Mediatizarea Evenimentului Public

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1777
Mărime: 20.15KB (arhivat)
Publicat de: Teodor Stancu
Puncte necesare: 5
Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Litere

Extras din referat

ARGUMENT

Am ales subiectul aducerii arhivelor Radio Europa Libera in tara, datorita rolului determinant pe care acest post de radio l-a jucat in istoria recenta a tarii. Premisele pentru inlaturarea totalitarismului si orientarea spre libertate și democratie se datoreaza in mare masura Europei Libere, sub comunism, emisiunile radioului fiind percepute si descrise drept oxigenul care le-a permis românilor sa respire, sa reziste si sa spere.

Perioada initiala de intensa mediatizare a campaniei a fost de 2 luni, aceasta fiind cuprinsa intre 1 decembrie 2009 - 30 ianuarie 2010, pentru ca apoi campania sa se prelungeasca inca doua luni, pâna in martie 2010. In analiza si monitorizarea online a acestui eveniment m-am axat pe editiile online ale ziarelor, posturilor de radio si canalelor de televiziune.

Dintre acestea, cele mai relevante si cele asupra carora m-am oprit in analiza mea sunt urmatoarele: reportajele posturilor Prima TV si TVR 1 in data de 11 decembrie 2009, la orele 18:00, respectiv 20:00 si articolul din cotidianul Jurnalul National “Sa aducem Europa Libera acasa!”, publicat la data de 12 decembrie 2009.

Analiza S.W.O.T. efectuata asupra evenimentului mediatic ne ofera o imagine clara cu privire la modul in care a fost perceputa campania . Atingerea scopului de a aduce in tara arhivele Radio Europa Libera, capata numeroase oportunitati, din pricina importantei din punct de vedere national pe care proiectul o detine. Amenintarea este reprezentata de existenta apelului de natura materiala, care a fost lansat catre intreaga natiune: donarea a 2 euro, printr-un sms.

Strategia pe care se bazeaza schita campaniei este apelul catre mass-media in demersul de a recupera o valoare nationala. Aceasta se doreste a fi realizata prin utilizarea unor tactici precum organizarea unei gale, in scopul de a strange suma de bani necesara.

CARACTERISTICI SI VALORI ALE EVENIMENTULUI

Aducerea in tara a arhivelor Radio Europa Libera, reprezinta un eveniment, deoarece, la 20 de ani de la Revolutie, recuperarea istoriei recente devine o miza fundamentala atat pentru cei batrani cat si pentru cei tineri. Evenimentul indeplineste criteriile enumerate de John Hartley in “Discursul stirilor” (cap. “Selectarea si constituirea”, subcap. “Valorile stirilor”), si anume:

1. Frecventa – perioada de maxima mediatizare a evenimentului, timpul in care s-a aflat frecvent in ziarele cotidiene, emisiunile tv si radio, este cuprinsa intre inceputul lunii decembrie 2009 – 30 ianuarie 2010 (aprox. 6 saptamâni).

2. Pragul – datorita faptului ca este un eveniment amplu, corelat cu diverse alte subiecte precum perioadele grele prin care toti romanii au trecut in timpul regimului comunist, diverse intamplari si complotari impotriva receptionarii postului radio. Subiectul a fost intens dramatizat astfel, prin articole si reportaje privitoare la aceasta problema.

3. Claritatea – evenimentul nu a fost inconjurat de ambiguitate, natura polisemica a acestuia fiind redusa datorita expunerii faptelor in mass-media intr-o maniera clara, concisa.

4. Capacitatea de semnificare – atât din punctul de vedere al proximitatii culturale, cât si din punctul de vedere al relevantei, evenimentul de fata este considerat a fi unul semnificativ.

5. Consonanta – principiul acestui criteriu poate fi rezumat in enuntul: “Daca mass-media asteapta ca ceva sa se intâmple, se va intâmpla”. Acest lucru se aplica si cazului nostru deoarece mass-media a considerat acest eveniment predictibil, din cauza faptului ca Radio Europa Libera reprezinta o valoare extraordinara, un lucru de pret al romanilor o bucatica de istorie.

Preview document

Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 1
Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 2
Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 3
Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 4
Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 5
Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 6
Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 7
Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 8
Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 9
Mediatizarea Evenimentului Public - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Mediatizarea Evenimentului Public.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Te-ar putea interesa și

Rolul Reporterului în Televiziune

INTRODUCERE Televiziunea reprezintă astăzi una dintre cele mai importante surse de informaţii disponibile în societatea noastră. Ore în şir, un...

Instrumente Manageriale Specifice Sistemelor Decizionale Locale

INTRODUCERE Democratia nu inseamna numai instituirea alegerilor libere, a dreptului de vot si a libertatii expresiei. Acesti pasi sunt absolut...

Intervenția Organelor de Poliție - Măsurile de Ordine Publică

INTRODUCERE MINISTERUL DE INTERNE ȘI CEL EUROPEAN (argumente istorice) Cel care studiază istoria Internelor este impresionat de faptul că...

Prevederi deontologice privind magistrații, profesorii, cadrele medicale și polițiștii - analiză comparativă

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să se concentreze asupra abordărilor pe care le presupun codurile deontologice ale celor mai importante...

Studiu de Caz privind Respectarea Principiilor Eticii în Relația Funcționar public-cetățean

Introducere Fiecare instituţie publică în parte are specificul ei, în funcţie de domeniul de activitate pe care îl desfăşoară (finanţe, transport...

Organizarea unui dineu de stat - SC Lidafest SRL

Cap.I Informatii generale Denumire: SC LIDAFEST SRL Locaţie: Sibiu Logo: Bucuria petrecerilor tale Adresa: Str. Privighetorii nr.6, Sibiu...

Planificarea unei Cine Diplomatice

Etapele planificării cinei diplomatice 1. Introducere În vara anului 1885 a fost înfiinţat primul consulat onorific al României în Spania, la...

Târg de dulciuri - Deliciosus

I. PARTICIPANT Am ales pentru participarea la târgul de dulciuri cunoscutul brand Kandia-Excelent, producător a numeroase sortimente de ciocolată....

Ai nevoie de altceva?