Identitatea Corporativa si Campaniile de Advertising - Analiza Semiotica a Printurilor Mcdonald's

Extras din referat Cum descarc?

Prin aceasta analiza ne propunem sa evidentiem legatura existenta intre identitatea unei organizatii si realizarea campaniilor de advertising pentru promovarea imaginii organizatiei respective, precum si a produselor acesteia. Premisa de la care pornim este ca un brand puternic constituie un atu care trebuie mentinut, dar si un punct de plecare pe care se mizeaza in creatia publicitara. 
Astfel, in ceea ce priveste retorica publicitara, in argumentatie, discursul publicitar nu mizeaza pe logos, pe argumente rationale, ci pe ethos - pe imaginea oratorului, adica a corporatiei. Pentru exemplificare vom folosi organizatia McDonald's al carei brand este cunoscut si recunoscut pe plan mondial. Am selectat un numar de 13 printuri urmand sa le analizam din punct de vedere semiotic pentru a reliefa procesul de semnificare care prezinta interes nu numai din perspectiva comunicationala ci si din perspectiva constructiei si mentinerii realitatii. Analiza semiotica ne poate facilita o mai buna intelegere a realitatii si a rolurilor pe care le jucam noi insine in constructia sau crearea acesteia.
Identitatea corporativa
Identitatea corporativa reprezinta imaginea publica distincta pe care o promoveaza si comunica o entitate corporativa si care structureaza angajamentul indivizilor din exteriorul organizatiei. Aceasta imagine urmareste sa descrie identitatea, scopurile si obiectivele organizatiei. Identitatea corporativa cuprinde comportamentul corporativ/organizational (valorile, normele interne), designul corporativ (logo, uniforme etc) precum si comunicarea (publicitate, relatii publice, reclame etc). Dupa cum am mentionat anterior, ne vom concentra asupra utilizarii logo-ului si a insemnelor identitare corporative in publicitatea pentru produsele McDonald's si organizatie in general, publicitate care s-a transformat intr-o comunicare de brand.
Laura R Oswald, in articolul Semiotics and Strategic Brand Management, defineste brand-ul ca fiind un sistem de semne si simboluri care antreneaza consumatorul intr-un proces imaginar/simbolic care ofera valoare tangibila produsului. Comunicarea de brand ca sistem de semne se realizeaza prin intermediul unei matrice de elemente semnificante care cuprinde dimensiuni materiale, structurale, conventionale, contextuale si performative.
In ceea ce priveste logo-ul McDonald's, la nivel material, acesta este un icon vizual. Din punct de vedere structural pot fi identificate arcuri aurii, fundal rosu si numele marcii suprapus pe arcuri cu font alb dreptunghiular. Arcurile sunt situate in stanga patratului rosu, iar numele usor spre dreapta sugerandu-se miscarea. La nivelul conventional, al codului, arcurile aurite, combinatia culorilor si numele marcii semnifica ofertele companiei McDonald's. Indiferent de tara, acest logo "ii spune" consumatorului ca burger-ul si cartofii prajiti sunt in apropiere. 
Din punct de vedere contextual insa, timpul si locul in care este situat logo-ul, sunt doua coordonate care contribuie la conotatiile subiective ale acestui sistem de semne. Astfel, in timp ce unii consumatori din SUA pot asocia McDonald's cu mancarea ieftina si nesanatoasa din fast food, pe alte piete, o masa la McDonald's reprezinta o placere deosebita, un eveniment special. Cadrul contextual poate imprina comunicarea de marca in arhetipuri culturale sau mituri, creand asocieri negative sau pozitive derivate din interpretarile locale ale mesajului. Exista tari, printre care si Romania, pentru care McDonald's este sinonim cu SUA, fiind asociat in universul cognitiv colectiv mirajului visului american. O alta asociere, de aceasta data negativa, este cea cu fenomenul de globalizare (mcdonaldizarea societatii).
La nivel performativ, sistemele de semne folosite in marketing antreneaza consumatorii / receptorii intr-un act comunicational, prin intermediul codurilor fiind inscrise pozitiile acestora in reprezentari. Astfel, in semiotica organizationala, o supozitie de baza a abordarilor bazate pe comportament este ca nu pot exista cunostinte si cunoastere fara un actor care ,,sa cunoasca" si ca nu exista cunoastere fara actiune. Aceasta dimensiune este cruciala pentru constructia relatiei cu marca si pentru determinarea consumatorului sa actioneze.


Fisiere in arhiva (1):

  • Identitatea Corporativa si Campaniile de Advertising - Analiza Semiotica a Printurilor Mcdonald's.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!