Unitatea de Comerț

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 7622
Mărime: 38.08KB (arhivat)
Publicat de: Leonid Negoiță
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Capitolul I

Caracteristica unității de comerț

1.1Forma organizatorico-juridică a întreprinderii ,tipul de proprietate

Întreprinderea reprezintă o verigă de bază a economiei, în care are loc producerea unor bunuri, executarea unor lucrări sau prestarea unor servicii conform cerinţelor pieţei. Fiecare întreprindere constituie o unitate distinctă, atât faţă de alte întreprinderi, care aparţin aceleiaşi ramuri sau subramuri, cât şi faţă de cele care aparţin altor ramuri.

Principalele criterii utilizate în literatura de specialitate pentru gruparea pe tipuri a întreprinderilor sunt:

A. După forma juridică: întreprinderea publică; întreprinderea semipublică, cu formele sale concesiunea şi societatea în proprietate mixtă; întreprinderea privată;

B. După scopul înfiinţării şi modul de funcţionare: regii autonome; societăţi comerciale, de stat sau particulare (private); organizaţii non-profit, create în scopul sprijinirii unor activităţi de natură socială, educaţională, religioasă sau alte asemenea servicii necomerciale, fără a se urmări obţinerea profitului;

C. După numărul proprietarilor şi modul de constituire şi exploatare a patrimoniului: întreprinderi private individuale, cu variantele întreprindere unipersonala (cu un singur acţionar), întreprindere familială şi întreprinderea cooperatistă; întreprinderi societare, sub forma parteneriatelor (sau societăţilor de persoane) şi a corporaţiilor (sau societăţilor de capitaluri). În ţara noastră, potrivit legii, pot funcţiona următoarele tipuri de întreprinderi societare: societate în nume colectiv (SNC), societate în comandită simplă (SCS), societate în comandită pe acţiuni (SCA), societate pe acţiuni (SA) şi societate cu răspundere limitată (SRL);

1. Societatea în nume colectiv (SNC) este o societate de persoane în care obligaţiile sociale sunt garantate de toţi asociaţii cu întregul lor patrimoniu astfel încât patrimoniul şi persoana asociatului devin componente ale personalităţii juridice şi se formează o firmă socială în care apare numele tuturor asociaţilor.

Aceasta prezintă garantie mare dată de patrimoniu şi asociaţii cu încredere unii în alţii, oferind garanţie terţilor, dar are şi anumite limite cum ar fi numărul redus de asociaţi ceea ce duce, în cazul interdicţiei insolvabilităţii sau morţii unui asociat, la

dizolvarea societăţii iar în cazul falimentului atât societatea cât şi asociaţii sunt declaraţi faliţi, deaceea este improprie mărilor întreprinderi

O primă solutie pentru a dobândi o mai mare capacitate financiară este aşadar societatea colectivă formată din diferiţi asociaţi ce aduc ca aport capitalul lor şi răspund într-o formă limitată cu toate bunurile lor. De fiecare dată când un asociat moare sau se decide să abandoneze, întreprinderea se dizolvă şi trebuie să se formeze din nou.

2. Societatea în comandită simplă (SCS) este tot o societate de persoane în care există însă 2 categorii de asociaţi: comanditarii (responsabilitatea lor este limitată la mărimea aportului social) şi comanditaţii (exploatează capitalul şi răspund nelimitat şi solidar de toate datoriile societăţii).

Au însă şi avantaje permiţând combinarea disponibilului de capital al unei persoane cu aptitudinea altora de al exploata şi deasemenea punerea în valoare a brevetelor şi invenţiilor. Limitele acestui tip de societate sunt faptul că prezintă o anumită responsabilitate, nu are durată mare de funcţionare şi nici capital mare iar dispariţia unui asociat duce la dizolvarea societăţii.

3. Societatea în comandită pe acţiuni (SCA) este o societate de capital divizat în acţiuni pe care asociaţii comanditari le pot vinde, fiind răspunzători în limita acţiunilor deţinute. SCA nu are firmă socială şi se denumeşte prin obiectul societăţii, permite combinarea disponibilului de capital al unor persoane cu aptitudinea altora de al exploata iar acţiunile pot fi vândute sau transmise altor persoane fără ca societatea să se desfiinţeze. Din această cauză nu se foloseşte pentru societăţi cu volum mare de capital şi are credibilitate mai redusă.

Societăţile în comandită sunt formate din două tipuri de asociaţii, colectivele, cu răspundere limitată şi comanditarii, a căror responsabilitate se limitează la aportul de capital. Aceste două tipuri de întreprinderi sunt foarte puţin întâlnite în viaţa de zi cu zi.

4. Societatea pe acţiuni (SA) este deasemenea o societate de capital divizat în acţiuni însă trebuie să aibe minim 5 acţionari, răspunzători numai în limita aportului la capital. Astfel capitalul social este compus din:

→ capital iniţial (numit şi capital-acţiuni);

→ capital obligaţiuni.

Această structură permite constituirea unui capital important ca volum, unde acţiunile sunt transmisibile şi societatea poate funcţiona chiar dacă unii acţionari îşi vând acţiunile. Dificultăţile apar în conducerea societăţii când nu există un deţinător majoritar al acţiunilor.

Societăţile cooperatiste sunt formate din lucrătorii care aduc capitalul necesar, numit fond social. Administraţia şi gestiunea obişnuiesc să fie conduse de aceeaşi asociaţi.

Preview document

Unitatea de Comerț - Pagina 1
Unitatea de Comerț - Pagina 2
Unitatea de Comerț - Pagina 3
Unitatea de Comerț - Pagina 4
Unitatea de Comerț - Pagina 5
Unitatea de Comerț - Pagina 6
Unitatea de Comerț - Pagina 7
Unitatea de Comerț - Pagina 8
Unitatea de Comerț - Pagina 9
Unitatea de Comerț - Pagina 10
Unitatea de Comerț - Pagina 11
Unitatea de Comerț - Pagina 12
Unitatea de Comerț - Pagina 13
Unitatea de Comerț - Pagina 14
Unitatea de Comerț - Pagina 15
Unitatea de Comerț - Pagina 16
Unitatea de Comerț - Pagina 17
Unitatea de Comerț - Pagina 18
Unitatea de Comerț - Pagina 19
Unitatea de Comerț - Pagina 20
Unitatea de Comerț - Pagina 21
Unitatea de Comerț - Pagina 22
Unitatea de Comerț - Pagina 23
Unitatea de Comerț - Pagina 24
Unitatea de Comerț - Pagina 25
Unitatea de Comerț - Pagina 26
Unitatea de Comerț - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Unitatea de Comert.doc

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Sistemul Fiscal al Republicii Moldova - Aliniere la Standardele Europene

Introducere Republica Moldova este un stat în care, societatea a ajuns să-şi consume resursele de viitor (financiare, materiale şi umane), pe...

Strategii de Dezvoltare a Comerțului cu Amănuntul în Republica Moldova

INTRODUCERE Actualitatea şi gradul de cercetare ştiinţifică a temei. Schimbările semnificative, ca urmare a acţiunilor de reformă, impun eforturi...

Contabilitatea Operațiunilor de Export în Comerțul Exterior

CAPITOLUL 1 CONTABILITATEA COMERŢULUI EXTERIOR NECESITATE ŞI SPECIFICITATE 1.1.COMERŢUL EXTERIOR – DEFINIRE, FUNDAMENTARE, ROL Comerţul...

Practică în unitățile de comerț - SC Marelvi Com SRL

1. Prezentarea unitatii comerciale Firma în care am desfasurat practica se numeste SC Marelvi Com SRL si si-a început activitatea în anul 1993,...

Lucrare de practică - SC Acasa la Dracula SRL

Introducere Turismul s-a constituit ca fenomen complex şi bine conturat abia în ultima jumătate de secol. El a căpătat o amploare deosebită în...

Sistemul de impozite și taxe în Republica Moldova

INTRODUCERE Actualitatea și importanța: Actualmente, într-o economie de piață statul este prezent, atât în viața politică, cât și în viața...

Eficiența activității unităților operative - comerțul cu amănuntul la SC Mega Image SRL

1. Notiuni de baza ale comertului cu amanuntul Continutul activitatii • include toate activitatile implicate in vanzarea produselor sau...

Perfecționarea contabilității circulației

CAPITOLUL I PERFECTIONAREA CONTABILITATII CIRCULATIEI MARFURILOR LA INTREPRINDERILE COMERCIALE DE IMPORT- EXPORT Dezvoltarea economiei de piata...

Ai nevoie de altceva?