Arta de a comunica in vederea atingerii obectivelor si dezvoltarii personale si profesionale

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere
1.1. Scopul si obiectul comunicarii
1.2. Rolul comunicarii in vederea atingerii obiectivelor
1.3. Comunicarea si efectele pe plan personal
1.4. Comunicarea organizationala si managementul organizatiei
1.5. Concluzii
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

Introducere 
Interactiunea umana are la baza procesele de comunicare ca si conditie esentiala de realizare. Comunicarea devine astfel elementul care realizeaza legaturile interumane, asigurand functionalitatea sociala, transmiterea intre indivizi de mesaje care ascund sensuri complexe necesare sustinerii activitatilor si existentei in general. Importanta comunicarii este evidenta, mai ales intr-un cadru organizational, in care se pune accentul pe eficienta, urmarindu-se asigurarea acesteia prin toate mijloacele disponibile.
De asemenea, comunicarea este o cerinta esentiala in vederea atingerii obiectivelor stabilite, o conditie indispensabila a functionarii sale eficiente, a stabilirii celor mai elementare relatii interumane.
Ca esenta a legaturilor umane, comunicarea reprezinta "ansamblul proceselor fizice si psihice prin care se efectueaza operatia de punere in relatie cu una sau mai multe persoane in vederea atingerii anumitor obiective". Restrangand sensul acestei definitii, comunicarea are in vedere transmiterea de mesaje orale, scrise sau de orice alta natura, ca instrumente de realizare a schimburilor informationale intre un emitator si un receptor. Acest schimb are loc sub forma unui mesaj, transmis printr-un canal de comunicare, intr-un anumit context, primindu-se totodata si un raspuns (feed-back). Toate elementele acestei scheme a comunicarii intervin cu caracteristicile specifice, particularizand fiecare act de comunicare. Se poate spune ca se desfasoara o adevarata tranzactie, in care actantii, emitatorul si receptorul sunt implicati in egala masura, rolurile fiind intersanjabile. Comunicarea este privita ca un fenomen global pentru ca tot ceea ce este exprimat de individ face parte din comunicarea sa. Sunt integrate astfel vorbele, comportamentele, atitudinile si limbajul nonverbal.
1.1. Scopul si obiectul comunicarii 
Orice act de comunicare este definit prin existenta unui scop bine precizat. Clarificarea acestuia sporeste eficienta comunicarii prin transmiterea unui mesaj clar, precis, usor de inteles de catre destinatar, in aceeasi masura in care contribuie la elaborarea obectivelor si a tehnicilor, tacticilor adecvate, ceea ce imbunatateste relatia de comunicare. Scopul comunicarii se formuleaza sub forma de afirmatii generale legate de ceea ce se doreste a se obtine de la destinatar (ce sa afle sau inteleaga, ce sa faca), de problema ce trebuie rezolvata, in general de ceea ce se urmareste. Din scop se desprind obiectivele comunicarii, pornind de la general spre specific, determinand creionarea pasului urmator, si anume, abordarea acelor tehnici si tactici potrivite pentru indeplinirea scopului general, avand in vedere totodata si caracteristicile destinatarului si mediul comunicarii.
Comunicarea interpersonala este caracteristica cea mai importanta a omenirii si, in acelasi timp, cea mai mare realizare a sa. Este abilitatea oamenilor de a transforma spusele fara noima in cuvinte vorbite si scrise, prin care ei sunt capabili sa isi faca cunoscute nevoile, dorintele, ideile si sentimentele.
1.2. Rolul comunicarii in vederea atingerii obiectivelor
Comunicarea se defineste ca procesul prin care are loc schimbul de mesaje in vederea realizarii obiectivelor individuale si comune(organizationale).
Inca de la nastere, fiecare persoana recurge la transpunerea in practica a unor comportamente, in vederea atingerii scopurilor si/sau a obiectivelor propuse, precum si a solutionarii aspectelor (problemelor) cu care se confrunta.
In ceea ce privesc obiectivele individuale, trebuie sa tinem cont de un aspect important si anume, faptul ca fiecare dintre noi are propriile aspiratii si dorinte, fie ca vorbim despre situatia materiala, dezvoltarea profesionala sau recunoasterea valorii.
Pentru o comunicare eficienta, o importanta deosebita o are maniera de adresare, de a transmite mesajul astfel incat acesta sa fie convingator, clar, scurt si precis pentru a-si atinge tinta. Este evident ca persoanele care reusesc in ceea ce intreprind au o trasatura comuna: sunt capabile sa isi defineasca precis scopul si obiectivele. Asadar, cu cat scopul si obiectivele sunt mai clar exprimate, cu atat sansele de a le realiza sunt substantial majorate. 
De asemenea, pentru atingerea obiectivelor, trebuie sa ne asiguram ca intretinem o comunicare deschisa si precisa, tinand cont de o serie de conditii: 
- Formularea concisa si precisa a mesajului pentru a fi inteles usor si integral
- Transmiterea rapida a mesajului
- Asigurarea fluentei comunicarii 
- Utilizarea unui limbaj comun de catre emitator si receptor


Fisiere in arhiva (1):

  • Arta de a comunica in vederea atingerii obectivelor si dezvoltarii personale si profesionale.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Ratiu, M., Tehnici de comunicare in turism
Rosemarie, Haines, Tipuri si tehnici de comunicare in organizatii, Bucuresti, Editura Universitara, 2008
Popescu, Dan, Arta de a comunica, Editura Economica, Bucuresti, 1998
Candea, Rodica, Comunicarea manageriala, Bucuresti, Editura Expert, 1996
Agabrian, Mircea, Strategii de comunicare eficienta, Iasi, Ed. Inst. European, 2008
Chiru, I., Comunicarea interpersonala, Editura Tritonic, Bucuresti, 2003.
Mucchielli, A., Arta de a comunica, Editura Polirom, Iasi, 2005.
Candea, R., Candea, D., Comunicarea manageriala, concepte, deprinderi, strategie, Editura Expert, Bucuresti, 1996
http://euromentor.ucdc.ro/2012/vol3n22012/ro/9_comunicarea-interpersonala-in-cadrul-companiei.pdf


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!