Mesjul Subliminal

Extras din referat Cum descarc?

Mesajul subliminal nu este deloc o noutate a timpurilor noastre, se vorbeste despre el de ceva vreme, de-a lungul timpului s-au facut tot felul de experimente care mai de care mai indraznete pentru a stabili exact daca acest mesaj are intr-adevar o putere mare de convingere.
In subconstient patrund fara alegere tot felul de informatii. Sub influenta lor, uneori, se decide directia in care apuca un individ. Informatia din subconstient nu vine in ordine, nu hotaraste opiniile unui om, dar poate sa creeze blocaje, sa bulverseze mersul unui gand, sa reapara in vise sau in mintea bolnava. Datele despre subconstient nu sunt numeroase si certe. In schimb, ele pot fi anticipate in functie de evenimentele care se petrec la portile subconstientului. De aceea, modul de influentare a unei fiinte prin informatia neconstientizata depinde de situarea fiecaruia fata de ceilalti. Nu doar istoria individuala are importanta, ci conteztul general si felul in care fiecare se raporteaza la ceilalti.
Acum aproape 90 de ani, Dr. E. O. Potzel, un coleg de-al lui Freud, a facut o descoperire senzationala: afirmatiile ascunse intr-un sunet puternic ajungeau direct in subconstientul acelei persoane si avea o influenta extraordinara asupra acelei persoane. Deoarece toate deciziile importante se produc in subconstient, influentarea subliminala avea acelasi efect ca influentarea hipnotica, fara ca persoana respectiva sa isi dea seama si fara riscurile asociate hipnozei. Desi Dr. E. O. Potzel a descoperit mesajele subliminale in 1917, de-abia in 1957, dupa 40 de ani, un cinematograf drive-in din New Jersey a suprapus tahistoscopic peste fata senzuala a actritei Kim Novak indemnurile "BEA COCA COLA SI MANANCA POPCORN" la fiecare 5 secunde pentru numai 1/3000 dintr-o secunda. Acest experiment, desfasurat timp de 6 saptamani pe parcursul rularii filmului Picnic, a fost opera cercetatorului in marketing James Vicary care a afirmat ca s-au inregistrat cresteri ale vanzarilor din incinta cinematografului cu 58% la COLA si cu 18% la popcorn. 
In anii '20, postul BBC a inceput sa emita pe frecventa radio. Pentru multi oameni din acea vreme, aparatul de radio era un lucru mai mult decat bizar, fiind perceput ca o voce a diavolului. In fata acestei reactii, reprezentantii postului au incercat sa schimbe aceasta atitudine, asa ca au introdus o succesiune de fraze (dupa principiul citirii inverse), sub forma de mesaj subliminal, camuflate in reclame. O melodie era emisa, parand total inocenta, dar citita invers revela, de fapt, adevaratul scop al reprezentarilor. Cuvintele "This is not a noose, no really its not." (Acesta nu este un nod, intr-adevar nu este), puteau fi clar auzite. Reprezentantii postului BBC considerau ca subconstientul poate receptiona mesajele inverse din limbajul comun. Postul BBC exista inca, ceea ce inseamna ca "melodia" si-a servit scopul.
In 1957, Vance Packard, un american, avocat si jurnalist, publica o carte pornind de la observatiile sale privind reclamele de pe Madison Avenue, in plina psihoza anti-comunista si in plina ascensiune a muzicii rock'n'roll, dezvaluie ca anumite companii publicitare utilizeaza reclame subliminale-prezentarea unor mesaje publicitare ce nu pot fi constientizate de catre receptori.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mesjul Subliminal.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!