Tendinta in Evolutia Comertului cu Amanuntul

Extras din referat Cum descarc?

Evolutia de ansamblu a activitatii comertului cu amanuntul va fi marcata de incercarile intreprinderilor ce actioneaza in acest domeniu de a face fata unui mediu inconjurator in continua transformare. Aceste incercari se vor materializa indezvoltarea si perfectionarea conceptelor manageriale, precum si in promovarea unor noi practici si tehnologii comerciale.
Dezvoltarea si perfectionarea conceptelor manageriale
Perfectionarea continua a procesului managerial se va contura ca una din celemai importante tendinte ale viitoarelor evolutii ale comertului cu amanuntul pe plan mondial. Fenomenul va imbraca aspectul unui proces ale carui coordonate vor fi datede diverse preocupari privind perfectionarea modalitatilor de orientare si conducere aactivitatii comerciale, scaderea numarului de unitati si cresterea sensibila a suprafetei medii a acestora, pentru crearea continua de noi tipuri de comert, internationalizarea
unor tipuri de comert si promovarea diferitelor forme de vanzare bazate pe acordurile
de franciza.
Concentrarea activitatii comerciale, ca tendinta in viitoarele evolutii ale comertului cu amanuntul, trebuie avuta in vedere atat sub aspectul gradului de interdependenta si marime a firmelor comerciale, cat si sub forma raporturilor de marime a diferitelor tipuri de unitati gestionate de o firma comerciala.
a) Cu privire la gradul de independenta si marime a firmelor comerciale,trebuie subliniat faptul ca, in majoritatea tarilor cu economie dezvoltata,modernizarea activitatii comerciale are loc in cadrul unui proces de concentrare aactivitatii comerciale, prin disparitia a numeroase firme comerciale mici, familiale, cu un numar mic de vanzatori si consolidarea unor firme comerciale care dispun de mari
suprafete de vanzare sau folosesc diversele variante ale comertului fara magazine.In cadrul procesului de concentrare a activitatii comerciale, comertul integrat este celcare va inregistra progresele cele mai rapide. Trebuie subliniat insa ca este vorba deun nou tip de comert integrat, realizat de intreprinderi ce dispun de mari suprafetecomerciale si care combina diverse forme de vanzare. Progresul se datoreaza inspecial faptului ca asemenea firme, girand mari suprafete de vanzare si intreprinderi producatoare, pot vinde prin diverse canale, ajungand astfel mult mai usor in imediata apropiere a consumatorului. In comparatie cu aceste mari firme, comertulintegrat traditional, format din societati de mari magazine si magazine populare, dinsocietati cu sucursale multiple, precum si din cooperative de consum, pare sa piardateren, diminuandu-si substantial ponderea ce oavea initial. Ca atare, se poate spuneca, in ceea ce priveste perspectiva, concentrarea comertului cu amanuntul va aveadrept consecinta o neta diferentiere a circuitelor si metodelor manageriale. In cadrul acestei tendinte de concentrare a activitatii comerciale, mai trebuie subliniata si poteza potrivit careia comertul asociat va cunoaste, de asemenea, o evolutie mult mai lenta, iar micile progrese pe care le va inregistra se vor datora doar fidelitatiicrescande a detailistilor in lantul sau in gruparea lor de magazine.
b) Scaderea numarului de unitati si cresterea sensibila a suprafetei medii a acestora, ca latura a procesului de concentrare a activitatii comerciale, constituie o alta tendinta ce trebuie nregistrata in evolutia comertului cu amanuntul.Atat evolutia comertului european, cat si a comertului de pe continentul nordamerican,s-a caracterizat, in ultimele decenii, printr-o diminuare a numarului deunitati marunte si aparitia unor mari suprafete comerciale. In ceea ce privestediminuarea numarului de unitati, fenomenul a avut o intensitate mai mare la inceputul intervalului analizat, dupa care, in ultimii ani, s-a mai diminuat. El apare ca efect mascat al unor modificari de structura in cadrul retelei comerciale si, indeosebi, ca rezultat compensatoriu al orientarilor continue spre alte branse, pe de o parte, si al concurentei pe care o exercita marile suprafete comerciale de specialitate (super sihipermagazinele, marile magazine, diferitele tipuri de magazine populare) pe de altaparte. La acesta se adauga schimbarile intervenite in consumul populatiei (declinul relativ al alimentatiei si al imbracamintei, progresul rapid al cheltuielilor de igiena si
sanatate, de petrecere a timpului liber, transport, locuinta etc.) care genereaza necesitatea unei adaptari a actiunilor comerciale la nivelul economic prin intermediul modificarii continue a numarului, structurii si marimii medii a unitatilor, apreciindu-se ca acesta se va dubla intr-un interval de 20-25 de ani.
c) Privind in mod realist toate aceste mutatii sesizate in lumea contemporana - cele mai multe dintre ele benefice pentru comert si stimulative pentru evolutiacomertul cu amanuntul - trebuie recunoscuta si aparitia unor neconcordante intremodelele organizationale si realitatile din anumite zone de piata. Aspectul apare ca tendinta deoarece, de la o perioada la alta, activitatea noilor firme comerciale multinationale se dezvolta puternic, respectivele firme ajungand sa desfasoare comert cu amanuntul in zone de piata cu traditii foarte diferite, traditii care isi pun amprenta atat asupra comportamentului consumatorilor, cat si pe cel al personalului comercial folosit. Intr-un asemenea context, prezinta importanta faptul ca, pentru comert, o structura organizationala orientata spre piata nu se potriveste in orice zona a lumii cu organizarea de tip piramidal. De asemenea, conceptiile oamenilor si
modelele de organizatii difera de la o tara la alta, victimele unor asemenea diferentieri fiind atat consumatorii individuali, cat si firmele comerciale ce intra in afaceri ce depasesc granitele unei tari28.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tendinta in Evolutia Comertului cu Amanuntul.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!