Comunicarea în afaceri

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Comunicarea este o caracteristica fundamentala a existentei umane.Toate functiile manageriale sunt realizate cu ajutorul comunicarii,ca un process de intelegere intre oameni cu ajutorul transferului de informatii.De aici rezluta cele 3 aspecte semnificative ale comunicarii:

-IDEE-adica ceea ce rebuie transmis receptorului

-EMITATOR-RECEPTOR-comunicarea implica prezenta a cel putin 2 persoane fara de care nu ar avea sens

-CUVANT-INTELEGERE-utilizarea cuvintelorastfel incat sa fie intelese de catre participantii la procesul comunicarii

Caracteristicile unui proces de comunicare:

Procesul de comunicare cuprinde urmatoarele elemente:

1.EMITATORUL

2.MESAJUL

3.MIJLOCUL DE COMUNICARE

4.LIMBAJUL COMUNICARII

5.RECEPTORUL

6.CONTEXTUL

1.EMITATORUL este initiatorul comunicarii,cel care elaboreaza mesajul.El alege mijlocul de comunicare si limbajul astfel incat receptorul sa ii inteleaga mesajul formulat.Emitatorul are dreptul sa isi aleaga receptorul cu care doreste sa comunice.

2.MESAJUL este forma fizica in care emitatorul codifica informatia:poate fi un ordin,o idee,un gand.Mesajul are ca obiectiv informarea,convingerea,impresionarea,amuzarea,obtinerea unei actiuni.

Mesajul este supus unui proces de codificare si decodificare dintre cele doua persoane;emitatorul codifica mesajul trimis iar receptorul decodifica mesajul primit.Mesajul este elementul care contine simbolurile verbale si non-verbale.

3.MIJLOCUL DE COMUNICARE SAU CANALUL DE COMUNICARE este drumul parcurs de mesaj dintre emitator spre receptor.Poate fi formal-comunicare ce urmeaza structura ierarhica a organizatiei-si informal-cand comunicarea provine din interactiunile sociale si legaturile informale din cadrul organizatiei.Acesta din urma poate imbraca forma unor idei,opinii,zvonuri.Mijlocul de comunicare cuprinde discutia de la om la om,corespondenta oficiala,sedinte,telefon,fax,internet.

4.LIMBAJUL DE COMUNICARE poate fi:

-verbal-cu cuvinte

-non-verbal-limbajul corpului,timpului,spatiului,lucrurilor

-paraverbal-prin folosirea tonalitatii,accentuarii,ritmului de vorbire

5.RECEPTORUL este persoana care primeste mesajul,dar ascultarea mesajului este la fel de importanta ca transmiterea lui

6.CONTEXTUL este foarte important pentru ca aceleasi cuvinte vor suna altfel intr-un birou decat pe strada.Orice comunicare are contextul ei.

Relatia emitator-receptor in comunicarea manageriala

Comunicarea manageriala implica doi parteneri:managerul si colaboratorul acestuia.Ambii parteneri pot fi emitatori sau receptori si urmaresc in egala masura ca prin comunicare sa se faciliteze atingerea obiectivelor stabilite.Personalitatea managerului inhiba in multe cazuri comunicarea

Bibliografie:

curs "Comunicare"

-"Comunicarea manageriala",Stephane Olivesi,ed.Tritonic,2005

-"Comunicare manageriala aplicata",Rodica Candea,Dan Candea,ed.Expert,2008

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicarea in afaceri.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
1 874 cuvinte
Nr caractere:
12 874 caractere
Marime:
12.80KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Comunicare
Tag-uri:
afaceri, comunicare
Predat:
la facultate
Materie:
Comunicare
Sus!