Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2780
Mărime: 33.07KB (arhivat)
Publicat de: Timotei Crișan
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ioana Julieta Josan
UNIVERSITATEA DIN BUCURESTI FACULTATEA MATEMATICA SI INFORMATICA DEPARTAMENTUL DE INFORMATICA SPECIALIZAREA CALCULATOARE SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI

Extras din referat

Rezumat

Proiectul a fost structurat in scopul intelegerii termenilor de influentare, persuasiune, manipulare, si relatii publice, precum si a modului in care acestia sunt pusi in practica in viata de zi cu zi, de catre persoanele care ii stapanesc. Pentru realizarea acestui lucru, conceptele enuntate au fost mai intai definite, dupa care exemplificate, urmand sa fie dezbatute in cadul prezentarii proiectului.

Introducere

Pentru a putea raspunde la intrebarea „Care este importanta si actualitatea temei in raport cu domeniul IT” este important sa privim din perspectiva unui antreprenor, proaspat absolvent al facultatii de informatica, aflat la inceput de drum cu propria afacere. In acesta situatie tanarul antreprenor trebuie sa se foloseasca de toate atuurile sale, nu doar de cunostintele dobandite in facultate, pentru a atrage clienti si pentru a putea intretine afacerea. Este destul de greu sa determini persoanele sa aiba incredere in serviciile tale si implicit sa-ti devina client. Din acest motiv suntem de parere ca tehnicile de influentare, persuasiune si manipulare sunt mai mult decat necesare pentru a completa cunostintele dobandite in cadrul facultatii.

Pentru a intelege mai bine conceptele de influentare, persuasiune, manipulare si relatii publice, precum si cum sunt exploatate in scopul atingerii unor obiective personale, le vom definii si exemplifica pe fiecare in parte.

1. Influenta sociala este acea actiune exercitata de o entitate sociala (persoana, grup etc) orientata spre modificarea actiunilor si manifestarilor alteia.

Ea este asociata cu domeniul relatiilor de putere si control social, de care se deosebeste intrucat nu apeleaza la constrangere. Se asociaza cu procesele de socializare, invatare sociala sau comunicare. In acest sens, R. Boudon si F. Bourricaud apreciaza ca influenta sociala poate fi considerata ca o forma specifica a puterii, a carei resursa principala este persuasiunea. Efectele influentei sociale sunt profund dependente de context, intrucat aceasta stimuleaza sau blocheaza receptivitatea si creeaza conditii de acceptare, intarire si manifestare a schimburilor eventualelor produse. Pentru ca procesul de influentare sa poata avea loc trebuie indeplinite doua conditii:

• initiatorul influentei deliberate se presupune a detine un grad acceptabil de competenta si informatie, fiind animat de intentii care sunt apreciate de catre receptor ca bine orientate;

• relatia de influentare trebuie sa se bazeze pe un consens tacit al entitatilor implicate si asupra valorilor impartasite si al efectelor probabil produse.

In continuare vom prezenta doua dintre cele mai concludente exemple, descrise in cartea lui Alex Mucchielli, „Arta de a influenta”, pentru a putea intelege doua dintre cele mai importante tipuri de influentare :

I. Influentarea prin manipularea emotiilor

II. Influentarea prin manipularea intereselor

I. Pentru a influenta, trebuie mai intai sa-i induci receptorului o „stare” particulara, obtinuta prin manipularea emotiilor sale.

Cazul orbului de pe podul Brooklyn

Pe podul Brooklyn, intr-o dimineata de primavara, un orb cerseste. Pe genunchii sai se afla un carton pe care scrie: ”Orb din nastere”. Multimea trecea indiferenta prin fata lui. Un necunoscut se opreste, scrie cateva cuvinte pe carton si pleaca. Imediat dupa aceea, multi trecatori induiosati se opresc si arunca un banut in cutie.

Cele cateva cuvinte au fost de ajuns pentru ca trecatorii sa accepte sa ofere un ban. Ele spun simplu: ”Este primavara iar eu nu pot sa o vad”.

Noul text de pe carton atinge una dintre motivatiile profunde ale trecatorilor si anume compasiunea lor, in timp ce primul text nu reusea sa o faca. De aici tragem concluzia ca forta mesajului asigura producerea efectului scontat.

Interpretarea acestei anecdote ne arata ca primul mesaj nu este bine formulat si nu trezeste motivatia interioara a trecatorilor, pe cand cel de-al doilea reuseste sa mobilizeze sentimental de compasiune aflat in stare latenta in orice om.

Manipularea a intervenit pentru a define o alta pozitionare a cersetorului care s-a transformat in infirm. Comunicarea a dat nastere unei noi relatii intre cersetor si trecatori si ea doar modifica anumite contexte care compun o situatie.

Din aceasta anecdota tragem concluzia ca a motiva este o anumita maniera de a spune adevarul.

II. Pentru a influenta, trebuie sa cunosti interesele interlocutorului si sa spui lucruri care trimit la posibila lor satisfacere. Este vorba doar despre o conduita a satisfacerii interesului.

Preview document

Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice - Pagina 1
Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice - Pagina 2
Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice - Pagina 3
Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice - Pagina 4
Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice - Pagina 5
Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice - Pagina 6
Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice - Pagina 7
Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice - Pagina 8
Influența, persuasiunea, manipularea și relațiile publice - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Influenta, Persuasiunea, Manipularea si Relatiile Publice.docx

Alții au mai descărcat și

Arta de a convinge - manipulare versus influențare

Introducere Situaţiile în care o persoană este nevoită să vorbească în public sunt nenumărate. Simple întâlniri cu colegii, cu beneficiarii...

Manipulare și Persuasiune

Persuasiunea (Argumentarea, adică demonstraţia „impură”) Persuasiunea este comunicarea bazată pe prezenţa conştiinţei şi argumentării Persuasiunea...

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Manipularea mass-media prin Știri

1. Manipularea – definitie, forme generale de manipulare. 1.1. Definiţia manipulării. Manipularea este definită ca "acţiunea de a determina un...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Te-ar putea interesa și

Eficiența campaniilor politice

PROFILUL ALEGĂTORILOR Mediul social în care acţionează indivizii funcţionează ca o reţea de simboluri care se integrează la diverse niveluri, din...

Clasa Managerială

Interesul asupra acestei teme de cercetare a fost provocat de analiza Indexului de încredere în profesii publicat de GfK1. Urmarind rapoartele...

Manipularea Emoțiilor în Vânzări

Introducere Este evident faptul că noi toţi experimentăm această lume folosindu-ne de anumite “strategii”. Lăsăm în exterior să se vadă un anume...

Persuasiune și Publicitate - Studiu de Caz Cosmote

Argument În viaţa cotidiană suntem cu toţii implicaţi în procesul de modificare persuasivă a atitudinilor. În calitate de consumatori suntem mereu...

Etica persuasiunii subliminale

1. Precizări conceptuale “Etica este amenajarea lumii în vederea locuirii ei.” Andrei Pleşu 1.1. Etica Conform definiţiei date de Raymond...

Persuasivitate și Manipulare

DESPRE PERSUASIVITATE Este dificil sǎ ne imaginǎm orice activitate umanǎ în care persuasivitatea sǎ nu existe. Procesul implicǎ pe oricine de la...

Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări

1.1. Conceptul de manipulare Etimologic, conceptul de manipulare trimite la actiunea de a manui, de a manevra. Acest inteles a parcurs in...

Influența, persuasiunea și relațiile publice

Introducere Prin aceasta lucrare doresc sa prezint rolul si particularitatile influentei sociale in relatiile publice, precum si modul in care...

Ai nevoie de altceva?