Impactul Publicitatii Asupra Consumatorului Contemporan

Extras din referat Cum descarc?

IMPACTUL PUBLICITATII ASUPRA CONSUMATORULUI CONTEMPORAN
Argument
Efectele pe care publicitatea le are asupra societatii contemporane sunt multiple, se manifesta direct sau indirect si sunt mai mult sau mai putin vizibile. Exista campanii care informeaza, altele care au rol de educare, unele incearca sa schimbe atitudini si mentalitati etc.
Din punct de vedere relational, publicitarul trebuie sa ofere unicitate produsului, marcii, pentru a crea impactul dorit pe piata, astfel, studiul de caz de fata surprinde tipologia reclamelor realizate prin interventia personajului garant.
Aspecte teoretice
Potrivit lui Bonnage si Chantal in Don Juan sau Pavlov, extrem de importante in convingerea consumatorului de a cumpara produsele promovate sunt: continutul, relatia, seductia, argumentatia.
Mesajul reprezinta ideea care sta la baza comunicarii. Atunci cand concep mesajul, specialistii trebuie sa tina seama de publicul vizat si de obiectivele publicitatii, felul raspunsului sugerat de mesaj celor care-l receptioneaza. Ideea ar putea fi exploatata prin formularea modalitatilor de crestere a vanzarilor produsului: utilizatorii actuali trebuie sa fie incurajati sa foloseasca mai mult produsul respectiv, iar cei care nu-l utilizeaza sa fie incurajati sa-l cumpere. De asemenea, ideea mesajului s-ar putea desprinde din cunoasterea in profunzime a experientei acumulate de consumator in utilizarea produsului, mai ales a procesului de cumparare, a consumului si a efectului produsului asupra acestora si a avantajelor cautate de consumator. Specialistul in publicitate trebuie sa se apropie cat mai mult de consumator si sa urmareasca modul in care acesta foloseste produsul, apeland de regula la cercetari calitative de durata , cum ar fi observatii si analize la punctele de vanzare.
Specialistii in publicitate abordeaza, asadar, in mod diferit problema gasirii mesajului care ar trebui sa atraga atentia publicului vizat. Multi dintre ei incep prin a discuta cu consumatorii, distribuitorii, expertii si concurentii. Altii incearca sa si-i inchipuie pe consumatori utilizand produsul, afland astfel avantajele pe care acestia cauta sa le obtina prin cumpararea si folosirea lui.
In general, specialistii in publicitate creeaza mai multe variante de mesaj. Din punct de vedere logic, este normal ca la inceput sa se genereze temele alternative ale mesajului, acestea sa fie evaluate si dintre ele sa se aleaga solutia preferata.
In cazul printurilor alese, exista un punct comun, si anume, felul in care cele trei reclame incearca seducerea publicului, apeland la sofisticare (1), feminitate, delicatete (2), clasa, rafinament (3). Povestile din spatele printurilor sunt special create pentru a atinge cate un punct sensibil din mintea fiecarui potential consumator.
STUDII DE CAZ
1. 5 Pulse - Rafale de soare in ploi tropicale
Printul reprezinta incercarea companiei Wrigley Romania, lider pe piata de dulciuri (segment care nu contine ciocolata si biscuiti), avand o gama variata de produse din segmentul de guma de mestecat, bomboane mentolate, bomboane gumate si dropsuri, de a atrage atentia publicului asupra unui produs daca nu nou, atunci special, diferit sub atat de multe aspecte. Acest lucru este realizat prin aspectul aparent simplist al printului, in care este prezentat designul unic al pachetului, sub o explozie de simturi. Ambalajul este unul sofisticat, precum un accesoriu la moda, creat in tonuri de negru si galben care ii confera eleganta. De asemenea, simplitate inseamna seductie, intensitate a senzatiilor experimentate la Tropice.
Fiind un produs premium in categoria gumei de mesteat, 5 Pulse se adreseaza tinerilor care vor sa se evidentieze, sa impuna noi trenduri si vor permanent sa experimenteze. Gustul 5 Pulse de o intensitate aparte, creat printr-o formula inovatoare, surprinde prin senzatia de durata. Astfel, noua aroma tropicala va delecta toate simturile celor pregatiti sa incerce un gust diferit.
5 Pulse este a treia aroma a brandului nostru, creat pentru a stimula toate simturile. Este un produs unic, ce pastreaza toate elementele inovatoare ale brand-ului 5, deja cunoscute si foarte apreciate de consumatorii nostri. In plus, aroma tropicala este surprinzatoare si incitanta si te duce cu gandul la o vacanta memorabila intr-o zona exotica. Tinerii care apreciaza marca 5, vor fi incantati sa descopere ca oferta s-a imbogatit acum cu o noua aroma, unica, de fructe tropicale. declara Marian Chiraches, Brand Manager Balkan East Wrigley.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Publicitatii Asupra Consumatorului Contemporan.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!