Comunicare socială și gestionarea crizelor

Previzualizare referat:

Extras din referat:

1 Notiunea de comunicare

Ca o sinteza a diferitelor definitii date conceptului de comunicare, indiferent de scoala de gandire careia i-a apartinut, sau de orientarea careia i s-a subscris, trebuie sa subliniem ca acest element fundamental al existentei umane, din cele mai vechi timpuri pana astazi, reprezinta un proces de transmitere de informatii, idei, opinii, trairi, de la un individ sau grup de indivizi la altul sau la alt grup social.

Chiar etimologia latina a termenului ne indica aceasta semnificatie, in sensul ca acest termen de comunicare, in limba latina ,,communis, -onis", are intelesul de ,,a pune de acord", ,,a fi in legatura cu", sau chiar ,,in relatie cu".

Pentru scopul prezentei analize, este deosebit de important sa prezentam si o definitie data comunicarii, dar din punct de vedere sociologic, in conformitate cu cele inscrise in Dictionarul enciclopedic si anume : ,,mod fundamental de interactiune psihosociala a persoanelor, realizata in limbaj articulat sau prin alte coduri, in vederea transmiterii unei informatii, a obtinerii stabilitatii sau a unor modificari de comportament individual sau de grup".

Intorcandu-ne la necesitatea sintetizarii unei definitii a comunicarii, din multitudinea de astfel de producte ideatice, cea care se impune cel mai mult este cea legata de viziunea sistemica, in sensul ca se poate considera existenta comunicarii cand, in cadrul unui sistem, sau chiar intre sisteme diferite, o anumita sursa produce o influentare asupra unui receptor, dar care trebuie sa aleaga, sa sorteze, mesajele potrivite si care asigura legatura, prin canalele de transmisie, intre emitator (sursa) si receptor.

Pentru a se putea realiza concret aceasta operatiune de emisie-receptie de semnale supuse decodificarii, comunicarea, ca proces complex, intruneste cateva particularitati marcante, legate de rolul acesteia de a pune indivizii in raporturi unii cu altii, in mediul specific in care evolueaza :

-se desfasoara intr-un anumit context dat ;

-are un caracter dinamic ;

-este de natura ireversibila ;

-la fel ca si opinia publica, are un continut latent, dar si manifest, primul dintre acestea avandnd in multe situatii o semnificatie mai pregnanta;

-semnificatia data unui anumit mesaj poate fi perceputa diferit de partenerii unui act de comunicare ;

-in situatii de criza, procesul de comunicare devine mai alert si cuprinde si o sfera mai larga a problematicii vizate.

1. Comunicarea in situatii de criza

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicare Sociala si Gestionarea Crizelor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 274 cuvinte
Nr caractere:
6 519 caractere
Marime:
11.34KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Comunicare
Tag-uri:
comunicare, procese
Predat:
la facultate
Materie:
Comunicare
Sus!