Analiza Pietei de Desfacere a Produsului ce Face Obiectul Campaniei

Extras din referat Cum descarc?

In Romania, campaniile Coca-Cola au inceput sa fie promovate incepand cu 1989, acestea fiind: 1989 - "You can't beat the real thing"; 1993 - "Intotdeauna Coca-Cola"; 2000 - "Savureaza"; 2001 - "Viata are gust"; 2002 - "Make it real"; 2006-2007 - "Sete de viata"; 2008-2009- "Decschide si savureaza fericirea".
"Pe scurt, cei mai periculosi concurenti sunt cei care seamana cel mai mult cu firma dumneavoastra."
(Philip Kotler "Marketing de la A la Z")
Compania apreciaza si sustine valorile adevarate. Aceasta pune accentul pe satisfacerea nevoilor clientilor intr-un mod cat mai eficient, adica vor sa ofere calitate consumatorului si sa inteleaga nevoile in permanenta schimbare a acestora. De aici se intelege dorinta oricarei companii existente pe piata de a-si maximiza profiturile. Coca-Cola a stiut cum sa-si atraga clientii, atat prin calitate cat si printr-o buna promovare. Totusi, intrucat nu se afla intr-o piata de monopol, compania are in vedere cei cinci factori cheie din modelul lui Porter, dupa cum se vede in figura de mai jos. 
Aceste cinci forte sunt considerate cele mai importante in afaceri, mai ales cand vine vorba de lansarea unui produs nou pe piata. Totodata acestea actioneaza simultan asupra fiecarei companii, cu conditia ca acestea sa faca parte din acelasi mediu extern competitional. Mai jos se va regasi analiza fiecarei forte concurentiale, astfel:
1. Amenintarea din partea noilor intrati - face referire la faptul o firma nou intrata pe piata cauta sa castige o parte din piata acelui produs. Firmele deja existente trebuie sa impuna noi bariere cum ar fi diferentierea prin produs, economiile de scara, accesul la canalele de distributie etc.
2. Intensitatea rivalitatii intre concurentii existenti - este existenta in cadrul oricarui tip de piata si face referire la principalii concurenti ai produsului. In cazul nostru, dupa cum stim, principalul concurent este Pepsi, desi studiile din ultimii ani dovedesc faptul ca tot Coca-Cola ramane liderul bauturilor racoritoare locale.
3. Presiunea din partea produselor substituente - fac referire la produsele care reprezinta un raport pret - performanta periculos pentru companie. Astfel, principalele produse substituente sunt Pepsi, American Cola, Adria Cola. Cu toate acestea principalul competitor ramane Pepsi, desi nu a reusit sa devanseze Coca-Cola in ultima perioada, conform studiilor. American Cola si Adria Cola nu reprezinta totusi o concurenta acerba pe piata acestui tip de produs din cauza calitatii relativ slabe. O alta gama de produse substituente ar fi cele care contin ingrediente asemanatoare, si anume: energizantele (Red Bull, Burn) dar si cafeaua (Jacobs, Elite, Doncafe).
4. Puterea de negociere a cumparatorilor - reprezinta o forta si o amenintare pentru companie, intrucat acestia solicita calitatea produselor, dar influenteaza si pretul. Astfel pot exista cumparatori care influenteaza pretul produselor sau cumparatorii care isi pot alege bunuri similare la un pret mai mic. De aceea, firma mizeaza pe marja win-win, in care castiga atat compania cat si consumatorul.
5. Puterea de negociere a furnizorilor - in special, firma colaboreaza cu furnizorii in ceea ce priveste ingredientele si ambalajele. Furnizorii pot interveni prin amenintarea ca isi vor mari preturile, insa Coca-Cola nu vrea sa se amestece in activitatea furnizorilor, ci doar vrea sa se asigure ca acestia isi vor respecta standardele impuse de catre companie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Pietei de Desfacere a Produsului ce Face Obiectul Campaniei.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!