Comunicarea de criza la Cadbury

Extras din referat Cum descarc?

Cadbury este cel mai mare producator de dulciuri din lume, cu o istorie de aproape 200 de ani si isi desfasoara activitatea in peste 60 de tari. in Marea Britanie detine 30,84% din piata producatoare de dulciuri; pe piata din Romania a intrat in anul 2007 prin cumpararea Kandia-Excelent si detine in Romania brandurile ROM, Kandia, Magura, Laura, Silvana si Sugus.
Background:
La sfarsitul lui iunie 2006, Cadbury a fost nevoita sa retraga de pe piata 7 dintre produsele sale de marca de pe piata din Marea Bitanie si Irlanda, datorita unei posibile contaminari cu salmonella. Aceasta decizie a fost luata, dupa cum spuneau cei de la Cadbury, ca o masura de precautie si pentru siguranta consumatorilor, insa presa avea sa relateze contextul in care s-a facut aceasta retragere.
in primavara anului 2006, numarul de cazuri de infestare cu salmonella a crescut serios, ceea ce a atras ingrijorarea si atentia autoritatilor. Agentia de Protectie a Sanatatii din Marea Britanie (HPA) isi incepe investigatia si valideaza ca fiind infestate cu salmonella niste probe provenite de la un laborator privat (prima proba dateaza inca din ianuarie 2006). Atunci cand laboratorul refuza identificarea clientului, HPA contacteaza Agentia de Protectie a Consumatorului (FSA) pentru a se folosi de puterile sale legislative si pentru a face presiuni asupra laboratorului privat. Abia cand s-a ajuns in acest moment, Cadbury recunoaste ca probele au fost trimise de catre ei, si justifica neinformarea FSA-ului spunand ca nivelul de salmonella gasit in mostre era foarte mic si nu prezenta riscuri pentru consumatori. Compania a anuntat retragerea voluntara de pe piata a produselor contaminate numai dupa ce a fost anuntata de FSA cu privire la numeroasele cazuri de intoxicare cu salmonella. HPA continua investigatia cazurilor de contaminare cu salmonella pentru a determina cauzele aparitiei, iar dupa analizarea obiceiurilor alimentare si a altor considerente geografice, s-a ajuns la concluzia ca ar exista o legatura intre cazurile de infestare cu salmonella si Cadbury.
in urma investigatiei realizate de companie, Cadbury anunta ca infestarea a survenit in urma scurgerii de apa contaminata pe una din tevile fabricii din Herefordshire.
Consecintele acestei crize se regasesc atat la nivelul imaginii organizationale, dar si la nivel financiar, intrucat compania a pierdut de pe urma acesteia 30 de milioane de lire plus inca un milion de pe urma unei amenzi judecatoresti.
Desfasurarea evenimentelor:
- Ianuarie 2006 - Cadbury descopera salmonella la una din fabricile sale (Marlbrook din Herefordshire) insa nu au anuntat autoritatile; in schimb au trimis mostre la un laborator privat, pentru a fi evaluate.
- Martie 2006 - Agentia de Protectie a Sanatatii din Marea Britanie (HPA) isi arata ingrijorarea fata de cresterea numarului de cazuri de salmonella si incepe investigatia. in timp ce cautau cauzele infestarii, HPA a inceput sa suspecteze si mostre de salmonella primite de la un laborator privat, care colabora cu o alta companie, al carui nume era pastrat ascuns.
- Iunie 2006 - HPA a apelat la Agentia de Protectie a Consumatorului (FSA) sa faca presiuni asupra laboratorului privat pentru a afla numele companiei ale carei produse erau suspecte de infestare cu salmonella si se descopera ca este vorba de Cadbury.
- Iunie 2006 - Cadbury anunta retragerea de pe pietele din Marea Britanie si Irlanda a peste un milion de batoane de ciocolata Dairy Milk ca o masura preventiva, existand temerea ca ar putea fi infestate cu salmonella.
- Iulie 2007 - Compania pledeaza vinovat pentru noua acuzatii, printre care si nerespectarea normelor care asigura calitatea produsului si distribuirea produselor infectate publicului, primind o amenda de 1 milion de lire.
Etapele evolutiei crizei (W.T.Coombs):
Etapa pre-criza: Cadbury descopera salmonella la una din fabricile sale (Marlbrook din Herefordshire) si trimite mostre la un laborator privat, pentru a fi evaluate. Dupa validarea mostrelor ca fiind infectate, compania nu ia masuri pentru prevenirea crizei intrucat considera ca nivelul de bacterie gasit este prea mic si nu prezinta riscuri, subestimand astfel daunele pe care le produce un astfel de accident. Aceasta etapa include, de obicei, mai multe perioade: de la detectarea semnalelor crizei, la adoptarea masurilor de prevenire a crizei, pana la pregatirea crizei. Cadbury insa a detectat semnalele crizei, a strans si analizat informatii privind o posibila contaminare cu salmonella, dar a esuat in identificarea potentialului de criza. in locul masurilor de precautie care trebuiau luate pentru stoparea sau controlarea crizei, compania si-a continuat activitatea, riscand sa-si puna in pericol imaginea organizationala, dar si vietile clientilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea de criza la Cadbury.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!