Comunicare Organizationala

Extras din referat Cum descarc?

Am ales aceasta lucrare deoarece comunicarea organizationala, constituie o necesitate a vietii sociale. Factorii comuni tuturor organizatiilor sunt oamenii, obiectivele, structura si managementul. 
Starea comunicarii in organizatie este un indicator al situatiei organizatiei, al capacitatii ei functionale, in comunicare se regasesc deficientele din normari, erorile cuprinse in masurile administrative, aspectele ramase nesolutionate in oricare dintre domeniile care presupun gestionarea organizatiei.
Lucrarea este structurata pe 3 capitole si anume:
I capitol cuprinde abordarea teoretica a comunicarii prezentare generala, forme si bariere in comunicare.
II capitol Specificul comunicarii in instantele judecatoresti realizata pe 3 directii si anume:
Comunicare intre angajati
Comunicarea grefierului ses sau a primului grefier cu subordonatii
Comunicare intre angajati si beneficiari ( magistrati - justitiabili)
Capitolul I.
Comunicarea este procesul prin care se schimba informatie intre indivizi utilizandu-se un sistem comun de simboluri, semne sau comportamente.
Pentru a reusi acest lucru este necesar ca toate elementele sa fie adunate intr-un sistem, iar acel sistem sa fie format dintr-un: emitator, mesaj, receptor si un suport de comunicare.
Pentru ca mesajul sa fie transmis in bune conditii si sa fie receptat corect de destinatar el trebuie sa fie initial codificat iar apoi decodificat de ultimul.
Acest mesaj are neajunsul ca se transmite in sens unic pornind de la emitator spre receptor, dar pentru a vedea daca el a fost receptat corect este necesar ca mesajul sa capete sens dublu primind si un feedback.
Pornind de la schema din lucrare se pot formula un set de intrebari cu caracter general care sa defineasca principalele probleme ce trebuie abordate in procesul de comunicare. 
Cine comunica Mesajul initial
Cui comunica
Ce comunica
Cum comunica
Cu ce rezultate comunica Mesajul final
Conceperea si punerea in aplicare a activitatii de comunicare presupune, elaborarea unui plan strategic care sa contina urmatoarele etape si anume: procedura de comunicare ( conversatia), procesul de comunicare (intelegerea) si sentimentele.
In ceea ce privesc formele de comunicare as trece la capitolul II care sunt specifice comunicarii in instante si anume:
Comunicare intre angajati, prin comunicare se realizeaza schimbul de mesaje dintre presedinte si judecator pe de o parte, dintre presedinte si grefierul sef sau prim grefier, pe de alta parte, sau in fine , dintre grefierul sef si personalul auxiliar de specialitate.
Comunicarea realizata in cadrul instantelor judecatoresti poate fi descendenta, implicand existenta deciziilor sau ordinelor de serviciu emise de presedintele instantei. Acest tip de comunicare este caracteristic relatiilor de tip ierarhic dinspre manager spre subordonati. ( exemplul art.49 din Regulamentul de ordine interioara al instantelor care prevede ca ,, presedintele instantei va stabili, prin ordin de serviciu, atributiile concrete pentru fiecare grefier in raport cu pregatirea profesionala si experienta acestora").
De asemenea, prin ordin de serviciu presedintele instantei stabileste judecatorii delegati pentru indrumarea judecatorilor stagiari si responsabilitatile acestora. Tot prin ordin de serviciu se stabilesc completele de judecata care vor functiona pe perioada vacantei judecatoresti, judecatorii care vor efectua serviciul la registratura instantei.
Pe de alta parte, in cadrul instantelor de judecata intalnim si comunicari de tipul ascendent, implicand transmiterea de mesaje din partea subordonatilor catre presedinte sau grefierul sef sau prim grefieri. Exemplul clasic in cazul instantelor judecatoresti il reprezinta informarile lunare efectuate de coordonatorii compartimentelor auxiliare, adresate conducerii instantelor.
Astfel potrivit art. 48 din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti, persoanele cu atributii de control verifica, cel putin o data pe luna, efectuarea la timp si de calitate a lucrarilor .
Constatarile si propunerile sunt consemnate in registrul de control si sunt prezentate presedintelui instantei in termen de 10 zile de la efectuarea controlului. Articolul 48 reglementeaza in acest fel o aplicatie a comunicarii de tip ascendent ( pe verticala).
Pe langa aceste tipuri de comunicari exista in cadrul instantelor judecatoresti si situatii in care mesajul se realizeaza intre persoane sau compartimente aflate la acelasi nivel ierarhic (pe orizontala), de exemplu, comunicarile dintre grefa si arhiva.
In comunicarea ierarhica, predominanta este forma scrisa a transmiterii mesajelor.
Astfel, atributiile fiecarui salariat din compartimentele auxiliare ale instantelor sunt cuprinse in fisa postului.
Apoi, ordinul de serviciu emis de presedinte imbraca forma scrisa.
Exista si comunicari verbale intre diferite categoriei de persoane angajate in cadrul instantei. Comunicarea verbala prezinta avantajul vitezei de comunicare insa ca si dezavantaj, implica prezenta simultana a participantilor.
Comunicarea grefierului sef si al primului grefier cu personalul din subordine
Atributiile prevazute in Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a judecatoriilor, tribunalelor si curtilor de apel impun grefierului sef si primului grefier necesitatea comunicarii permanente atat cu grefierii din subordinea sa cat si cu judecatoriii aflati la conducerea instantei.
Grefierii sefi sau primii grefieri trebuie sa fie persoane deschise la nou, sociabile, creative, agreabile sa aiba atitudini si calitati de conducere: inteligenta, stabilitate emotionala, capacitate de concentrare, caracter si grad de responsabilitate
Comunicare intre angajati si beneficiari (judecatori si justitiabili)
Datorita specificului activitatii de judecata limbajul verbal si paraverbal, si metalimbajul detin ponderea cea mai mare intre formele de realizare a comunicarii. In cadrul acestei activitatii sunt extrem de reduse informatiile corporale, daca avem in vedere ca imbracamintea, accesoriile vestimentare, se regasesc sub roba judecatorului.
Contactul dintre magistrat si cei carora li se adreseaza se realizeaza in sala de judecata si primele impresii sunt cele vizuale. Aspectul fizic, imbracamintea, timbrul vocii si situarea pe un podium aflat mai sus decat nivelul salii impune respect fata de acesta.
In indeplinirea acestei activitati, comunicarea este prin excelenta un mijloc de realizare a rolului judecatorului.
In instanta, judecatorul dobandeste constiinta de sine, iar modul in care se confrunta cu problemele altora dovedeste atitudinea si aptitudinea lui de a conferi calitate relatiei comunicationale; prilejuieste evaluarea proprie asupra capacitatii sale de a obtine informatii, de a se integra in procesul de influentare reciproca si de a lua decizii.
O comunicare cat mai buna presupune o informare foarte buna, o intelegere exacta a situatiei si o transmitere pe intelesul auditorului, numai in aceste conditii putandu-se realiza actul de justitie.
Daca magistratul percepe ca a produs o reactie in randul auditorului, ca a fost inteles si aprobat atunci se poate deduce ca s-a atins scopul urmarit. Cu cat este mai original, fara a folosi gesturi teatrale, sau un vocabular strict juridic si cu termeni greoi, cu atat sansa lui de a comunica va fi mai mare.
Este adevarat ca daca judecatorul nu comunica si nu are rol activ, nu se va expune, dar va ramane intotdeauna in indoiala cu privire la competenta sa profesionala si la indeplinirea atributiilor pe care si le-a asumat la data dobandirii acestui statut. 
Judecatorul este dator sa exprime pentru celalalt si sa creeze feedback in conditiile insusirii si negarii unor norme procedurale care faciliteaza sau impiedica comunicarea.
In comunicarea cu justitiabilii la nivelul instantelor pot aparea blocaje in comunicare. Rezulta de aici:
o frustrare;
o nemultumire;
o formarea unei imagini proaste despre institutie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicare Organizationala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!