Campania de Relatii Publice

Extras din referat Cum descarc?

RELATIILE PUBLICE 
Societatea moderna, definita prin numarul mare de membrii si prin complexitatea organizationala, nu ar putea functiona fara relatiile publice. Prin strategiile si programele de comunicare pe care le dezvolta, acestea contribuie la crearea unor legaturi de incredere intre diversele organizatii si publicurile care le inconjoara, facilitand realizarea unor relatii interactive intre diferitele niveluri ale societatii.
Din ce in ce mai mult relatiile publice se dovedesc un instrument original si eficace pentru a raspunde provocarilor cu care ne confruntam. Relatiile publice pot ajuta la dezvoltarea unei probleme, lansarea unei idei, evitarea unei catastrofe. Ele se alatura altor perspective - juridica, financiara, umana si chiar spirituala - in efortul de a depasi problemele de zi cu zi.
Desi practica de relatii publice, asa cum o definim noi astazi, exista numai de la inceputul secolului XX, ea are radacini antice. De-a lungul istoriei, relatiile publice au fost folosite pentru promovarea razboaielor, pentru lobby in slujba unor cauze politice, pentru promovarea religiei, pentru a vinde produse, pentru a strange bani si pentru a face cunoscute evenimente si oameni. Intr-adevar, multe dintre scopurile pentru care societatea moderna foloseste relatiile publice nu sunt noi, iar practicienii de astazi ai relatiilor publice au invatat mult studiind strategiile primilor experti.
Numeroase definitii se concentraza asupra a ceea ce fac specilistii din relatii publice; ele sunt enumerative si incearca sa circumscrie acest domeniu prin insiruirea tipurilor majore de activitati: scrierea de communicate, consilierea liderilor, cercetarea publicurilor de care depinde o institutie, organizarea de evenimente, planificarea si implementarea unor campanii de comunicare etc. 
Alte definitii sunt focalizate asupra efectelor pe care le produce activitatea practicienilor din relatiile publice: persuadarea publicului, stabilirea unor relatii de incredere intre organizatie si public, asigurarea unei bune functionari a societatii etc. Trebuie amintita in acest sens definitia data relatiilor publice de catre Institutul Britanic de Relatii Publice: ,,relatiile publice se concentraza pe reputatie - rezultatul a ceea ce faci, a ceea ce spui si a ceea ce altii spun despre tine.
PR-ul este ,,comunicarea bidirectionala, planificata, intre organizatie si publicurile esentiale pentru succesul sau. Aceasta comunicare este menita sa genereze intelegere si sustinere pentru scopurile, politicile si actiunile organizatiei."1
1.Haywood Roger, -All about PR, McGrew-Hill Books, UK, 1984
Pe de alta parte, relatiile publice reprezinta activitatea de management responsabila de crearea unei atitudini favorabile din partea publicurilor-tinta. La sfarsitul anilor 1930, Harwood L.Childs arata ca functia de baza a relatiilor publice este ,,modificarea si ajustarea acelor aspecte ale comportamentului personal sau organizational care au semnificatie sociala, pentru a corespunde interesului public."2
Dennis L. Wilcox, Phillip H. Ault si Warren K. Agee observa ca majoritatea definitiilor inventariate de ei contin cateva cuvinte-cheie care surprind esenta procesului de relatii publice:
o deliberat- Relatiile publice reprezinta intotdeauna o actiune intentionata, menita sa influenteze, sa atraga intelegerea si bunavointa publicului sa ofere informatii si sa obtina feedback.
o planificat - Activitate de relatii publice este intotdeauna sistematica, necesita cercetare si analiza.
o performanta - Relatiile publice sunt intotdeauna legate de performanta domeniului sau a organizatiei. In caz contrar, realitatea proiectata nu are o baza reala si nu va putea avea eficienta scontata. Unii specialisti considera chiar relatiile publice ,,o recunoastere a performantei".
o interesul public - Relatiile publice trebuie, inainte de toate, sa serveasca interesul public, pentru ca ratiunea acestei activitatii este satisfacerea nevoilor publicului, nu obtinerea, cu orice pret, de beneficii pentru organizatie.
o comunicare in ambele sensuri. Este vorba de un proces complex de comunicare, in cadrul caruia raspunsul, feedback-ul publicului este esential pentru activitatea de relatii publice, dar si pentru existenta organizatiei.
o functie a managementului - La inceput, relatiile publice au fost privite ca un domeniu auxiliar, fara de care organizatia putea functiona foarte bine. Cu timpul insa s-a ajuns la concluzia ca practicienii din domeniul relatiilor publice trebuie sa joace un rol mult mai important si chiar sa faca parte din conducerea organizatiilor. In acest fel, componenta de imagine este inclusa in strategia generala a oricarei organizatii, fie ea politica,
economica sau de orice alta natura.
Exista si alte cuvinte-cheie care apar, implicit sau explicit, in majoritatea definitiilor. Unul dintre acestea este durata. Relatiile publice necesita timp, deoarece actioneaza la nivelul opiniilor, credintelor, atitudinilor si comportamentelor, care nu pot fi schimbate peste noapte. Pe de alta parte, este vorba de durata ca sinonim al constantei, al continuitatii. Organizatia are nevoie permanent de relatii publice, in punctele importante ale dezvoltarii ei, pe timp de criza sau in momente de liniste. Rezultatele unui proces intens si coerent de relatii publice persista chiar si dupa ce organizatia si-a incetat existenta. Deci durata este si un atribut al efectelor.
2. Childs, L Harwood, - An Intoduction to public opininon, New York, 1940
Ultimul, dar nu cel din urma cuvant-cheie este increderea. Scopul declarat al relatiilor publice este de a obtine si mai ales de a pastra increderea publicului in organizatie, in misiunea si activitatea ei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Campania de Relatii Publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!