Imaginea Romaniei

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS
Introducere 3
Capitolul I Prezentare generala Romania 5
Capitolul II. Analiza concurentei 7
Capitolul III Situatia crizei de imagine a Romaniei 10
3.1.Etapa premergatoare crizei de imagine
3.2.Etapa crizei.Problemele de imagine ale Romaniei in strainatate
o Exemple de reportaje, spoturi si campanii impotriva romanilor in perioada '89-2004
3.3.Etapa postcrizei.Adoptarea masurilor de depasire a crizei de imagine
o Metode
o Campanii
Capitolul IV. Esecul ASG.Rabufnirea replicii crizei de imagine din 2004 16
4.1.Articole defavorabile imaginii Romaniei aparute in presa in anul 2008. Propaganda neagra si dezinformare 
4.2.Esecul ASG.Cauze si efecte
Capitolul V.Analiza efectelor crizei 20
Concluzii 22
Bibliografie 24
Anexe 25


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Imaginea in strainatate, modul in care sunt promovate valorile nationale in exterior si perceptia pe care cetatenii tarilor europene o au despre Romania reprezinta probleme reale cu care se confrunta tara noastra in procesul de reafirmare pe plan european, dar si mondial. In contextul apartenentei la Uniunea Europeana, in care diversitatea este un cumul de valori nationale, Romania ar trebui sa incearce sa isi contureze identitatea si sa isi promoveze simbolurile.
De la evenimentele din 1989, exploatate la scara larga de mass-media, Romania a fost perceputa ca un fel de ruda saraca printre tarile Europei Centrale si Orientale, pentru ca occidentalii au ajuns sa judece lucrurile doar prin prisma criteriilor economice. In acest demers exclusiv "economicist", singura virtute este considerata cea materiala, luandu-se in considerare doar factori care pot fi calculati, ca de exemplu procentul din PIB pe cap de locuitor etc.
De aceea in perioada 1989-2004 imaginea Romaniei in Europa occidentala a fost una negativa. Societatea occidentala a ignorat total valorile literare, culturale, artistice care constituie, cel putin in aceeasi masura ca si cele economice, bogatia unei tari. Occidentul are o perceptie prea materialista asupra geografiei europene. Sunt luate in considerare numai cifrele, mereu schimbatoare, in timp ce dimensiunea geopolitica, hidrografica, ecologica este la fel de ignorata ca si valorile culturale, in ceea ce priveste Balcanii, si in special Romania. 
Despre branding-ul de natiune
Branding-ul, element de origine comerciala, si-a depasit limitele, devenind elementul crucial pentru pozitionarea unei natiuni in lume. Din Spania si pana in Danemarca multe tari incearca sa-si proiecteze o idee clara si coordonata despre sine, atat in interiorul granitelor sale, cat si in exteriorul acestora. Totusi, putine au reusit sa-si construiasca profund si coerent un brand.
Se vorbeste foarte mult in ultima perioada despre brand-ul de tara, despre brand-ul Romania. Romania are nevoie de branding fiindca, evident, are o imagine negativa in exterior. Problema brand-ului Romania este una speciala, deoarece, in timp ce incearca sa-si construiasca un brand pozitiv, trebuie sa-l contracareze pe cel existent, care este unul negativ: copiii strazii, emigrantii cersetori, Dracula si Ceausescu. ,,Romanii nu au dat nimic culturii europene", spunea regizorul britanic de film Peter Greenaway in 2005. Trebuie sa gasite argumente si ambulate sub forma unei carti de vizita care sa reprezinte corect Romania si sa contracareze astfel de opinii. Branding-ul de tara se refera la ce trebuie facut pentru ca Romania si imaginea sa sa fie mai bine ambalate, promovate si vandute in exterior.
Brand-ul de natiune este un subiect relativ nou la noi in tara, subiect care, in ultimul timp, a inceput sa fie dezbatut in diverse conferinte locale, nationale si internationale. 
Cand vorbim despre imaginea unei tari vorbim despre perceptia realitatii, despre misterele psihologice ale comunicarii, vorbim despre cultura, despre diferentele culturale, despre identitatea nationala. Din aceste motive subiectul este unul dificil si complex, reprezentand o provocare politica, filosofica, etica, morala si psihologica. 
Imaginea de natiune, identitatea nationala sau reputatia unei tari este responsabilitatea primara a oricarui guvern, nu este un lucru care trebuie dat, spre a fi rezolvat, unei agentii, ci este o problema ce trebuie dezbatuta si rezolvata de lideri si de popor. Poporul roman este un factor important in rezolvarea acestei probleme, deoarece brand-ul Romania ii apartine.
Pentru o tara reputatia este totul, reputatia nu poate fi creata din nimic, nu poate fi reinventata, ci trebuie sa se bazeze pe realitate si pe adevar. Identitatea de natiune este un proces complex si dificil, deoarece nu este creata doar dintr-un logo sau dintr-un slogan, ci trebuie sa sintetizeze valorile si credintele unui popor, sa prezinte ceea ce acel popor poate oferi lumii.
Capitolul I Prezentare generala Romania
Denumire: Romania. Acest nume a fost adoptat in 1862, dupa formarea statului national prin unirea a doua principate romanesti, Moldova si Tara Romaneasca, in 1859.


Fisiere in arhiva (1):

  • Imaginea Romaniei - Trecerea de la Imagine Nefavorabila la Imagine Favorabila.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!