Comunicarea in Relatiile cu Publicul

Extras din referat Cum descarc?

Comunicarea in relatiile cu publicul
Comunicarea este un proces modern de favorizare a schimbului de idei sau relatiile spirituale in interiorul unui grup ori intre acesta si alte persoane cu care grupul intra in contact. A comunica inseamna a te informa, a lua atitudine si decizii pe baza receptarii si oferirii de informatii.
Comunicarea reprezinta elementul indisponibil pentru functionarea reala a oricarei colectivitati umane, indiferent natura, structura sau marimea ei. Acolo unde nu exista comunicare, hotararea cuiva devine un ordin, a carei executare devine indoielnica, iar efectul poate conduce la o disfunctionalitate sociala. Obiectivele comunicarii se rezuma la ascultare/ citire, la intelegerea subiectului, la acceptarea acestuia si la provocari de reactie. Astfel, comunicarea deschide si inlesneste drumul cunoasterii personale si a celor din jur si clasifica ierarhizarea oamenilor in societate dupa criterii de valoare. Din punctul acesta de vedere s-au creat axiome ale comunicarii ( Paul Wetzbewick si Janet Seaviu), care se rezuma la urmatoarele adevaruri:
- atat cat traieste omul comunica cu semenii lui;
- comunicarea este un fenomen bilateral si continuu;
- intre persoanele care comunica exista intotdeauna diferente de pozitie ierarhica sau de statut social, pozitie economica, varsta, prestigiu etc.
1. Calitatea si caracteristicile comunicarii
Se poate spune despre o cuminare ca este buna daca mesajul transmis poate fi inteles de catre persoana sau public, si respectiv eficienta, daca se poate asimila mesajul, relativ scurt si clar, pentru a-i da curs. Comunicarea eficienta in raport cu comunicarea buna presupune elemente de ordin motivational care sa influenteze pozitiv pe destinatar, sa determine acceptarea mesajului si transpunerea lui in viata.
Caracteristicile comunicarii implica simplitate atat in scris, cat si in vorbire, reprezentand un mod eficient de adresare, si inteles usor de catre orice tip de public.
- claritatea textului sau a vorbirii - se foloseste un limbaj potrivit publicului auditor astfel incat pentru un public adolescent se foloseste un anumit tip de limbaj, iar pentru cel adult si in varsta unul cu totul altul., la fel si in cazul unui public elevat si al unui public cu pregatire mediocra.
- concizia - un mesaj prea lung plictiseste public, in timp ce unul prea scurt poate fi incomplet, astfel ca fiecarei categorii de public trebuie sa i se ofere exact informatia de care e nevoie.
- precizia cuvintelor - reduce riscul interpretarilor gresite.
- interesul comunicarii - trebuie sa se demonstreze ca ceea ce se discuta este interesant.
- scopul comunicarii - publicul ascultator trebuie sa fie lamurit intr-o anumita problema sociala, politica sau economica.
- structurarea - mesajul trebuie organizat in functie de scop.
- consecventa comunicarii - pe tot parcursul discursului trebuie pastrat acelasi tip de limbaj, ritm, tonalitate.
- credibilitatea - discursul trebuie sa fie real, sustinut de argumente, exemple.
2. Tipuri de comunicari in relatiile oficiale cu publicul
Relatiile de comunicare sunt multiple si variate, de aceea se impune o clasificare a lor:
- dupa scopul urmarit: comunicari oficiale sau comunicari neoficiale.
- dupa frecventa comunicarii: permanente, periodice sau intamplatoare.
- dupa categoriile de activitati: educationale, profesionale sau mediate de intermediari.
- dupa relatiile ce se stabilesc intre participanti: verbale, scrise sau prin publicatii (imagini).
- dupa participarea oamenilor la comunicare: intrapersonale, interpersonale sau de masa (prin institutii specializate).
- dupa contextul mesajelor: comunicari directe sau indirecte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea in Relatiile cu Publicul.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!