E-learning - Implicatii in Managementul Documentelor

Cuprins referat Cum descarc?

1. Conceptul de E-learning 2
2. Provocari pedagogice in proiectarea programelor de e-learning 2
3. Predare si invatare cu suportul resurselor web 4
4. Instrumente moderne (site-urile wiki) de documentare si de sustinere si evaluare a achizitiilor elevilor 6
Concluzii 7
Bibliografie 8


Extras din referat Cum descarc?

1. Conceptul de E-learning
Conceptul de E-learning inseamna asimilarea constiintelor si formarea competentelor prin intermediul tehnologiei si prin utilizarea computerului si a internetului.Invatarea on-line se poate face fie prin apelarea la cursuri pe suport digital (CD sau DVD) fie prin cursuri on-line pe internet.
Un sistem de e-learning (invatamant la distanta sau de formare virtuala) este o experienta planificata de predare, organizat de o institutie care ofera materiale mediata intr-o ordine secventiala si logica pentru a fi asimilate de catre studenti in maniera proprie.
Dezvoltarea social-economica a cunoscut o serie de etape corespunzatoare tot atator revolutii tehnologice, culminand in pragul mileniului trei cu societatea informationala, bazata pe cunoastere, a carei economie tinde sa devina preponderent digitala. Evolutia economiei si a societatii, in general, are ca principal motor educatia. Unul dintre argumentele acestei afirmatii o reprezinta paradigma antropocentrica a dezvoltarii social-economice, potrivit careia imbogatirea tezaurului de cunostinte al individului conduce la dezvoltarea si maturizarea sistemelor complementare acestuia: familie, colectivitate, regiune, societate. Toate acestea sunt posibile in era informationala prin educatie permanenta, educatie la distanta, educatie online sau e-learning.
2. Provocari pedagogice in proiectarea programelor de e-learning
Parcursul de dezvoltare a domeniului instruirii asistate de calculator are diverse forme si abordari, multe dintre ele marcand cunoasterea comuna ca bune practici, fiind preluate, multiplicate si, in acelasi timp, generand noi repere teoretice.
Istoria relativ scurta a educatiei "virtuale" are deja semnificative acumulari proprii. Totusi, o serie de probleme raman pe agenda preocuparilor curente atat teoretice, cat si practice, in special in zona proiectarii programelor de elearning, trasand orizonturile care trebuie cucerite. Articolul incearca sa releve unele provocari cu care se confrunta practicienii educatiei in activitatile de proiectare si de ameliorare a programelor de elearning 
Evolutia practicilor de elearning in ultimii ani este asociata cu o crestere extraordinara in complexitate. Prin asocierea conceptului cu toate situatiile si contextele de natura
educationala in care utilizeaza noile tehnologii cu scopul imbunatatirii sau complementarizarii procesului, componentelor, etapelor, se obtine un evantai extins de activitati si produse care
stau sub semnul inovarii in educatie in ultimii douazeci de ani. De aceea, nevoia de clarificare epistemologica presupune in primul rand determinarea cu acuratete a tipului de interventie,
a nivelului la care se implementeaza, a categoriilor de beneficiari, a tipurilor de rezultate asteptate, a orizontului de timp in care fiecare categorie de efecte este probabil sa se produca si a altor asemenea determinari cantitative si calitative in proiectarea, desfasurarea si evaluarea programelor de elearning.
In contextul dezvoltarii teoretice si practice a domeniului evaluarii de programe si proiecte, al multiplicarii modelelor de evaluare, al extinderii interesului diferitilor specialisti din variate domenii pentru a realiza evaluari, s-a conturat, in mod firesc, preocuparea pentru calitate: Ce inseamna o buna evaluare- Cum se poate asigura calitatea evaluarii- Ce repere trebuie sa ghideze proiectarea unei evaluari- In prelungirea acestor preocupari din domeniul evaluarii de programe, demersurile de investigare a valorii si meritelor programelor de elearning ar trebui sa se orienteze dupa o serie de principii sau cerinte specifice, grefate pe o conceptie unitara asupra reperelor epistemologice care constituie miezul domeniului instruirii asistate de calculator 
Un model util atat pentru evaluare cat si pentru prima faza a proiectarii - analiza in vederea stabilirii necesitatilor pentru dezvoltare si implementare - are forma unei grile de intrebari, dezvoltata pe dimensiunile pedagogica, tehnica, organizationala si socio-culturala, care vizeaza aspecte precum dezvoltarea programului de elearning, suportul, integrarea, asigurarea
calitatii, standardele si instrumentele tehnologice, functionalitatea, utilizatorii, structura, contextul cultural 
Intr-un raport de meta-evaluare publicat in 2009 de Comisia Europeana si OECD, autorii remarca: ,,Exista prea putine studii asupra interactiunilor complexe dintre variatele tipuri de programe care vizeaza implementarea TIC si efectele altor factori cum ar fi diverse
interventii educationale, statutul socioeconomic si alocarile bugetare. Se pare ca avem in primul rand nevoie de instrumente care sa permita evaluarea si monitorizarea nivelului de utilizare si schimbarilor corespunzatoare. In al doilea rand, trebuie sa identificam, intr-o maniera sistematica, variatele surse si discrepante [in ce priveste rezultatele evaluarilor, n.n.], pentru a determina informatiile disponibile si pe cele dezirabile. "


Fisiere in arhiva (1):

  • E-learning - Implicatii in Managementul Documentelor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!