Comunicare politică

Extras din referat Cum descarc?

Comunicare politică
1. Menționați câteva elemente care să releve specificul comunicării politice.
Comunicarea politică este o disciplină de studiu ce implică reguli, proceduri, o acțiune strategică orientată în evenimente politice ce urmărește anumite scopuri. Ea reprezintă ansamblul de teorii și tehnici ce ne inspiră strategii și conduite care variază în funcție de pozițiile de putere ocupate și de situațiile prin care au trecut actanții reali ai vieții politice. Pentru a face față unor paradigme cu care se confruntă această știință trebuie să depună eforturi și de a integra alte domenii de analiză precum: lingvistică, istoria, dreptul, semiotica, antropologia, filosofia psihosociologia.
Comunicarea politică este o formă a comunicării prin intermediul căreia se transmit intenționat și direcționat mesaje având conținut politic, mesaje transmise prin intermediul mijloacelor de comuicare în masă, sau prin alte instrumente și acțiune, transfer și contratransfer informațional care se realizează într-un câmp, sau într-un spațiu de acțiune bine definit, într-o anumită perioadă de timp.
Comunicarea politică include normele, procedurile, acțiunile de recrutare, de personal, de concepție, de anchetă, de marketing de evaluare strategică, de grafică, de analiză a peisajului audiovizual, de calcul financiar etc., prin care este folosită și organizată informația politică. 
Comunicarea politică are următoarele elemente distinctive: o rețea de interacțiuni, dimensiunea reprezentativă, ritualizarea, rolul mass-media, o practică democratică. Element specific al comunicării politice este persuasiunea, un set de strategii ce are ca unic scop convingerea grupului țintă, prin folosirea argumentelor, bazându-se pe credibilitatea sursei (ethos), pe apelul emoțional (pathos) sau pe cel logic (logos). 
Domeniul central al comunicarii politice este deci acela al consultărilor electorale pentru alegerea reprezentanților, cel al partidelor politice și cel al puterilor, prevazute de asemenea în Constituție.
Jose Aachache „Inspirandu-ne din modelul clasic cu privire la condițiile generale de comunicare, vom spune ca un act de comunicare politică se produce dacă sunt definite urmatoarele: un emițător- condițiile în care un actor poate să producă un enunț politic; un receptor- condițiile în care un actor este vizat și influențat de un enunț politic; un spațiu public - modalitățile în care indivizii se constituie într-un receptor colectiv, ținând seama ca ne interesează modul în care comunicarea devine politică, deci, comunicarea in interiorul unei comunități și pentru comunitate; unul sau mai multe canale media, adică selectarea uneia sau mai multor modalități prin care enunțul este transmis în mod pertinent în funcție de efectul pe care îl asteptam”. 
Comunicarea politică reprezintă un sistem de agenți (activi și pasivi politic) și de sens; este un sistem de poziții, concurente purtătoare de semnificații, iar spațiul politic este loc de expresie, producere și emitere de apeluri necesare legitimării politice. Profesioniștii (comunicatorii), pentru a-și conserva locul, trebuie să producă “credințe mobilizatoare” care dau forță discursului, determină acțiunea și sensul acțiunii.
Reguli de bază ale comunicării politice: păstrarea coerenței, adaptarea campaniei la timpul prezent, identificarea minimală și coordonarea maximă.
Comunicarea politică ar trebui să fie cât mai transparentă, însă uneori se transforma într-o campanie de publicitate politică mascată, menită să pună în circulație nu atât informații, cât o - imagine- pozitivă al politicienilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicare politica.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!