Comunicarea in Mass-media in sistemul educational

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul 1 
1.1 Abordare conceptuala 
1.2 Structura sistemului mass-media 
1.3 Functiile mass-mediei
Capitolul 2
2.1 Mass-media si sistemul de educatie 
2.1Influente si aspecte ale mass-mediei in educatie 2.2 Studii si experimente asupra influentei media 
2.3Televiziuea - factor puternic de influenta 2.4Copii si televiziunea 
2.5 Incredere sau nu in media ?
Concluzii


Extras din referat Cum descarc?

Lucrarea de fata prezinta aspecte teoretice si de natura sociologica referitoare la relatia dintre mass-media si educatie. Toate acestea accentueaza atentia care ar trebui indreptata cu precadere asupra efectelor si influentelor exercitate de media asupra tinerilor. Scopul acestei lucrari este de a urmari aspect ale relatiei dintre educatie si sistemul mass-media, prin identificarea efectelor pe care le au actiunile acestui sistem asupra personalitatii adolescentilor.
Sunt aduse in discutie aspectele teoretice referitoare la sistemul mass-media si la campul educational si de puternicele influente pe care mass-media le exercita asupra educatiei, dovedindu-se astfel importanta mass-mediei care este capabil sa contribuie la formarea omului si la integrarea lui sociala. Totodata, in lucrare se abordeaza si un concept extrem de important in domeniul educatiei si anume educatia tineretului pentru mass-media.
In aceeasi ordine de idei, cu scopul de a exemplifica rolul mass-mediei in educatia tinerilor, este prezentata o cercetare pentru a constata raporturile positive si negative dintre educatie si mass-media. 
Relatia dintre mass-media si procesul dezvoltarii personalitatii copiilor a starnit dintotdeauna numeroase controverse, deoarece influentele exercitate asupra lor prezinta o insemnatate aparte. Daca adultii dispun de un fond spiritual relativ cristalizat si, in consecinta, sunt capabili sa selecteze critic si sa asimileze continutul mesajelor mass-media conducandu-se dupa un sistem propriu de valori deja constituit, copii si adolescentii, aflati in plin proces de maturizare intelectuala, afectiva, morala si civica sunt mai usor de influentat in sens negativ.
Prin urmare, este necesara o reflectare asupra naturii ambivalente ale efectelor mass-mediei asupra indivizilor in general si a tinerilor in special, precum si o evaluare a potentialului sau de a constitui un mijloc eficace de educare si modelare a generatiilor tinere.
Copiii, tinerii, sunt sensibili la imagini si repetarea unora dintre ele, cand sunt deosebit de traumatizante pentru imaginatia lor, atrag dupa ele o rasturnare completa a ierarhiei valorilor morale, considera A. Todorovici. Asadar, din punct de vedere social, ceea ce este important nu este efectul direct al mijloacelor de comunicare in masa, cum s-a crezut uneori, ci forma in care tinerii isi reprezinta valorile sau modelele la care ei asociaza diferite valori.
Concluziile lucrarii subliniaza faptul ca mass-media nu este un factor de neglijat in educatia tinerilor.
Prin urmare, este necesara o reflectare asupra naturii ambivalente ale efectelor mass-medieiasupra indivizilor in general si a tinerilor in special, precum si o evaluare a potentialului sau de aconstitui un mijloc eficace de educare si modelare a generatiilor tinere.
Capitolul 1 
In debutul descrierii elementelor si instrumentelor comunicarii mediatice este necesar sa definim comunicarea mediatica. Termenul de comunicare include "interactiunea cu ajutorul unor simboluri si transmiterea neintentionata de informatii prin cel care comunica, interpretata ca fiind informativa, de catre un observator." (Kunczik, Zipfel, 1998, p. 15).Dictionarul Brockhaus defineste media ca ,,instrument al publicisticii sau al comunicarii, in sens mai larg canal de transmitere sau organizatie din domeniul presei, filmului, radioului sau a televiziunii" (Brockhaus, 1971, vol.12, p.322).
Mass-media reprezinta nu doar un mijloc de informare in societatea contemporana ci si un factor important aleducatiei, venit sa amplifice, sa formeze sau sa diversifice experientele cognitive sicomportamentale ale oamenilor. Actiunile mediului educogen, ca si ale celorlalte medii: scoala,familie, biserica, institutii culturale, trebuie sa se interpuna in modelarea adecvataprin comportamente siconstiinte in acord cu nevoile actuale ale epocii.Mass-media este o denumire generala a tuturor mijloacelor de informare in masa. Aceste mijloace variaza: presa sau mijloacele electronice de informare (televizor, radio, retele de calculatoare). Dezvoltarea acestora este rezultatul dorintei oamenilor de a fi cat mai informati. Cele mai cunoscute mijloace de informare sunt presa scrisa, televiziunea si radioul. Acestea ocupa primele locuri ca notorietate, informatia este transmisa cu usurintapublicului. Din pacate, acestea sunt si principalele mijloace de dezinformare, facilitind astfel ca informatia gresita sa ajunga rapid la indivizi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea in Mass-media in sistemul educational.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.Radu Herjeu- Tehnici de propaganda, manipulare si persuasiune in televiziune -2000,[cap 8-10]
2.Simona Stefanescu - Sociologia Comunicarii,Cetatea de Scaun ,2009,[cap3 ;cap8]
3.Octavian Mihail Sachelarie - Mass Media sub Imperiul violentei ,Pitesti ,2002 ;cap 3
4.Corina Crisan ,Lucian Danciu-Manipularea opiniei publice prin televiziune ,Cluj-Napoca 2000 ;cap3
5.Richard T Schaefer-Sociology A Brief Introduction ,Sixth Edition ,p 94-97
1.http://www.scritub.com/jurnalism/Massmedia-ca-mijloc-de-informa61613.php 2.http://dralinpopescu.ro/2009 3.http://adevarulesubochiitai.blogspot.ro/2013/11/media-sub-lupa-adevarului
4.https://vremuritulburi.com/2015/05/14/imagine-manipularea-prin-media-a-cetatenilor-americani/
5.http://www.nasul.tv/manipulare-ieftina-pe-facebook-o-pagina-de-sustinere-a-religiei-in-scoli-a-postat-o-imagine-incredibila/
6.http://www.dezvoltarium.ro/detalii-articol/Cum_sa_ne_ferim_de_influenta_mass_media


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!