Analiză Comunicațională a Unui Talk Show

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2686
Mărime: 23.95KB (arhivat)
Publicat de: Ghenadie Rădulescu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Canal de televiziune: PRO TV Chişinău

Data şi ora: 20 ianuarie 2009, ora 21.00

Moderator: Lorena Bogza

Tema emisiunii: A murit Grigore Vieru?

Subiecte abordate: Grigore Vieru – omul şi poetul.

Marele poet Grigore Vieru a murit la 18 ianuarie 2009. Realizatorii emisiunii În Profunzime, au făcut o ediţie specială cu ocazia acestui eveniment. Gazda emisiunii, Lorena Bogza, i-a avut ca invitaţi pe cei care l-au cunoscut şi au colaborat cu marele poet: compozitorul Eugen Doga, poetul şi prozatorul Ion Hadârcă şi actorul Gheorghe Urschi.

Emisiunea avut loc la ora 21.00 a zilei în care a avut loc ceremonia de înmormântare a marelui poet.

Studioul în care are loc transmisiunea este decorat în culori calde de galben şi maro, ceea ce creează o atmosferă caldă şi inspiră confort pentru cei prezenţi.

Cei prezenţi în platou sunt aşezaţi în fotolii dispuşi în formă unghi drept, iar în faţa lor se află o masuţă dreptunghiulară fiecare având câte o ceaşcă de ceai în faţă. Invitaţii emisiunii sunt amplasaţi de-a lungul unei laturi a mesei, iar moderatoare este aşezată în dreptul laturii scurte a mesei, astfel putând să creeze un contact cu invitaţii şi în acelaşi timp să poată coordona mai uşor discuţia dintre ei. Această așezare, totuși, fiind și una strategică: permițând captarea imaginii video de către cameraman, care să poată cuprinde înreg spațiul.

Faptul că sunt aşezaţi în fotolii permite celor prezenţi o oarecare destindere şi libertatea de a exprima mult mai uşor emoţiile şi sentimentele care i-au legat de Grigore Vieru.

Atât moderatoarea, Lorena Bogza, cât şi interlocutorii săi sunt îmbrăcaţi în negru, comunicând astfel despre tragicul eveniment care constituie subiectul emisiunii, dar şi respectul pentru amintirea poetului.

Tipul de comunicare desfăşurat este interpersonal de grup. Fiecare dintre cei prezenţi a avut rol atât de emiţător, cât şi de receptor: opiniile referitoare la subiect împartăşindu-se în mod egal între invitaţi şi moderatoare, iar discuţia a avut un caracter familiar. Moderatoarea avea rolul de a coordona conversaţia punând întrebări precum: “Cum l-aţi cunoscut fiecare dintre voi pe Grigore Vieru?” sau “Ce-i plăcea şi ce nu-i plăcea poetului?”.

Pe parcursul emisiunii discuţia s-a menţinut pe o tonalitate calmă şi fără variaţii generale de tonalitate, dat fiind subiectul abordat, cu un debit verbal mediu spre lent fără prea multe variaţii. Excepții făcând momentele de indignare în care discuția se axa pe cauzele și împrejurările morții poetului: (Eugen Doga)”Cine pune, lume, la mijloc de stradă un stâlp de beton?”.

Dat fiind că discuţiile s-au creat într-o modalitate improvizată, este uşor de observat prezenţa pauzelor în comunicările celor prezenţi, dar şi în urma unui discurs încheiat al unuia dintre interlocutori, menţinându-se pauzele specifice unui astfel de moment. De menționat sunt pauzele reflectorii, care însoțeau replicile de admirație față de poet al invitaților.

Pe parcursul conversaţiei celor prezenţi s-a menţinut un nivel pozitiv de politeţe lingvistică, fiind folosite eufemismele și litotele; formulările intensive; minimizatori; pronume de politețe:

Moderatoarea:

-”Aș vrea să vă întreb...”;

-”Mi-am propus să nu discutăm despre atacurile asupra poetului, deși s-ar putea să ajungem și la un asemenea punct pe parcursul emisiunii...”;

-”M-am gândit că poate ne amintim în această seară despre Grigore Vieru cum era...”;

-”Cum l-ați cunoscut domniile voastre...”;

-”...iar asta, spunea domnia sa, se răsfrânge asupra sănătății sale.”;

-”Domnule Hadîrcă, dar dumneavoastră cum l-ați cunoscut pe Vieru? Adică, cum l-ați descrie?”

-”Trebuie să recunoaștem că...”;

-”Vreau să vă întreb, ce-i plăcea și ce nu-i plăcea poetului - din ce-l cunoșteați dumneavoastră.”

Preview document

Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 1
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 2
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 3
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 4
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 5
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 6
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 7
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 8
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 9
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 10
Analiză Comunicațională a Unui Talk Show - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Analiza Comunicationala a Unui Talk Show.docx

Te-ar putea interesa și

Televiziunea Românească în 2012

Introducere Televiziunea, spre deosebire de presa scrisă, încadrată publicistic în funcţie de specificul redactării, calitatea publicaţiei și...

Metode și Tehnici de Cercetare Sociologică

Tema 1. Probleme generale ale cercetării sociologice. Aspecte epistemologice ale cunoaşterii socialului Şi în sociologie ca şi la nivelul vieţii...

Ai nevoie de altceva?