Nevoia de Publicitate

Extras din referat Cum descarc?

In aceasta lucrare, am luat in considerare operele de mare anvergura ale unor scriitori francezi extrem de apreciati si anume "Fericirea ca obligatie" de Francois Brune respectiv "Publicitate si societate"de Bernard Cathelat in incercarea de a demonstra influenta publicitatii asupra individului. M-am axat in special asupra acestui aspect si anume influenta publicitatii asupra individului in calitate de consumator intrucat acesta este pionul principal in cadrul unei societati de consum. Astfel, publicitatea are functia de a determina indivizii sa creada ca intreaga lor viata socio-culturala poate fi satisfacuta prin consum. Mesajul publicitar are numeroase efecte asupra consumatorului, efecte ce variaza de la caz la caz, evident. Lucrarea pune in evidenta cateva dintre formele de depersonalizare la care ne expun reclamele: concentrarea excesiva asupra placerii, identificarea cu tipuri umane valorizate, stereotipiile.
In cele ce urmeaza voi defini publicitatea o voi face prin intermediul celor doi scriitori Brune si Cathelat.
"Publicitatea este unul dintre fenomemenele cele mai pregnanate si mai atragatoare ale vietii moderne care a invadat Romania in ultimii sase ani". (Francois Brune, 1996)
"Publicitatea este un fenomen relativ recent, nascut si dezvoltat in cultura noastra o data cu noua forma de economie." (Bernard Cathelat, 1992)
In viziunea lui Brune marile tehnici ale dresajului publicitar consta in " a reduce, a frustra, a erotiza, a recupera, a conditiona, a infantiliza." Se presupune ca fiecare dintre noi va regasi armonia si iubirea din cadrul unei familii intr-o tarta, prin savurarea acesteia, va uita de grijile si problemele cotidiene intr-o pereche de blugi firmati sau nu. Sunt perfect de acord cu cele spuse de Brune, intrucat in ziua de azi orice apare la te levizor, fie ca are sens sau nu, pare normal.
Astazi publicitatea a cucerit aproape toate mijloacele de informare, este omniprezenta. In fiecare zi suntem bombardati cu sute de campanii publicitare, spoturi publicitare cu mesaje diferite. Toate acestea insa, nu fac decat sa exploateze consumatorul. Mitologia publicitara dezvolta fara nici un fel de inhibitii nostalgiile sau mai bine spus visele fiecaruia dintre noi. Un exemplu concludent in acest sens: un spot publicitar la branza Roquefort. Ca orice print demn de acest nume, se caracterizeaza prin origine. Esenta i-o da fief-ul: nu exista branza dicnolo de Roquefort. Morala acestei reclame este urmatoarea: cine mananca acest tip de branza devine regele mesei. Astfel, omul este deposedat de simtul realitatii in folosul puterii publicitare. Se poate intampla ca uneori consumatorul sa reziste acestor strategii de marketing. Exista persoane care refuza mesajul comercial sau mai rau detesta anumite produse intrucat nu-si tin promisiunile din magia publicitara. Astfel, publicitatea ajunge sa frustreze individul. 
O alta forma de modelare a incostientului uman prin reclame consta in erotizarea produselor. Conform lui Brune "erotizarea produselor este intentionata, sistematica si calculata." Este foarte adevarat ceea ce afirma autorul. De exemplu produsele de frumusete sunt considerate ca mijloc de seductie. Omniprezenta acestor tip de produse incurajeaza individul sa-si dezvolte sexualitatea, facandu-l sa creada ca aceasta este si ea un obiect de consum. Produsele cosmetice lasa sa se inteleaga ca frumusetea nu poate fi decat produsa. Acestea au o finalitate sexuala. Erotizarea generala a campului publicitar, atat a continuturilor (produsele sale), cat si a punerii lor in scena conditioneaza la echivalenta public = sexualitate. Jacques Seguela spune ca obiectivul publicitatii este acela de a cuceri imaginarul oamenilor. Si cum poti sa obtii acest lucru mai bine decat prin prezentarea produselor care solicita libidoul public.
Pe de alta parte, in conceptia lui Cathelat, consumul de produse de infrumusetare si de lenjerie al unei femei poate fi "expresia simbolica a unei pulsiuni narcisiste". Oamenii sunt impinsi sa nu mai existe decat modelandu-se dupa "produse fals umanizate." Campania Lancaster in care insusirea persoanelor de catre produs este proclamata deschis intareste ideea lui Francois Brune.


Fisiere in arhiva (1):

  • Nevoia de Publicitate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!