Manipulare și persuasiune

Extras din referat Cum descarc?

Prin persuasiune intelegem actiunea de a convinge intr-un mod sau altul pe cineva sa faca sau sa aleaga un lucru. Persoana care ia decizia o face de multe ori pe baza altor tipuri de argumente decat cele logice sau cele logico-corecte, fiind convinsa de ,,necesitatea" sau ,,importanta" aparenta a actiunii sau lucrului respectiv. In acest sens putem spune ca reclamele sunt persuasive. Ni se spune zilnic, in fel si chip, ca ne trebuie un telefon mobil, un anume detergent, un anume medicament, produs cosmetic, o caseta s.a.m.d., dar nu ni se demonstreaza cu argumente acest fapt. 
Prin manipulare intelegem actiunea de a influenta prin mijloace specifice opinia publica, astfel incat persoanele manipulate sa aiba impresia ca actioneaza conform ideilor si intereselor proprii. In realitate insa ele preiau o parere (argumentare, idee, evaluare) care nu le apartine, ci le-a fost indusa prin diferite mijloace. Iata cateva exemple:
- Ziaristul care face un comentariu este foarte cunoscut. I se preia punctul de vedere pentru ca este faimos, sau este de la un ziar sau de la o revista de prestigiu. Este la moda. Aceasta situatie poarta numele de efect de prestigiu al mass-mediei.
- Ni se spune ca majoritatea oamenilor cred lucrul respectiv. Noi nu vrem sa fim mai prejos; nu avem taria unei opinii separate (dorinta apartenentei la grup ne impiedica). Este vorba de forta opiniei majoritare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Manipulare si persuasiune.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

Coman, Claudiu, Setaru, Vasile, Comunicarea intre informare si manipulare, Bucuresti, Ed. Beck, 2005;
Guegun, Nicolas, Roman Marius trad., Psihologia manipularii si a supunerii, Iasi, Ed. Polirom, 2007;
Dave Lakhani - Persuasiunea. Arta de a obtine ceea ce vrei, Ed. Amaltea, 2009
Radu Herjeu - Tehnici de propaganda, manipulare si persuasiune in televiziune
http://www.leadercommunications.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=33 - legile manipularii
http://www.stopcalomnia.ro/product.php/Formele_si_modurile_de_manipulare_prin_televiziune_-_partea_5/14/
http://www.aber.ac.uk/media/index.php - The media and Communications Studies Site
www.nlpmania.ro;
www.negociatorul.ro


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!