Noi sisteme de mass media

Extras din referat Cum descarc?

In deceniile care au urmat inventarii televiziunii, am fost martorii aparitiei unui numar impresionanat de tehnologii de comunicare ce au stimulat imaginatia celor care au incercat sa le foloseasca pentru a crea noi sisteme mass-media. Unele dintre tehnologiile de informare, cum ar fi unitatile centrale de calcul, sunt deja aspecte familiare ale mediului nostrum, dar inca nu s-a reusit transformarea lor in sisteme mass-media nationale. Altele, cum ar fi televiziunea prin cablu sau prin satelit, se afla deja in plina dezvoltare si sunt semnificative pentru viitor, fiindca pot fi adaptate pentru a servi unor moduri de utilizare in cadrul noilor sisteme mass-media. Altele, cum ar fi televiziunea interactive si videotext-ul, reperezinta un tip revolutionary de tehnologii de comunicare interactive, care ar putea fi transformate, cu sau fara success, in mijloace folosite nu numai de organizatiile puternice si bogate, dar si de oameni obisnuiti in viata de toate zilele.
Ritmul din ce in ce mai rapid al dezvoltarii tehnologiilor in noi sisteme de comunicare este o caracteristica a timpului nostru. Daca a trebuit sa treaca trei secole de la inventarea tiparului pana la aparitia ziarului ca mijloc de comunicare, au fost necesari doar treizeci si trei de ani intre momentul descoperirii de catre Hertz a undelor radio si inceputurile radiodifuziunii in Statele Unite.
Similar, desi primul computer electronic a fost construit in 1946, microcipul, care este componenta esentiala a computerelor mici dar performante astazi, a fost inventat in 1971 de Marcian Hoff Jr. Tocmai acest calculator personal sau desktop ar putea fi o componenta de baza, cel putin pentru o parte dintre sistemele de comunicare ale viitorului.
Faptul ca indivizii folosesc, pe scara larga, calculatoarele personale si ca, in societate, apar din ce in ce mai multe sisteme de informatii bazate pe computere, va fi oare sufficient pentru a crea noi mijloace de comunicare de masa? Acest lucru nu pare probabil.
Esenta comunicarii de masa, asa cum o cunoastem astazi, este ca cei care lucreaza in domeniul comunicarii recurg la mijloace de comunicare de masa pentru un profit, pe care il obtin prin raspandirea continutului catre segmente largi si eterogene ale publicului, in mod mai mult sau mai putin continuu. O retea de calculatoare in care oamenii isi trimit mesaje unul altuia este un process total diferit. Este greu de prevazut modul in care un sistem ar putea fi folosit de catre majoritatea cetatenilor, cum ar fi el sprijinit financiar, sau ce servicii ar oferi pentru publicul larg si eterogen. 
Un proiect mult probabil este acela de a lega calculatoarele de variante mai moderne ale televiziunii prin cablu. De fapt, acest tip de mass-media experimentale care folosesc o tehnologie de acest tip a intrat deja in folosinta.
Televiziunea prin cablu transmisa prin satelit- epoca satelitilor comerciali de comunicatii a inceput in Statele Unite in 1974, odata cu lansarea lui WESTAR 1. In numai un deceniu, satelitii au devenit fundamentali pentru orice industrie de comunicare in masa, inclusive ziarele, telefonul si mijloacele electronice de comunicare. Lansarea unui satelit de comunicatii costa milioane de dolari. Totusi, investitia initiala este amortizata rapid, deoarece fiecare satelit are la bord aproximativ 24 de transpondere, care pot fi inchiriate pentru utilizatori( ca HBO), contra unei sume de un million de dolari pe an, per unitate.
Importanta satelitilor de comunicatii pentru progresul telecomunicatiilor moderne este similar cu importanta telegrafului pemtru dezvoltarea ziarului. Atat telegraful, cat si satelitul au invins limitarile distantei, permitand astfel un acces mai usor la colectarea si raspandirea informatiilor. Prin folosirea satelitilor, transponderelor si antenelor de tip parabolic, programele de televiziune pot fi transmise instantaneu, cu un semnal de foarte buna calitate, practice din orice punct de pe o emisfera, catre oricare altul. Prin folosirea satelitilor specializati, transmisiile pot traversa oceane sau pot face chiar ocolul lumii.
Acum cand apar noi tehnologii, este nevoie de imaginatie si de disponibilitate pentru a risca transformarea lor in sisteme mass-media mai bune sau mai bine adaptate. Time Inc. a contribuit la progresul televiziunii prin cablu, facand considerabila investitie financiara presupusa de inchirierea unui transponder pe un satelit si anticipand modul in care ar putea fi folosita aceasta tehnologie. Transmisia prin satelit a asigurat intr-adevar o calitate net superioara fata de modurile precedente de transmisie prin microunde.
Sisteme de transmitere directa prin satelit- in plus fata de satelitii de comunicare pentru televiziunile prin cablu si retea, utilizatorii au beneficiat si de ceea ce se numeste system de difuzare prin satelit( DBS). Avantajul principal al accesului direct la transmisiunile prin satelit este acela ca se poate allege dintr-un numar enorm de canale de difuziune fara a fi nevoie sa se plateasca unei companii de televiziune prin cablu pentru serviciile de transmisie.
Dezvoltarea sistemelor de transmisie via-satelit prezinta multe probleme noi si multe tulburari in sectoarele economice si de reglementare ale industriei mass-media. Apar intrebari fundamentale, cum ar fi: cine e proprietarul transmisiilor prin satelit? Cum pot primi actorii si ceilalti membri ai indunstriei mass-media in mod echitabil rasplata pentru munca sau creatiile lor, sub forma de excedente sau alte beneficii economice? Deoarece atat sistemul prin cablu, cat sic el prin satelit continua sa se schimbe, aceste intrebari si probabil multe altele nu vor primi un raspuns definitive in viitorul apropiat.
Sisteme bazate pe telefonie- exista un numar mare de tehnologii bazate pe telefonie, folosite in present de catre companii, universitati si alte comunitati institutionale


Fisiere in arhiva (1):

  • Noi sisteme de mass media.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Melvin L. DeFleur, Sandra Ball-Rokeach- Teorii ale comunicarii de masa, Iasi, Editura Polirom, 1999
Dorin Popa- Introducere in studiul si istoria Mass-Media, Iasi, Editura Universitatii "Al.I.Cuza", 2002


Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!