Comunicarea Institutionala ca Forma de Publicitate

Extras din referat Cum descarc?

Comunicarea institutionala a fost deseori descrisa, dar in putine cazuri a fost analizata ca martorul (si poate agentul) unei alte legitimitati a institutiei. Aceasta comunicare institutionala a aparut pentru a sublinia o noutate: aceea a unui discurs care nu este direct destinat vanzarii unui produs. Intreprinderile nu mai sunt simple fabrici ci au devenit inspiratoare si realizatoare ale unei misiuni orientate spre social, ele au devenit un partener al comunitatii. Discursul lor nu mai este deci pur comercial (ca acela al marcii care trebuie sa stimuleze dorinta de a avea produsul) ci a capatat o nuanta ce se adreseaza comunitatii. De aceea, daca vrem sa definim comunicarea institutionala din perspectiva mesajului, adica al obiectului discursului, accentul va trebui pus pe emitatorul acestui mesaj, adica pe institutie. Faptul ca aceasta comunicare institutionala a progresat foarte mult in zilele noastre, este o dovada a unei noi priviri aruncate de comunitate asupra institutiei dar si de aceasta din urma asupra ei insasi. Aceasta nu mai e acceptata doar ca subiect orientat spre propria productie, ci e vazuta ca o colectivitate constienta ce se adreseaza mediului in care se gaseste. Astfel, obiectivul comunicarii institutionale este de a face cunoscuta aceasta noua fata a institutiei si de a obtine adeziune la proiectele sale. Se asigura astfel o unitate si o perenitate a institutiei dincolo de simpla promovare a produselor si marcilor sale. 
DE CE INTREPRINDERILE IAU CUVANTUL IN CALITATE DE INSTITUTII?
Intreprinderile sunt prezente pe doua piete: pe piata produselor si pe piata simbolurilor sau a comunicarii; ele fabrica si comercializeaza produse pe prima din aceste piete dar, pentru a le promova, difuzeaza mesaje pe a doua piata. Pe piata produselor, intreprinderile se identifica prin segmentele lor de piata si prin diversitatea produselor lor; dar activitatea lor de productie este tacuta: uzina nu se exprima si rareori se lasa vizitata. Pe piata comunicarii, intreprinderile se prezinta prin numele lor, prin marca sau prin numele produselor lor. Ele concureaza in sfera mediatica, fara a avea importanta domeniul lor de activitate. Pe aceasta piata, intreprinderile nu vorbesc despre activitatea lor decat pentru a-si justifica lupta - de aceea ele se prezinta ca institutii. Comunicarea influenteaza piata comerciala. Aceasta influenta poate fi ilustrata printr-o comparatie: comunicarea familiarizeaza individul cu produsele (sau cu institutiile ce le produc) iar acestea devin mai cunoscute. Aceasta familiarizare presupune tratarea produsului asemeni unei persoane: este chiar efectul cautat prin "botezarea" produsului cu un anumit nume, care de multe ori e ales astfel incat sa transforme produsul intr-un personaj cotidian. Punctele castigate facand dintr-un produs, dintr-o marca sau dintr-o institutie un referent, sunt tot atatea progrese pentru castigarea de segmente de piata: astfel, fiecare particica castigata din spiritul unui destinatar este o conditie prealabila pentru a-l transforma pe acesta in client. 
Trebuie, pentru aceasta, sa se dea un sens productiei de bunuri, sau sa se asigure o vocatie a acestora. Este de aceea necesar ca institutia sa treaca de la cartea de identitate la cartea de vizita. In maniera in care un individ nu se prezinta aratand cartea sa de identitate - un document administrativ auster - ci isi declina numele, calitatea si misiunea ce i-a fost conferita, in aceiasi maniera si intreprinderea va prezenta colectivitatii o "carte de vizita" care sa rezume serviciile si misiunea ce ii confera legitimitate. Transformarea intreprinderii in institutie inseamna exact aceasta trecere de la carte de identitate la cartea de vizita. Sintetizand, cartea de identitate mentioneaza intreaga activitate a firmei, numarul stabilimentelor si magazinelor sale, importanta personalului, cifra de afaceri si capacitatea de investitie, credibilitatea sa, rezultatele sale financiare. Cartea de vizita sintetizeaza insa misiunea acestei institutii. Aici se va rezuma vocatia sa, proiectele sale, lupta sa si se va alge imaginea ce urmeaza a fi prezentata. Institutia nu va spune ce este ci va enunta convingerile sale si directia pe care o urmeaza. Intreprinderile au iesit de asemeni din tacere datorita faptului ca se adreseaza unor indivizi al caror profil s-a schimbat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Institutionala ca Forma de Publicitate.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!