Comunicarea în Cadrul Firmei

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Comunicarea reprezinta o trasatura esentiala si deosebit de importanta pentru existenta si dezvoltarea omului ca personalitate complexa. Omul a comunicat din totdeauna, inca din preistoric, cand predomina comunicarea directa de la om la om prin semne, simboluri, gesturi si mimica, iar procesul de comunicare a evoluat continuu, cand in zilele noastre se simte tot mai mult prezenta tehnologiei si mijloacelor moderne de comunicare (telefonul, intra si internetul, mass-media).

DIN PUNCT DE VEDERE ETIMOLOGIC, TERMENUL DE COMUNICARE PROVINE DIN CUVANTUL DE ORIGINE LATINA ,,COMUNICO, -ARE", CARE, LA RANDUL SAU SE PRESUPUNE A PROVENI DIN ADJECTIVUL ,,MUNIS, - E", CU SENSUL DE ,,CARE ISI FACE DATORIA, INDATORITOR, SERVIABIL"; CUVANTUL INCLUDE DECI IDEEA UNEI ATITUDINI DE DESCHIDERE, INTERES SI BUNAVOINTA FATA DE CELALALT/CEILALTI.

Alti specialisti, considera ca termenul de comunicare este tot de origine latina, dar din cuvantul << cominecare >> cu sensul religios de << a se impartasi de la >>, unde simbolizeaza legatura cu Dumnezeu.

ASTFEL, IN ACEST SENS COMUN, ,,A COMUNICA" INSEAMNA

- ,,A FACE CUNOSCUT, A DA DE STIRE, A INFORMA,

- A INSTIINTA, A SPUNE ( DESPRE OAMENI, COMUNITATI SOCIALE)

- A SE PUNE IN LEGATURA, IN CONTACT CU;

- A VORBI CU ;

- A FI IN LEGATURA CU ,

- IN CONTACT CU, A DUCE LA "

( DEX, 1979; P. 179).

Conceptul de comunicare a fost studiat si definit de numerosi specialisti, in diverse abordari: abordarea generala, psiho-sociologica, economica, manageriala, pedagogica sau educationala, juridica, militara, etc.

Iata cateva acceptiuni ale conceptului de comunicare :

- << Comunicarea reprezinta o diversitate de comportamente, procese si tehnologii prin care intelesul este transmis sau derivat prin informatii >> - M. Agrabian (Psigologia Comunicarii);

- << Comunicarea este un proces de emitere a unui mesaj si de transmitere a acestuia intr-o maniera codificata cu ajutorul unui canal catre destinatar, in vederea receptarii >>- Vlasceanu Mihaela (Dictionar de Sociologie >> ;

- << Comunicarea reprezinta un schimb de informatii, de opinii, de idei, realizata cu ajutorul limbajului, a altor coduri si semne, si reprezinta prima si cea mai larga forma de coexistenta sociala << - Dictionarul Enciclopedic managerial;

- Comunicarea reprezinta << o componenta de baza a functiei de coordonare si poate fi considerata ca principala activitate desfasurata de manageri >> - Tiberiu Zorletan.

Sintetizand esenta acestor acceptiuni acordate conceptului de comunicare, putem spune ca, in sens larg, comunicarea reprezinta un schimb de informatii ce transmite un mesaj intre indivizi, reprectiv intre un emitent (E) si receptor (R), printr-un sistem comun de simboluri, semne si comportamente.

Comunicarea interna defectuoasa poate produce firmelor

pagube de sute de milioane de euro

Cel mai adesea, efectele negative sunt indirecte si greu de observat de catre managementul companiilor

Se intampla sa auzi intai la tv ce produse mai lanseaza compania pentru care lucrezi- E dificil sa afli ce trebuie sa faci pentru a comanda carti de vizita. Inseamna ca in firma ta sunt ceva probleme de comunicare interna. In Romania, companiile s-au orientat mai mult spre dezvoltarea departamentelor de PR, deoarece comunicarea interna nu are rezultate spectaculoase imediate.

In urma cu mai bine de 15 ani, Nomura, cea mai mare casa de brokeraj s-a aflat in mijlocul unui

Bibliografie:

COMMARMOND, GISELE SI EXIGA ALAIN ARTA DE A COMUNICA SI DE CONVINGE, IASI: ED. POLIROM; 2003

CANDEA, R.M. COMUNICAREA MANAGERIALA: CONCEPTE, DEPRINDERI, STRATEGIE, ED. EXPERT, 1996

DINU, MIHAI COMUNICAREA. BUCURESTI: ALGOS, 2000

POPESCU, D. ARTA DE A COMUNICA, ED. ECONOMICA, 1999

PRUTIANU, STEFAN. MANUAL DE COMUNICARE SI NEGOCIERE IN AFACERI. I-A ED. IASI: ED. POLIROM; 2000

RADU, EMILIAN CONDUCEREA RESURSELOR UMANE, BUCURESTI, ED. EXPERT, 1999

VOICU, M RUSSU, C. ABC+UL COMUNICARII, ED. DANUBIUS, 1988

SIMIONESCU,A. COORDONATOR MANUAL DE INGINERIE ECONOMICA - MANAGEMENT GENERAL, EDITURA DACIA, CLUJ-NAPOCA, 2002

SIMIONESCU,A. COORDONATOR MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE, EDITURA AGIR, BUCURESTI, 1999

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicarea in Cadrul Firmei.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
33 pagini
Imagini extrase:
33 imagini
Nr cuvinte:
9 754 cuvinte
Nr caractere:
53 405 caractere
Marime:
103.57KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Comunicare
Tag-uri:
firma, comunicare, obiective, rezultate, angajati, mediu de lucru
Predat:
la facultate
Materie:
Comunicare
Sus!