Campanie de Relații Publice pentru promovarea României în vederea obținerii statutului de membru cu drepturi depline în cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE)

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1621
Mărime: 18.25KB (arhivat)
Publicat de: Marinel Șandor
Puncte necesare: 5
Universitatea din Bucuresti, Bucuresti

Extras din referat

Aderarea României la OCDE, “clubul țărilor bogate”, a reprezentat un obiectiv major al politicii externe române încă din 2004. România a avut doua încercări de aderare la OCDE, depunându-și candidatura la ambele valuri anterioare de extindere, respectiv în 2004 și 2012, însă niciuna dintre candidaturi nu a avut succes.

Procesul de reflecție strategică pentru o nouă extindere a OCDE se va finaliza în luna iunie a acestui an, când România ar putea afla dacă se alătură unor state deja membre din Europa Centrală și de Est precum Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia.

Este foarte important pentru România să adere la OCDE pentru a capăta un alt profil internațional. Sunt multe aspecte influențate de aderarea României la OCDE. De exemplu: îmbunătățirea ratingului de țară care duce la costuri de finanțare mult mai scăzute pentru României, reforme structurale, îmbunătățirea performanței administrației publice și întărirea relațiilor externe comerciale cu țări dezvoltate. În prezent, statele membre ale Organizației dețin împreună peste 70% din producția și comerțul mondial cu bunuri și servicii și peste 90% din volumul investițiilor străine directe la nivel mondial, iar aderarea României ar însemna atragerea unor surse noi de finanțare.

- CONTEXT NAȚIONAL

1. Context Politic

În noua ei epocă postdecembristă capitalistă România a avut ca și realizări notabile intrarea în NATO și în Uniunea Europeană. Cele mai importante progrese care s-au făcut se datorează presiunilor pentru încadrarea în foile de parcurs impuse pentru a atinge aceste două obiective. Integrarea europeană, în afara consecințelor pozitive presupune un efort considerabil de adaptare și progres. La 10 ani de la atingerea ultimului, e timpul să ne fixăm un nou azimut. În felul acesta poate vom reuși să închegăm un plan de țară. Un pilon important pentru dezvoltarea României îl constituie aderarea la OCDE. Pentru a accelera procesul de aderare, Guvernul României a înființat anul trecut un comitet subordonat cancelariei prim-ministrului care să se ocupe de aderarea la OCDE.

2. Context Socio-Cultural

Contextul socio-cultural în complexitatea sa este afectat actualmente de lipsa de încredere a societății în aparatul politic în funcțiune. Societatea tinde a ridiculiza clasa politica și a-și manifesta dezgustul în mod deschis. Această neconcordanța dintre infrastructura politică și opinia publică creează disfuncții în sistemul educațional, în mass-media, în procesul propriu-zis de formare a unei societăți civilizate și responsabile. Astfel comunicarea la nivelul politic și educarea în mass-media reprezintă o imperiozitate. Rolul statului în crearea mediului socio-cultural este major. Statul trebuie să acorde resurse dezvoltării culturii, a turismului și să permită crearea mediului culturalo-educational flexibil și permeabil, care să valorifice potențialul autohton și să accepte influențele operante, pozitive, eficiente din exterior.

3. Context Istoric și Economic

Din punct de vedere economic, Romania este o țară cu o economie în curs de dezvoltare, începând tranziția de la comunism în 1989 cu o bază industrială învechită și cu un model de producție neadecvat pentru nevoile țării. De la începutul lui 1990, România are o economie de piață în pofida prezenței continue a Guvernului în sectorul industrial. Guvernele succesive au luat măsuri pentru liberalizarea și privatizarea economiei. În ultimii ani, climatul de afaceri general s-a îmbunătățit, iar indicatorii economici arată mai sănătos. Pe parcursul perioadei de referință, economia României a crescut constant. Importurile și exporturile au crescut în ritmuri diferite, ceea ce a condus la balanța de plăți dezechilibrată și la deficitul contului curent. Câștigurile macroeconomice ale României au început abia recent să stimuleze crearea unei clase de mijloc și să abordeze sărăcia răspândită a României. Ca și în domeniul politic, integrarea europeană impune un anumit standard economic legat de eficacitatea și competitivitatea pieței economice interne. Criza economică mondială începută în anul 2007 și aflată în plina desfășurare în prezent a afectat bugetul statului român și indicii performanței economice. Corupția și birocrația continuă să pătrundă în mediul de afaceri. Guvernele succesive au considerat că este dificilă această transformare a economiei din cauza lipsei de monedă și a imposibilității de a asigura fonduri externe din cauza deficitelor bugetare.

Bibliografie

1. Niță Dobrotă, Economia politică, Editura Economică

2. Ana Bal, Economie mondială, Editura Economică

3. CIA World FactBook : https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/ro.html, site accesat la data de 3 iunie 2017

4. http://www.bbc.com/news/world-europe-17776265, site accesat la data de 15 iunie 2017

Preview document

Campanie de Relații Publice pentru promovarea României în vederea obținerii statutului de membru cu drepturi depline în cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) - Pagina 1
Campanie de Relații Publice pentru promovarea României în vederea obținerii statutului de membru cu drepturi depline în cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) - Pagina 2
Campanie de Relații Publice pentru promovarea României în vederea obținerii statutului de membru cu drepturi depline în cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) - Pagina 3
Campanie de Relații Publice pentru promovarea României în vederea obținerii statutului de membru cu drepturi depline în cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) - Pagina 4
Campanie de Relații Publice pentru promovarea României în vederea obținerii statutului de membru cu drepturi depline în cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) - Pagina 5
Campanie de Relații Publice pentru promovarea României în vederea obținerii statutului de membru cu drepturi depline în cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Campanie de Relatii Publice pentru promovarea Romaniei in vederea obtinerii statutului de membru cu drepturi depline in cadrul Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Ai nevoie de altceva?