Crizele si Anticiparea Lor

Extras din referat Cum descarc?

1. Crizele si anticiparea lor
Nici un eveniment nu pune la incercare mai puternic o organizatie decat o criza subita. Inevitabil chiar si cea mai responsabila, inovativa sau profitabila organizatie va trece ocazional prin situatii de urgenta care solicita aplicarea unor strategii in gestionarea eficienta a situatiilor de criza.
Termenul de criza, in viata economica, politica, sociala, militara, a relatiilor internationale si nu in ultimul rand a celor mediatice, este definit de dictionar ca fiind: o manifestare violenta a contradictiilor , schimbare brusca, ca urmare a unei puternice dereglari , moment culminant in dezvoltarea contradictiilor...care marcheaza evolutia acestor contradictii fie spre o atenuare temporara sau partiala, fie spre agravare si spre o structurare radicala .
Exemplele pot continua, dar ceea ce este evident, este ca fiecare definitie a crizei subliniaza ca termenul aflat in discutie este o manifestare violenta a contradictiilor, fie o tulburare, fie un moment periculos si decisiv.
O criza, oricare ar fi ea si motivele care au generat-o indiferent de domeniul relatiilor sociale in care se manifesta, este o contradictie care se cere imediat solutionata (daca nu se doreste sa se auto solutioneze, in acest caz rezultatele fiind de regula surprinzatoare). Toate crizele si incidentele au in comun trei factori:
- nu se pot anticipa cand si unde se vor intampla ;
- aproape intotdeauna vor aparea stiri in legatura cu criza tocmai declansata;
- aproape intotdeauna, pe timpul manifestarii crizei, stirile vor fi proaste.
In domeniul Relatiilor Publice, fiecare organizatie trebuie sa faca fata inevitabil, unor situatii de criza. Ma intereseaza in mod deosebit conotatia negativa a crizei si anume cea care este asociata cu un dezastru, catastrofa sau situatie limita. Criza nu afecteaza numai buna functionare a unei structuri. In cazul mediatizarii puternice, este prejudiciata si imaginea sa publica.
In ceea ce priveste Ministerul Apararii Nationale(MAN), ca de altfel orice alta organizatie toti membrii sai sunt obligati sa actioneze eficient si de calitate pentru prevenirea crizelor mediatice si pentru gestionarea corespunzatoare a acestora in perfecta concordanta cu prevederile actelor normative in vigoare si cu respectarea adevarului.
In acelasi timp, anticiparea crizelor (ma refer la cele explozive si care intr-un fel sau altul, nu pot fi controlate initial) presupune afirmarea capacitatii de a da raspuns la zece intrebari:
- Organizatia dumneavoastra are un plan de raspuns la situatiile de criza?
- Acest plan are aprobarea conducerii executive a organizatiei si a consilierului legal ?
- Sunt evidentiate in acest plan punctele vulnerabile ale organizatiei ?
- Aveti pregatite seturi de informatii generale privind organizatia ?
- Acest plan precizeaza echipa de gestionare a crizei ?
- Planul prevede un sistem de control al zvonurilor ( atat in interiorul cat si in exteriorul organizatiei)?
- Organizatia are un centru de informatii in caz de criza, dotat cu zone pentru realizarea interviurilor, conferintelor de presa, si o echipa pentru managementul informatiilor?
- Aveti pregatite formulare care in astfel de situatii sa fie distribuite mass-media, publicului, angajatilor? 
- Aveti o lista cu numerele de telefon pentru toti oamenii importanti in astfel de momente, plus o lista cu numerele de telefon ale tuturor oamenilor disponibili?
- Sunt pregatite planuri pentru accesul mass-media pe teritoriul organizatiei si au fost asigurate elementele de transport si escorta? 
Am prezentat cele zece intrebari pentru a realiza ce inseamna cu adevarat activitatea de Relatii Publice si cu atat mai mult in situatii de criza mediatica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Crizele si Anticiparea Lor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!