Comunicare Eficienta in Cadrul Primariei Generale Bucuresti

Extras din referat Cum descarc?

1. Prezentare generala a Primariei Municipiului Bucuresti
Primaria Municipiului Bucuresti este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Legii administratiei publice locale nr. 215/2001 si in conformitate cu hotararile Consiliului General al Municipiului Bucuresti privind aprobarea organigramei si numarului de posturi ale aparatului propriu de specialitate. 
Misiunea institutiei este aceea de a indeplini cerintele si asteptarile tuturor partilor interesate: cetatenii Municipiului Bucuresti, societatea si comunitatea locala, structurile administrative centrale si locale.
Directia de Relatii publice si Informare este cea care gestioneaza activitatea de comunicare in primarie. Este singura directie care are mandatul de a veghea la imaginea institutiei si la bunele relatii pe care aceasta trebuie sa le intretina cu mass-media.
Comunicarea poate fi formal definita ca orice proces prin care premisele decizionale sunt transmise de la un membru al unei institutii la altul. Comunicarea insoteste activitatea institutiei publice, contribuind la realizarea in bune conditii a acesteia.
In cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, comunicarea este un proces bilateral : el presupune atat transmiterea ordinelor, infomatiilor si sfaturilor de la un centru de decizie cat si transmiterea deciziilor luate de la acest centru in alte parti ale institutiei. Este un proces ce se desfasoara in sus, in jos si lateral in intitutie.
Canalele de comunicare in cadrul primarie sunt de doua feluri:formale si informale. Prin canalele formale se transmit fluxurile informationale oficiale. Canalele informale de comunicare se stabilesc in general intre persoane si grupuri informale. Aceste sunt formate din angajati care au interese comune sau afinitati. Informatiile transferate prin aceste canale sunt neoficiale si au un caracter personal sau general.
Comunicarea isi pune amprenta asupra functionarii in bune conditii a intitutiei publice aparand in cadrul acesteia ca aliat functional, stimul dinamic catalizator relational. Un aspect important il constituie influenta comunicarii asupra evolutiei unei structuri organizatorice: 
- cu cat gradul de interactiune si comunicare e mai mare cu atat rezultatele institutiei sunt mai bune;
- cu cat arborele fluxului informational este mai dezvoltat cu atat actiunea colectivului este mai coerenta;
- cu cat informatiile din reteua de comunicare ascendenta pe linie ierarhica, este mai complexa si mai exacta cu atat conducerea e mai aproape de realitate si deci mai evidenta.
2. Potentiale obstacole ale comunicarii eficiente in cadrul Primariei Municipiului Bucuresti
Comunicarea este un proces extrem de complex: se realizeaza prin intermediul mai multor feluri de limbaje, poate fi perturbata de diferiti factori, depinde de contextul in care are loc si este specifica fiecarui individ. 
Comunicarile organizationale si interpersonale ascendente, orizontale si descendente din Primaria Municipiului Bucuresti intampina dificutati datorita anumitor bariere ce produc filtraje, blocaje, distorsiuni atat in transmiterea cat si in receptionarea informatiilor. Pentru minimizarea efectului acestora, in procesul de comunicare pe langa cunoasterea lor este necesar ca functionarul public sa aiba in vedere o serie de actiuni si atitudini personale care sa-I ofere posibilitatea corectarii si eficientizarii actului sau de comunicare.
Obstacole ale comunicarii eficiente in cadrul Primariei Municipiului Bucuresti: 
Obstacole personale : fiecare individ are o personalitate unica care ii confera o maniera proprie de comunicare;
Obstacole fizice : sunt legate de caracteristicile individului, starea lui fizica dar si de mediul in care se desfasoara comunicarea;
Obstacole sociale: referitoare la obiceiuri, traditii, model social, religie, statut social.
Obstacole culturale: vizeaza nivelul de pregatire, limbajul, vocabularul. 
Obstacole semantice: aparitia unor neintelegeri generate de folosirea unor sensuri conotative, a limbajului tehnic, jargonului;


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicare Eficienta in Cadrul Primariei Generale Bucuresti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!