As dori sa incep acest discurs cu un scurt istoric,cu prezentarea cadrului legislativ si cu o posibila definitie a Invatamantului la Distanta. Invatamantul prin corespondenta a fost utilizat pentru prima data in Statele Unite ale Americii, in 1728.Anii '70 marcheaza inceputul etapei moderne a dezvoltarii educatiei la distanta.In prezent, in lume, sunt doua forme de organizare a invatamantului la distanta: -universitati sprecializate pentru invatamantul clasic si invatamant la distanta (ex.:Open Univerity si FermUniversitat) -universitati care organizeaza pe langa invatamantul clasic si invatamant la distanta (ex.:in Australia,Franta) Cadrul legislativ este reprezentat de Regulamentul de functionare nr.14254/10 dec.1997 privind Centrul pentru Invatamant Deschis la Distanta si Conversie Profesionala. Ca posibila definitie,invatamantul la distanta cuprinde variate forme de studiu, la toate nivelele, care nu se efectueaza sub supravegerea continua a profesorilor in sali de clasa, dar totusi beneficiaza de planificare, ghidare si sprijin din partea unei organizatii.Ghidarea studentului de catre profesor se realizeaza mediat de un sistem de comunicare: scrisori, telefon, radio, e-mail etc.Este o forma moderna de educatie,folosita cu succes in Europa, America de Nord,Asia, Australia. Ratiunea impunerii unui astfel de invatamant a fost generata de 3 factori obiectivi: factorul geografic, factorul medical si factorul economic.Acesti 3 factori se refera la: o posibilitatea de a avea un loc de munca o o a doua sansa pentru cei care si-au intrerupt studiile o nu toti au posibilitatea de a locui in oras pentru a studia la zi o promovarea in functie sau alternativa la ocupatia actuala o cei care doresc dubla specializare sau o a doua facultate o persoanele cu handicap o optiunea individuala privind folosirea timpului liber si a informatiilor consistente necesare o utila pentru cei cu resurse materiale mici Aceasta forma de invatamant ofera posibilitatea obtinerii diplomei universitare simultan cu desfasurarea unei activitati retribuite, deci nu este obligatorie intreruperea (chiar temporara) a servicului, si pentru ca aceasta diploma universitara ajuta pe cel care o dobandeste in fixarea pe post fie in punerea intr-o funcie superioara. Factorii care sprijina urmarea unui invatamant la distanta sunt: o cheltuieli de timp diminuate comparativ cu cele presupuse de invatamantul traditional o volumul mare si divers de calitati de informatii care se pot obtine practic imediat o intretinerea si/sau stimularea memoriei vizuale o posibilitatea de stocare pe care, elevul sau studentul le considera utile Intr-o societate aflata intr-o permanenta dinamica,componenta educationala are un rol primordial, atat in procesul de formare initiala (ciclul de licenta), cat si pentru formarea continua (perfectionare/specializare). Invatamantul la distanta ii ajuta pe cursanti sa invete cum sa invete intr-un mediu modern, aflat sub emblema informaticii si a comunicatiilor si ii incurajeaza sa priveasca studiul ca pe un proces continuu,acesta fiind in fapt, o lectie importanta pentru toti,le ofera un proces flexibil de instruire, de acumulare si aprofundare a cunostintelor.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).