Mass Media - Modern Mean of Communication

Extras din referat Cum descarc?

MASS-MEDIA, mijloc modern de comunicare
Introducere
Comunicarea este un atribut al speciei umane. In sens larg, ea poate fi definita drept procesul de transmitere de informatii, idei, opinii, pareri fie de la un individ la altul, fie de la un grup la altul.
Etimologia termenului: cuvantul "comunicare" provine din limba latina "communis" care inseamna "a pune de acord", "a fi in legatura cu" sau "a fi in relatie", desi termenul circula in vocabularul anticilor cu sensul de "a transmite si celorlalti", "a impartasi ceva celorlalti".
In literatura de specialitate definitiile sunt numeroase si diferite. In general putem considera ca exista comunicare cand un sistem, o sursa influenteaza starile sau actiunile altui sistem, tinta si receptorul alegand dintre semnalele care se exclud pe acelea care, transmise prin canal, leaga sursa cu receptorul.
Roman Jakobson dezvolta structura procesului de comunicare. Relatia de comunicare se realizeaza astfel: emitatorul transmite un mesaj intr-un anumit cod (limbaj) catre receptor, care va initia o actiune de decodare a mesajului ce i-a fost transmis. Acest mesaj este constituit intr-un anume cod care trebuie sa fie comun celor doi parteneri aflati in contact. Intre Emitator si Receptor are astfel loc un transfer care realizeaza elementul comun al informatiei. Informatia pleaca de la Emitator si devine informatie pentru Receptor. Atat Emitatorul, cat si Receptorul sunt entitati orientate catre un scop. Emitatorul are scopul de a oferi, receptorul are scopul de a primi.
I.COMUNICAREA
1. Forme ale comunicarii
1)Criteriu - modalitatea sau tehnica de transmitere a mesajului:
-comunicarea directa, 
-comunicarea indirecta, 
2) Criteriu - modul in care individul sau indivizii participa la procesul de comunicare: 
-comunicare intrapersonala (sau comunicarea cu sinele);
-comunicarea interpersonala (sau comunicare de grup);
-comunicarea de masa (este comunicarea realizata pentru publicul larg, de catre institutii specializate si cu mijloace specifice); 
3) Criteriu - modul de realizare a procesului de comunicare, in functie de relatia existenta intre indivizii din cadrul unei organizatii:
-comunicare ascendenta (realizata de la nivelele inferioare ale unei organizatii catre cele superioare);
-comunicare descendenta (atunci cand fluxurile informationale se realizeaza de la nivelele superioare catre cele inferioare);
-comunicare orizontala (realizata intre indivizi aflati pe pozitii ierarhice similare sau intre compartimentele unei organizatii in cadrul relatiilor de colaborare ce se stabilesc intre acestea).
2.Elemente ale procesului de comunicare 
Indiferent de forma pe care o imbraca, orice proces de comunicare are cateva elemente structurale caracteristice :
-cel putin doi parteneri (Emitator si Receptor) intre care se stabileste o anumita relatie;
-cod, cunoscut de ambii parteneri (de mentionat faptul ca, in general, in orice proces de comunicare partenerii "joaca" pe rand rolul de emitator si receptor);
- mesaj -continutul de informatii;
-canal de transmitere a mesajului.- modalitate de transmitere;
-Feed-back-ul (mesaj specific prin care Emitentul primeste de la Destinatar un anumit raspuns cu privire la mesajul comunicat.
-Canalele de comunicare reprezinta "drumurile", "caile" urmate de mesaje (canale formale, canale neformale ).
-Mediul comunicarii este influentat de modalitatile de comunicare; exista mediu oral sau mediu scris. 
- barierele (filtrele, zgomotele) reprezinta perturbatiile ce pot interveni in procesul de comunicare.
Procesul de comunicare ia astfel nastere ca urmare a relatiei de interdependenta ce exista intre elementele structurale enumerate mai sus.
Altfel spus, aceasta relatie de interdependenta ce se stabileste intre elementele structurale face ca orice proces de comunicare sa se desfasoare astfel: exista cineva care initiaza comunicarea, Emitentul, si altcineva caruia ii este destinat mesajul, Destinatarul. Acest mesaj este o componenta complexa a procesului de comunicare, datorita faptului ca presupune etape precum codificarea si decodificarea, presupune existenta unor canale de transmitere, este influentat de dependenta modului de receptionare a mesajului, de deprinderile de comunicare ale Emitentului si Destinatarului, de contextul fizic si psihosocial in care are loc comunicarea.
Mesajul poate fi transmis prin intermediul limbajului verbal, neverbal sau paraverbal.
3. Particularitati ale procesului de comunicare
a).rol- punerea oamenilor in legatura unii cu ceilalti in mediul in care evolueaza
b).obiectiv - urmarirea realizarii anumitor scopuri si transmiterea anumitor semnificatii;
c).stratificare - tripla dimensiune: 
- comunicarea exteriorizata 
- metacomunicarea 
- intracomunicarea;
d).caracteristici: 
- desfasurare intr-un context dat;
- caracter dinamic;
- caracter ireversibil;
- ritm rapid si sfera mare de cuprindere in situatii de criza ;
- diferentierea mesajului, atat intre partenerii actului de comunicare, cat si intre receptorii aceluiasi mesaj;
- existenta unui continut manifest si a unui continut latent, adeseori acesta din urma fiind mai semnificativ, mai puternic.
4. Comunicarea verbala; definitii ale unor elemente ale comunicarii
Limbaj - orice sistem sau ansamblu de semne care permite exprimarea sau comunicarea; in sens strict, reprezinta o institutie universala si specifica umanitatii, care comporta caracteristici proprii.
Limba (sens comun) - produs social particular al facultatii limbajului, ansamblu de conventii necesare comunicarii, schimbului de informatii, adoptate in mod mai mult sau mai putin conventional de catre vorbitorii unei societati, pentru exercitarea acestei functii prin vorbire.
Vorbirea - actul prin care se exercita functia lingvistica; vorbirea intr o limba este activitatea de codare, iar ascultarea este activitatea de decodare a comunicarii.
Sistem de semne - unitati conventionale, abstracte, care prin combinare pot forma unitati semantice, cuvinte cu semnificatie, expresii cu sens; sensul intrinsec al lor nu este altul decit referentialitatea lor (adica litera ''a'', spre exemplu, nu trimite la altceva decat la litera ''a'').
Actul enuntarii, al vorbirii, presupune recurgerea la semnificant si semnificat, entitati statice ale codului lingvistic. 
Semnificantul - cuvantul care desemneaza un obiect, o actiune, un fenomen, un concept;
Semnificatul -imaginea mentala, reprezentarea, conceptul caruia i se atribuie acel cuvant. 
Referinta - obiectul, fenomenul, actiunea, starea de fapt a lumii care este desemnata prin semnificant si semnificata prin semnificat.
Competenta lingvistica - este data de ansamblul posibilitatilor pe care le are un subiect vorbitor al unei limbi in ceea ce priveste capacitatea de a construi si de a recunoaste fraze corecte din punct de vedere gramatical, de a le interpreta pe cele cu sens si de a le identifica pe cele ambigue dintr o anumita limba.
Performantele lingvistice ale vorbitorului unei limbi nu tin neaparat de competentele lingvistice pe care le poate demonstra, ci de capacitatea de a pune "in joc" zestrea acumulata de termeni (semnificanti) si complexul de reguli pentru a obtine sensuri noi. Performantele lingvistice mai reclama si ansamblul cunostintelor despre lume ale subiectului si o anumita practica in abordarea si gestionarea relatiilor interumane, care pot functiona independent de competenta lingvistica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mass Media - Modern Mean of Communication.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!