1.1.Comunicarea moderna Publicitatea online reprezinta cea mai frecvent mentionata si utilizata modalitate de a desfasura activitati de marketing pe Internet. Succesul sau a fost determinat de asocierea relativ usoara cu publicitatea ,,traditionala". In realitate persoanele fizice si deopotriva si companiile nationale si multinationale ce au folosit-o au pornit de la propriile experiente in domeniul publicitatii traditionale sau au urmarit evolutia celor care deja au facut aceasta trecere mult mai usor, adaptand regulile la noul mediu de comunicare. Conceptual, publicitatea online, poate fi definita ca o activitate de comunicare directa prin care compania transmite unei audiente generale sau specificate informatii privind produsele sau serviciile, campaniile in care este implicata sau despre cultura sa organizationala si de ce nu chiar despre misiunea acesteia. Eficacitatea acestui tip de publicitate este apreciata in literatura de specialitate ca fiind mai ridicata prin comaparatie cu cea a publicitatii traditionale si este determinata de calitatea mai buna a scopului vizat, selectivitatea mai buna si nu in ultimul rand de desfasurarea si evaluarea eficientei actiunilor de publicitate online mult mai rapide si mai exacte, permitand realizarea unor adaptari adecvate si prompte ale acestora. Succesul utilizarii publicitatii online este determinat in mod semnificativ de buna cunoastere a domeniului publicitatii, in general, cat si de cunoasterea caracteristicilor Internetului ca mediu de comunicare. Campaniile desfasurate in mediul online pot urmari obiective similare celor vizate de toate actiunile de marketing on-line ale organizatiei, putand fi concentrate pe imaginea organizatiei sau pe vanzarile acesteia. Organizarea acestora presupune parcurgerea unor etape privind adoptarea deciziei de a desfasura o campanie de publicitate on-line, definirea obiectivelor care vor fi urmarite prin intermediul publicitatii on-line, alegerea instrumentelor specifice ce vor fi folosite de publicitatea on-line, identificarea si selectarea sptiilor adecvate plasarii sau difuzarii mesajelor publicitare si nu in ultimul rand evaluarea eficientei camapniei de publicitate on-line. Luarea deciziei de a desfasura o campanie de publicitate in mediul on-line porneste de la analiza eficientei Internetului ca mediu de comunicare antre organizatie si publicul acesteia. Mai mult ca sigur, daca publicul caruia i se adreseaza organizatia nu utilizeaza Internetul ca sursa de informatii sau ca sursa de divertisment (iar gradul de penetrare si de utilizare nu plaseaza Internetul printre cele mai importante medii din aceste puncte de vedere), este putin probabil ca publicitatea on-line sa fie inclusa printre instrumentele de marketing utilizate de catre aceasta. In ciuda faptului ca Internetul este destul de bine integrat in viata si activitatea cotidiana a consumatorilor, utilizarea sa depinde in primul rand de caracterisiticile produselor si serviciilor care vor fi promovate prin intermediul acestuia. Este putin probabil ca publicitatea on-line sa aiba succes pentru un produs a carui cumparare presupune un proces decizional destul de riguros sau a carui livrare catre consumatorul final implica eforturi logistice speciale pentru organizatie. Un element important in luarea deciziei de a desfasura o campanie de publicitate on-line este cel privind capacitatea Internetului (si, implicit, a publicitatii on-line) de a diferentia organizatia, oferta sa de produse si servicii, in raport cu principalii competitori prezenti pe piata. Publicitatea on-line va fi cu atat mai folosita cu cat aceasta va putea genera avantaje competitive semnificative pentru organizatie. Urmatorul pas va fi evaluarea costurilor utilizarii acesteia si avantajele obtinute in urma acestei decizii, folosind metoda cost-beneficiu. Chiar daca, de cele mai multe ori, costurile sunt minime iar tendinta de evolutie pe termen lung a cestora este una in scadere, pe termen scurt ele ar ajunge la un volum prea ridicat comparativ cu avantajele generate (in termeni de vanzari, profit, cote de piata sau imagine). Adoptarea deciziei de utilizare a publicitatii on-line trebuie sa vizeze acordarea unui rol strategic si nu unul tactic, ocazional sau chiar experimental, in cadrul comunicarii de marketing a organizatiei.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).