptiei, conform BOP din mai 2004, cei mai corupti oameni din societatea romaneasca actuala, sunt perceputi a fi parlamentarii, ministrii, medicii, oamenii de afaceri, procurorii, iar cei mai putin corupti, ziaristii, profesorii, functionarii la primarii, notarii, consilieri locali. La subesantionul de tineri aceasta impartire este cvasi identica (cu mentiunea ca politistii sunt perceputi a fi mai corupti de catre acestia). Aceasta induce o lipsa de incredere si de cooperare a populatiei cu autoritatile.
Macromediul tehnologic
Investitiile au crescut, de la 19,7% din PIB in anul 2000, la 23,3% din PIB in anul 2004. Principalele domenii de interes ale investitorilor straini si locali, conform revistei Capital, sunt: Telecomunicatiile, Serviciile, Industria energetica.
Asadar, principalul domeniu in care s-au realizat investitii straine in Romania a fost cel al comunicatiilor. In perioada 1990-2001, ponderea investitiilor straine directe in acest sector, s-a situat intre o treime si jumatate din totalul investitiilor straine directe in Romania. 
Evolutia rapida a acestui domeniu este sugerata si de numarul de abonati in telefonia mobila, la sfarsitul anului 2003, care a fost de 6,9 milioane, aproape dublu fata de anul precedent si superior numarului de abonati la telefonia fixa.
La celalalt pol, lipsa acuta de investitii in tehnologie se manifesta in agricultura. Luand in considerare productivitatea scazuta (vezi mai sus, elementele negative ale macromediului economic) si ponderea populatiei (inclusiv tineri) care lucreaza in acest sector (aproximativ o treime din forta de munca), putem spune ca retehnologizarea este imperios necesara in domeniul agricol.


Fisiere in arhiva (1):

  • O Campanie Impotriva Fumatului Juvenil.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!