Educatia Formala versus Educatia Informala

Cuprins referat Cum descarc?

Rezumat pag. 3
Introducere pag. 3
1. Enuntarea temei pag. 4
1.1 Educatia formala: definire si caracterizare pag. 4
1.2 Educatia informala: definire si caracterizare pag. 5
1.3 Factori de influenta pag. 6
2. Analiza pro si contra pag. 6
2.1 Analiza pro si contra a educatiei formale pag. 6
2.2 Analiza pro si contra a educatiei informale pag. 7
2.3 Greseli ale statului, profesorilor si parintilor in educatia copiilor..pag. 7
2.4 Educatia informala si oamenii de afaceri pag. 8
3. Concluzii si recomandari pag. 8
Rezumat


Extras din referat Cum descarc?

Educatia este factorul hotarator al dezvoltarii psihoindividuale a persoanei. Ea sistematizeaza si organizeaza influentele mediului. Are o functie sociala, fiind intermediarul intre om si conditiile de mediu. Copilul dobandeste prin educatie norme, valori, modele care se manifesta apoi ca optiuni personale, in comportamentul sau. Formarea si dezvoltarea personalitatii umane este deci, un proces orientat, organizat si constientizat prin educatie. ,,Educatia depisteaza dispozitiile ereditare, le diferentiaza, le modifica, le grabeste functionarea, le suplimenteaza forta, facand din ele calitati". Totodata, ,,influentele mediului, neorganizate, sunt directionate de educatie, oferindu-le omului in forma pedagogica, pentru a le face durabile si consecvente."
In acest raport de persuasiune discutam despre educatia formala si educatia informala, caracteristicile lor si rolurile pe care acestea le joaca in viata elevului pentru a-l forma ca viitor individ in cadrul unei colectivitati.
Vom evidentia factorii ce influenteaza aceste doua forme: familia, anturajul si mass-media.Vom reliefa o comparatie intre cele doua tipuri de educatie si faptul ca ne bazam mai mult pe cea de tip informal, aceasta comparatie facandu-se prin analize pro si contra. De asemenea evidentiem cele mai frecvente greseli realizate pe de o parte de catre stat, iar pe de alta parte de catre parinti si profesori si vom relata si cazuri reale ale unor oameni importanti din lumea afacerilor care au reusit in viata pentru ca au acordat o mai mare atentiei studiului autodidact.
Introducere
Educatia este un fenomen care a aparut odata cu societatea umana si care a suferit pe parcursul dezvoltarii societatii o serie de modificari. De la actiunea empirica de pregatire a tinerei generatii pentru viata sociala si pana la actiunea fundamentata din epoca moderna, educatia a parcurs un drum lung devenind o stiinta autentica, cu legitati si statut propriu.
Ni se spune cand suntem mici ca trebuie sa ne ducem la scoala, la inceput nu avem idee de semnificatia acestui concept, ne gandim rapid la o cladire in care intra si ies foarte multi copii si la harmalaia creata de acestia.
In formarea personalitatii umane actioneaza trei factori : ereditatea, mediul si educatia.
" Eu sunt copilul. Tu tii in mainile tale destinul meu. 
Tu determini in cea mai mare masura, daca voi reusi sau voi esua in viata! 
Da-mi, te rog, acele lucruri care sa ma indrepte spre fericire.Educa-ma, te rog, ca sa pot fi obinecuvantare pentru lume".
Acest paragraf face trimitere direct catre stat, familie si personalul didactic. Copilul este la inceput ca o planta de care trebuie sa te ingrijesti daca vrei sa infloreasca si sa creasca mladioasa. Statul trebuie sa se preocupe de crearea unui climat favorabil in tara, economic si social, favorabil dezvoltarii. Ministerul Invatamantului nu ar mai trebui privit ca un teren pe care serviciile speciale dezamorseaza bombe. Invatamantul trebuie sa aiba prioritate pentru ca din el vor iesi adevaratii specialisti care vor usura situatia din Romania, copiii sunt viitorul tarii. Parintii pe de alta parte ar trebui sa-i sprijine in alegerile pe care acestia le fac, sa le creeze un spatiu placut care sa le stimuleze creativitatea, sa le cultive abilitatile si inclinatiile pe care le au si sa-i inscrie la scoli potrivite pentru ei. Profesorii care se gandesc numai la remuneratia pe care o primesc si la faptul ca au concediu ca alti angajati din alte domenii ar trebui sa se apuce de orice altceva numai de predat nu. Ei trebuie sa acorde o foarte mare atentie asupra educatiei caci in fond pe umerii lor sta toata greutatea. Totul incepe de la dorinta de a schimba.
1. Enuntarea temei
1.1 Educatia formala: definire si caracterizare
Acest tip de educatie face legatura dintre majoritatea influentelor intentionate si sistematice, create in cadrul institutiei specializate, cum ar fi scolile sau universitatile, si are ca scop suprem formarea omului, ca personalitate.
Ea se realizeaza in cadrul unor institutii de invatamant (gradinite, scoli, liceee, universitati, institutii a caror principala misiune este educatia, cu ajutorul profesorilor, care ar trebui sa fie adevarate modele pentru elevi. Este organizata pe ani, pe profiluri sau filiere profesionale, in timp ce autonomia celui care invata sau alege temele este redusa.
Educatia formala este explicata pe baza unor obiective clar definite, iar procesul educational se caracterizeaza prin intensitate, concentrare si continuitate. Telul acestui tip de educatie este de a informa elevii prin cunostinte noi, familiarizarea cu tehnici educative, care le va da indivizilor o anumita independenta educativa.
Pentru acest tip de educatie sunt elaborate programe de specialitate, care sunt pregatite de specialisti, cu o pregatire in acest sens. Cunostintele primite sunt alese si structurate, fiind caracterizate prin continut stiintific.
Educatia formala ajuta la o asimilare continua a cunostintelor si usureaza dezvoltarea unor aptitudini, capacitati, atitudini a individului, introducerea persoanei in societate. O latura importanta a educatiei formale o constituie evaluarea, care usureaza reusita scolara, succesul formarii elevilor. 
Evaluarea, in afara de faptul ca evalueaza cunostintele elevilor, mai are scopul de a trezi in individ, capacitatea de autoapreciere, autoevaluare. Individul se simte frustat, atunci cind persoana de alaturi este apreciata mai bine. Acest lucru, in cazul in care este o notare corecta, sa trezeasca eul propriul, si sa se ridice la asteptarile cuvenite. Desi acest tip de educatie este necesara, totusi are unele goluri, din cauza programelor de invatamint incarcate.
Acest fapt cauzeaza lipsa neobisnuitului, creativismului, si are caracter de rutina si monotonie. Lipsa de explicare si argumentare, face ca cunostintele transmise sa aiba un caracter pur informativ, fara a trezi minti si a descuia idei marete.
Educatia formala este caracterizata prin urmatoarele:
- la baza are, introducerea persoanelor in studiu intelectual;
- posibilitatea de a lega cunostintele, avand la baza cunostintele teoretice;
- recunoasterea cunostintelor proprii;
- formarea si concretizarea cunostintelor si in alte forme educative, din punct de vedere social.
1.2 Educatia informala: definire si caracterizare
Acest tip de educatie cuprinde majoritatea informatiilor neintentionate, de volum mare, avand de mai multe ori un aspect cantitativ decat calitativ. Cu aceste tipuri de cunostinte individul personal se intalneste zi de zi, acestea fiind in forma bruta, neselectate de o persoana specializata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Educatia Formala versus Educatia Informala.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!